Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Vooral blijven denken dat het virus niet bestaat en dat het vooral geen ellende geeft, vooral lekker op elkaar blijven staan knuffels geven en de artsen negeren enz . MAAR BLIJF WEL UIT MIJN BUURT A.U:B: Want er is een verschil tussen ongeloof en rekening houden met de medemens.

 

De hele wereld heeft last van dit virus dus het is geen wereldwijd complot, mensen zijn nog lang niet zo ver dat ze massaal gaan samenwerken dus houd maar op in dat sprookje te geloven.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vooral blijven denken dat het virus niet bestaat

 

Natuurlijk bestaat dat virus dat word toch niet betwist alle virussen bestaan nog en zullen blijven bestaan en wat dan nog.

Bijna ieder jaar dient zich een nieuwe variant aan van een ouder virus, over covid-19  dit virus is absoluut geen killer virus dit zijn de cijfers onder de 70 jaar zijn 70 mensen overleden en boven de 70 zijn zowat 235  op 17,5 miljoen inwoners.

Alle andere mensen zijn overleden met corona.

Ja natuurlijk mensen op leeftijd met onderliggende ziekten zullen er aan kunnen overlijden zoals ieder jaar is gebeurd na een griepgolf

Nog een keer dan maar.

In 2018 zijn 10000 mensen overleden aan de toen heersende griep daar heb je niemand over gehoord nu staat het op 6200 overledene en zie wat er gebeurt.

Denk er eens rustig over na open je ogen ik heb het genoeg aangegeven.

Nog maar een keer angst en stress is heel slecht voor je afweer systeem

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterfte_lag1_2PIs_tm_20200902.jpeg

 

Monitoring sterftecijfers Nederland | RIVM

 

Zie je die piek naar 4000? Allemaal zonder enige maatregelen.

Zie je die piek naar 5000? Met verregaande maatregelen.

 

Als alleen de dood je angst in kan boezemen.... Covid-19 is lang niet voor iedereen dodelijk maar het valt wel je lijf aan.

Het is op dat punt niet vergelijkbaar met griep wat je kunt uitzitten/zweten om daarna weer de draad op te pakken alsof er niets gebeurt is.

De kans is groot dat je Covid-19 wel overleeft maar of je ooit nog klachten vrij verder kunt met je leven zoals voorheen?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men vergeet snel.

 

In het begin van het jaar in Brabant zag men plotseling de ziekte exploderen en de ziekenhuizen vollopen in een extreem korte tijd.

In bejaardenhuizen stierf binnen een week 70% van de bewoners.

 

Lees de ooggetuige verslagen nog eens na, zelfs het leger moest inspringen in die tehuizen.

 

Er was toen nog maar een mogelijkheid om een ramp te voorkomen, een lockdown.

We zijn nu een half jaar verder.

 

We zien het aantal besmettingen fors toenemen.

We zien dat er uit de eerste groep zieken mensen zijn, die nog steeds niet hersteld zijn, een 30 jarige sportman die geen trappen meer kan lopen wegens longschade.

 

Naast onderzoek naar een vaccin zijn er ook behandel methoden ontwikkeld voor covid patiënten.

Dat vertaalt zich in minder ziekenhuis opnamen., maar dat garandeert nog steeds niet dat het gevaar uit de lucht is.

 

Nu sta je voor de keuze, aannemen dat het allemaal zo een vaart niet zal lopen en alles open gooien.

Of voorzichtig zijn, en zolang er nog onvoldoende inzicht is over het lange termijn verloop van deze ziekte beperkingen opleggen.

 

Kareltje 2 zegt opengooien, maar geeft geen argumenten waarom dat zou kunnen.

Anderen zeggen dat je met beperkingen moet leven, daarbij de ervaring van het begin van het jaar in het achterhoofd.

 

Ik ben blij dat ik niet voor de bevolking deze beslissing moet nemen, waarbij de geschiedenis je later als winnaar of verliezer zal benoemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

We zijn nu een half jaar verder.

 

We zien het aantal besmettingen fors toenemen.

 

 

 

Je blijft maar leven in angst ceesv. Doe je jezelf nou niet tekort door jezelf helemaal gek te maken door alleen maar te focussen op besmettingen?

 

Ik kijk naar de 2e en 3e grafiek en die zijn ronduit positief uit sinds mei/juni:

 

1280x720a.jpg&key=57f7212806e91ba00b4720

 

 

En natuurlijk moeten we waakzaam blijven.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gaf een feitelijke opsomming, zonder dat ik aangaf welke richting ik tendeer.

 

In de grafiek zie je geen meting over het herstel van de patiënt en de lange termijn gevolgen van deze ziekte.

Er is een groep die gehandicapt uit deze ziekte komen, een tot nu toe onderbelichte groep.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op Kiekiek met zijn grafiekjes:

 

Lekker kortzichtig... Je ziet toch ook de trend dat de besmettingen weer oplopen.

Ziekenhuis opnames zijn er niet tot nauwelijks omdat de groep die kwetsbaar is zich zelf goed weet af te schermen.

De besmette groep mensen de Covid-19 heeft opgelopen en zal doorgeven aan anderen die de maatregelen beu zijn zal verder toenemen.

Zal deze groep op termijn ooit nog weer volledig klachtenvrij kunnen leven?

 

aangepast door theparasol
Verduidelijking waar ik op reageer
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin van het jaar in Brabant zag men plotseling de ziekte exploderen en de ziekenhuizen vollopen in een extreem korte tijd.

 

Och Ceesje toch ik heb met je te doen.

Door de storing een paar dagen terug is niet meer te zien wat ik hierover schreef.

In brabant de ziekte exploderen laat me niet lachen ik woon er zoals je weet ik ken nog steeds niemand tot nu toe die van covid-19 ziek is geweest wel van horen zeggen een nicht van mijn zwager heeft het gehad en zo verder.

Het leger ingezet got ja ik kan ook niet alles bij houden het zal wel.

De lockdown als dat had geholpen waren we er toch al lang van af geweest of niet.

Zweden heel beperkte maatregelen staan er beter voor dan wie ook.

Nog even dit.

Want wist je dat....

De lockdown niet helpt tegen het corona virus.

Het leid wel tot eenzaamheid,psychische problemen, faillissementen en meer ellende

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, karel-2 zei:

 

Och Ceesje toch ik heb met je te doen.

Kareltje, dit soort bijdragen van jou zorgen ervoor dat je steeds meer kritiek krijgt.

Je gaat niet inhoudelijk in op wat er geschreven wordt maar speelt op de man.

Dat raakt mij niet persoonlijk, maar zorgt er wel voor dat je boodschap naar de achtergrond verdwijnt.

 

8 minuten geleden, karel-2 zei:

Zweden heel beperkte maatregelen staan er beter voor dan wie ook.

Tja, we moeten het doen met de cijfers van het Hopkins, maar daar lees ik het volgende

 

Zweden, 578 doden per miljoen inwoners.

Nederland, 365 doden per miljoen inwoners

en dan Duitsland, die een strikte isolatie bij besmetting handhaaft.

Duitsland, 112 doden per miljoen.

 

Wanneer je jouw mening op een natte vinger baseert, en daarna zelf het tegendeel bewijst zal niemand meer jouw boodschap serieus nemen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, karel-2 zei:

De lockdown als dat had geholpen waren we er toch al lang van af geweest of niet.

De lockdown niet helpt tegen het corona virus.

Het leid wel tot eenzaamheid,psychische problemen, faillissementen en meer ellende

 

We waren er al een heel eind vanaf totdat "men" weer massaal besluit lekker te gaan feesten en op vakantie te gaan.

 

De lockdown helpt wel degelijk tegen het virus. Je ziet wat er gebeurt zodra een recalcitrante groep mensen zich daar niet meer aan wenst te gaan houden om moverende reden.

Het leidt bij sommigen tot eenzaamheid, psychische problemen, faillissementen en meer ellende.

Jammer dan. Een oorlog doet dat ook. Dit is een ander soort oorlog tegen een onzichtbare maar gevaarlijke vijand.

Als je niet meer mee wenst of kunt strijden ga het dan niet anderen moeilijk maken die er nog wel de motivatie en discipline ervoor hebben!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ceesv zei:

Er is een groep die gehandicapt uit deze ziekte komen, een tot nu toe onderbelichte groep.

 

 

 

Eigenlijk zou daar inderdaad meer bekend over moeten worden, maar dat is meer lange termijn data denk ik ceesv. Summier komt er wel iets naar buiten, maar dan nog weten we nu niet hoe zich dat verder ontwikkelt. Afwachten maar. Maar laten we blij zijn dat de ziekenhuizen niet meer vollopen en dat de kans op overleven een stuk groter is geworden.

 

Vraagje: behoor jij tot een risicogroep?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, tot zover ik weet heb ik geen gebreken of sluimerende gezondheid klachten.

Maar ik stam wel uit het midden van de vorige eeuw.

 

Zorgen maak ik mij niet, maar ik ben wel voorzichtig in het dagelijkse leven.

Voordat je het in de gaten hebt kan je een bedrijf met 400 medewerkers op slot zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, theparasol zei:

Lekker kortzichtig... Je ziet toch ook de trend dat de besmettingen weer oplopen.

 

 

 

Zo kortzichtig is dat niet, omdat het al 4 maanden zo is en ouderen mogen ook weer bezoek ontvangen, dus die hadden allang opgenomen op in het ziekenhuis  kunnen worden na begin juni. Toch is dat nauwelijks gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ceesv zei:

Tja, tot zover ik weet heb ik geen gebreken of sluimerende gezondheid klachten.

Maar ik stam wel uit het midden van de vorige eeuw.

 

Zorgen maak ik mij niet, maar ik ben wel voorzichtig in het dagelijkse leven.

Voordat je het in de gaten hebt kan je een bedrijf met 400 medewerkers op slot zetten.

 

OK, dan ben ik ongeveer 10 jaar jonger, niet in een risicogroep, maar op mijn manier ben ik wel voorzichtig en neem ook mijn eigen verantwoordelijkheid. Buiten prima, maar binnen let ik ook wel op, maar niet overdreven. Mijn vriendin zit meer in een risicogroep, ziet veel mensen op een dag ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Zo kortzichtig is dat niet, omdat het al 4 maanden zo is en ouderen mogen ook weer bezoek ontvangen, dus die hadden allang opgenomen op in het ziekenhuis  kunnen worden na begin juni. Toch is dat nauwelijks gebeurd.

 

Daarmee bewijs je voor mij althans dat je geen grafieken kunt lezen.

Het is al 4 maanden zo... welnee pas sinds 2 maanden lopen de besmettingen weer significant op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...