Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, kiekiek zei:

 

Wel een beetje raar dat Fopboek voor ons aan het bepalen is wat fake is en wat niet.

Dat doen ze tegenwoordig op elk medium Facebook was enkel 1 van de laatsten want die kreeg veel kritiek over fake news. En gelukkig maar want sommigen geloven werkelijk alles wat ze zien.

 

Maar ik hoop dat het weer niet een Facebook welles nietes gedoe gaat worden hier want het gaat over Corona. En in Spanje zijn de cijfer van gisteren en vandaag vrijwel gelijk hopelijk gaat het hierna weer naar beneden al doen de mensen zelf er niet echt aan mee door steeds meer zonder mondkapje te lopen en prive feesten te houden in gesloten ruimtes zonder ventilatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


24 minuten geleden, Penthe zei:

Dat doen ze tegenwoordig op elk medium Facebook was enkel 1 van de laatsten want die kreeg veel kritiek over fake news. En gelukkig maar want sommigen geloven werkelijk alles wat ze zien.

 

Maar ik hoop dat het weer niet een Facebook welles nietes gedoe gaat worden hier want het gaat over Corona. En in Spanje zijn de cijfer van gisteren en vandaag vrijwel gelijk hopelijk gaat het hierna weer naar beneden al doen de mensen zelf er niet echt aan mee door steeds meer zonder mondkapje te lopen en prive feesten te houden in gesloten ruimtes zonder ventilatie.

 

 

Mensen hebben ook wel door dat er bijna niemand meer dood gaat met of door corona Penthe. Op de piek in april 235 per dag, nu gemiddeld al 4 maanden lang maar 2 per dag. En ja, dan gaan mensen vrijer bewegen, wat de overheden blijven roepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

Mensen hebben ook wel door dat er bijna niemand meer dood gaat met of door corona Penthe. Op de piek in april 235 per dag, nu gemiddeld al 4 maanden lang maar 2 per dag. En ja, dan gaan mensen vrijer bewegen, wat de overheden blijven roepen.

Als de mensen zich er wel even aan houden komt het normale leven weer terug nu wordt dit door een bepaalde groep continu uitgesteld met alle gevolgen vandien.

 

Er zijn regels ingevoerd om de boel onder controle te krijgen maar als je daar niet aan mee doet hebben die regels ook geen nut. En dat er minder of geen doden vallen zegt niets over het feit dat je nadergand langdurige klachten kunt krijgen en houden want er is nog niemand die van de klachten na Corona af is. Als je dat graag ook zelf wil meemaken besmet dan gerust jezelf.

 

Verder 8 miljoen banen weg in Spanje weet niet hoeveel bedrijven al weg of zwaar in de problemen, enorm aantal huis uitzettingen en de voedsel bank kan het al maanden niet meer bijhouden, er zijn ook andere gevolgen van dit Corona virus waar velen niet aan denken ook zonder dit virus zelf te hebben kun je zwaar in de ellende komen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde vandaag dat de besmettingen vooral in de jongere groep zit onder de 36 jaar. Dat kan verklaren dat er minder ziekenhuis opnames zijn.

 

Dat neemt niet weg dat het ook gevaarlijk is voor de ouderen die wel voorzichtig zijn. Hopelijk zijn hun kinderen ook voorzichtig want anders kan de situatie snel veranderen in de ziekenhuizen met verl ouderen die ziek worden.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Zatter zei:

Ik hoorde vandaag dat de besmettingen vooral in de jongere groep zit onder de 36 jaar. Dat kan verklaren dat er minder ziekenhuis opnames zijn.

 

Dat neemt niet weg dat het ook gevaarlijk is voor de ouderen die wel voorzichtig zijn. Hopelijk zijn hun kinderen ook voorzichtig want anders kan de situatie snel veranderen in de ziekenhuizen met verl ouderen die ziek worden.

In Spanje is het op dit moment weer een ramp in de ouderen opvanghuizen, de meesten zijn weer besmet en het aantal doden per dag loopt ook flink daardoor. Gisteren was het 111 in 24 uur. Vandaag heb ik nog niet gezien omdat de cijfers er maar half komen of te laat of helemaal niet en dan kom ik daar morgen pas achter als ik het nieuws op tv aan zet. Er zijn inderdaad minder ziekenhuis opnames omdat de groep besmette mensen zoals je al zegt nu een stuk jonger zijn, dit zal globaal waarschijnlijk ook het geval zijn omdat de ouderen na de eerste golf een stuk voorzichtiger zijn geworden. En ja je hebt gelijk die jongeren steken rustig weer de ouderen aan al hoop ik dat dit niet gaat gebeuren er moet toch een keer een einde aan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ouderen in Spanje zoals Penthe aangeeft, kunnen die dan niet een andere soort griep hebben gekregen want misschien nog geen griepprik gehad en dus direct vatbaarder voor elke griepvirus dan ook? Ofwel ze gaan blanco hun einde tegemoet?  Geen idee wanneer men dat prikje normaliter zou halen/krijgen.

 

Kwam deze grafiek tegen en vooral benieuwd naar onderste lijn en dan met name wat die gaat doen binnen nu eind september. 

 

Spannend vind ik het persoonlijk wel jegens de ouderen, de media blijf ik van beide kanten bekijken (dus de alternatieve ook).

 

https://indebuurt.nl/arnhem/nieuws/corona-update-van-het-rivm-dit-zijn-de-nieuwste-cijfers-van-arnhem~109370/

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, erwinnaar zei:

Die ouderen in Spanje zoals Penthe aangeeft, kunnen die dan niet een andere soort griep hebben gekregen want misschien nog geen griepprik gehad en dus direct vatbaarder voor elke griepvirus dan ook? Ofwel ze gaan blanco hun einde tegemoet?  Geen idee wanneer men dat prikje normaliter zou halen/krijgen.

 

Ik zou me kunnen indenken dat die zieke mensen worden getest op het virus.

Daarnaast is het wel rijkelijk vroeg voor een griepepidemie, en zeker in Spanje.

 

Maar kun je uitleggen waar die twijfel vandaan komt?

We zien het aantal besmettingen in heel Europa weer stijgen.

Waarom zou dat dan niet zo kunnen zijn in ouderen opvanghuizen in Spanje?

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

De USA zit op meer dan 200 000,- doden wegens Corona.

Met een sterftecijfer van meer dan 1000/dag - vergelijkbaar met de eerste piek in april/mei

 

Dat degenen die zeggen dat het allemaal wel meevalt, hier eens over nadenken.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrijheid is dat ik mij fysiek wil beschermen tegen karel-2 en consorten. Ik wil een minimale afstand van 5 meter aanhouden en nooit in hetzelfde gebouw verblijven. Dus hoe kan ik hun herkennen?

 

Moonchild  we kunnen een keer afspreken op een afgelegen plaats dan ben ik die zonder muilkorfje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Zatter zei:

Ik hoorde vandaag dat de besmettingen vooral in de jongere groep zit onder de 36 jaar. Dat kan verklaren dat er minder ziekenhuis opnames zijn.

 

Dat neemt niet weg dat het ook gevaarlijk is voor de ouderen die wel voorzichtig zijn. Hopelijk zijn hun kinderen ook voorzichtig want anders kan de situatie snel veranderen in de ziekenhuizen met verl ouderen die ziek worden.

Ik hoorde vandaag.... dat er een nieuw virus komt https://www.telegraaf.nl/nieuws/467138577/westnijlvirus-voor-het-eerst-in-nederland-aangetroffen

Zal even nieuw topic aanmaken.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de voor mij gigantisch dommen betreft die de ernst van de situatie ontkennen omdat momenteel veel mensen positief testen en weinig doodgaan, moet ik ze erop wijzen dat in de 1e golf degenen getest werden die doodziek het ziekenhuis ingedragen werden plus (te weinig van) het verplegend personeel. Die doodzieken waren logischerwijs voornamelijk ouderen wier afweer net als de rest van hun lichaam minder goed functioneert.

Momenteel wordt zeker 10x zoveel getest (bijna 200.000 per week met meestal een snotneus) en vind je vooral jongeren die nog weinig of helemaal geen benul hebben (net als sommige 70-plussers overigens die wat grafiekjes zien zonder dat ze ook maar iets van data-analyse begrijpen) en de zaak aan hun laars lappen. Die zullen idd. minder snel doodgaan maar hun lichaam raakt wel beschadigd.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Sprietje zei:

De gezondheidsinstantie van de stad Barcelona raadt iedereen aan om buiten in de open lucht sex te hebben in plaats van in een ‘gesloten’ ruimte zoals een slaapkamer. 😂

Dit schreef ik gisteren maar de maar het ‘Agencia de Salud Pública de Barcelona’ gaat nog een stap verder door jongeren zonder een stabiele relatie aan te raden om in plaats met onbekenden seks te hebben als alternatief te masturberen. Ook worden sexting, virtuele relaties en erotische video’s aangeraden in plaats van fysiek en lichamelijk contact met onbekenden of personen met wie men niet samenwoont.

Lees hier: https://www.spanjevandaag.com/15/09/2020/in-barcelona-raadt-men-aan-om-buiten-seks-te-hebben-om-covid-te-voorkomen/

 

Ik moet nog zien dat de veiligheidsraad voor de gezondheid in Nederland zulke adviezen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanpak van Zweden blijkt dan toch niet zo dwaas geweest te zijn, hoewel veel mensen dat een tijd geleden dachten.

 

Zweden was van in het begin een buitenbeentje in Europa met een erg eigenzinnige aanpak van het coronavirus. Nu, een half jaar later, is het land dat nog altijd, ook wat de evolutie van Covid-19 betreft. 

Terwijl de meeste andere Europese landen de cijfers weer fors de hoogte zien ingaan, kan het Scandinavische land het gemiddeld aantal nieuwe gevallen per dag laag houden. En dat zonder een harde lockdown.

 

Bron: HLN

 

aangepast door pollegazon
Bron
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Sprietje zei:

Dit schreef ik gisteren maar de maar het ‘Agencia de Salud Pública de Barcelona’ gaat nog een stap verder door jongeren zonder een stabiele relatie aan te raden om in plaats met onbekenden seks te hebben als alternatief te masturberen.

 

En het geadviseerde 'handen wassen', moet dat voor of na het masturberen?

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...