Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Het ligt er maar net aan welke groep besmet wordt als het om de doden gaat en dat is per land verschillend, Zweden heeft nu 86,505 besmette mensen en Nederland heeft er nu 83,399.

 

Check deze site er maar op na https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

Verder kom je ook niet veel slechte mensen tegen met een pistool, de kans is er echter wel en als je die dan tegenkomt is de afloop meestal heel erg slecht. Daarom ook niet alleen donkere straatjes inlopen he.

 

Een masker dragen doe je voor de ander en die ander doet het weer voor jou. Mensen die een masker dragen zorgen voor veel minder besmettingen maar mensen met een masker kunnen wel besmet raken als de ander er geen draagt. Daarom is het zo belangrijk rekening te houden met de medemens. Daarom gaat dit plaatje ook rond om mensen bewust te maken van het feit hoe een masker werkt, de gene die hem niet draagt is de egoist.

 

 

Maskers.jpg.6c0d98729c765d1222eb770503abd47f.jpg

 

 

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, theparasol zei:

 

Laten we vooral dankbaar zijn dat aantal doden en ziekenhuisopnames momenteel nog laag zijn maar ga niet met deze grafieken onterecht lopen wapperen dat het allemaal wel meevalt! 

 

Snap ik, maar hoe langer dit beeld blijft aanhouden hoe gunstiger het is. Mensen moeten ook eens proberen om minder in angst te blijven leven. Proberen los te laten en stapje voor stapje terug naar normaal. De een is daar wat sneller in dan een ander. Nu is het al 4 maanden mild en bij 6 maanden zullen weer meer mensen wat rust kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat het mild is waag ik te betwijfelen

Iedereen die ziek geworden is, spreekt erover dat dit iets anders is als maar een griepje.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, karel-2 zei:

maar zich niet geroepen voelen om hier zijn mening te geven.

kijk dat is het dan toch : één mening, daar heeft men er al genoeg van!

 

Maar het is tragisch dat er blijkbaar altijd mensen zijn zoals karel -2 die heel veel lullen maar niets te zeggen hebben en daarmee alleen stemming scheppen.

Stemming maken om te ontwrichten en te splijten. 

Een juiste analyse geven of zelf op onderzoek gaan naar de samenhang en afhankelijkheden of oplossingen ontwikkelen is geen onderdeel van hun denken.

Maar wel een mening hebben, over anders denkende en over die anderen die het allemaal veroorzaken.

 

En als men zich niet geroepen voelt zoals karel-2 schrijft ben je ook fout.

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uren geleden, karel-2 zei:

Ik wacht nog steeds op een reactie over Zweden.

 

Het aantal doden in Zweden verschild niet zo veel met hier Nederland met lockdown  Zweden zonder lockdown.

Nu word je overspoeld met besmettingen is dat in Zweden ook zo...

Nee toegeven dat in Zweden een beter beleid is gevoerd is erg moeilijk landen die uit de pas lopen worden aangepakt door de media.

Wat ik aan heb gegeven tel ook nog eens de doden die ten gevolge van de belachelijke beperkingen  zijn gevallen en nog zullen vallen.

 

Hoe deed Zweden het in de strijd tegen corona.

 

Je hebt duidelijk de situatie in Zweden niet gevolgd.

Jouw weergave hierover verschilt met de werkelijkheid!

 

In Zweden heeft men in het begin bijna niets gedaan, men zat op terrassen bijna bij elkaar op schoot.

Als gevolg daarvan had Zweden in verhouding het hoogste dodental van alle Europeese landen!

 

En dan durf je met droge ogen te beweren dat Zweden een beter beleid is gevoerd.

Sorry, maar dan heb je wel een heel vreemde voorstelling van wat een beter beleid is.

 

Ik heb de indruk, dat je terug wilt naar de oude tijd en blind bent voor de nieuwe werkelijkheid.

Jouw aanbevelingen hebben geen realiteitszin.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Dat het mild is waag ik te betwijfelen

Iedereen die ziek geworden is, spreekt erover dat dit iets anders is als maar een griepje.

 

 

In maart/april was het inderdaad heftig ceesv. Hier reden de ambulances op een zaterdagmiddag ook af en aan van een verzorgingstehuis naar het ziekenhuis. Uiteindelijk 5 sterftes in het dorp en allemaal uit het verzorgingstehuis.

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

Maar het is tragisch dat er blijkbaar altijd mensen zijn zoals karel -2 die heel veel lullen maar niets te zeggen hebben en daarmee alleen stemming scheppen.

 

 

En je blijft maar op de man spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Penthe zei:

Het ligt er maar net aan welke groep besmet wordt als het om de doden gaat en dat is per land verschillend, Zweden heeft nu 86,505 besmette mensen en Nederland heeft er nu 83,399.

 

Check deze site er maar op na https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

Verder kom je ook niet veel slechte mensen tegen met een pistool, de kans is er echter wel en als je die dan tegenkomt is de afloop meestal heel erg slecht. Daarom ook niet alleen donkere straatjes inlopen he.

 

Een masker dragen doe je voor de ander en die ander doet het weer voor jou. Mensen die een masker dragen zorgen voor veel minder besmettingen maar mensen met een masker kunnen wel besmet raken als de ander er geen draagt. Daarom is het zo belangrijk rekening te houden met de medemens. Daarom gaat dit plaatje ook rond om mensen bewust te maken van het feit hoe een masker werkt, de gene die hem niet draagt is de egoist.

 

 

Maskers.jpg.6c0d98729c765d1222eb770503abd47f.jpg

 

 

 

 

 

Morgen in het vliegtuig heb ik er ook eentje op, zelfs zo´n medisch mondkapje. Kan je gewoon kopen, dus daar hoeven ze niks over te zeggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, kiekiek zei:

En je blijft maar op de man spelen.

 

Je kunt zoals hij zelf vraagt kritiek leveren op de mening die hij uitdraagt en zoals ceesv schrijft een dergelijke kritiek uitdaagt bij de forum leden.

Dat wat ik schrijf heeft niets met op de man spelen te maken, ondanks,  dat hij mij eerder onwetend noemde.

 

Het is vermakelijk maar hoort niet thuis op dit forum daar alles door het slijk getrokken wordt en de commentaren uitdagen (zie de forum regels)

 

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kiekiek zei:

Die ken ik maar al te goed tonski. Misschien beter als jij en karel elkaar maar gewoon negeren.

 

Prachtig advies, maar jij weet net zo goed als ik dat dit niet werkt.

Voor jou zou het misschien ook soms beter zijn Tonski te negeren.

Niettemin doe je voortdurend je uiterste best hem af te troeven.

 

Je kunt elkaar hier gaan negeren, maar is dit dan nog wel een forum?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Negeren van heel verkeerde denkbeelden en meningen die hier en overal elders geponeerd worden kan rare en nare gevolgen met zich brengen.

Daar ging mijn kritiek eerder al over.

Dat is ook in het verleden al voorgekomen toen er geen discussie was maar enkel positie / stelling nemen, zoals voor en in de eerste wereld oorlog.

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik ben er weer een lekkere nachtrust gehad mee boodschappen gedaan wat werk gedaan toen weer bij gelezen hier en wat ik al verwachte de aanval is weer geopend.

Ik ga ophouden met deze welles nietes ik heb mijn punt hier durven uitspreken laat de lezers hier die zich niet durven wagen in de oppositie maar hun eigen mening vormen.

Ik zal nog wel komen met het ware verhaal over covid-19 en dan hoop ik dat veel mensen hier op dit forum dat gaan lezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...