Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, kiekiek zei:

Relatieve cijfers:

Top 20 infecties per 100.000 inwoners
- Luxemburg: 554
- IJsland: 504
- Spanje: 347
- Zwitsersland: 310
- Belgie 268
- Italie: 258
- Ierland: 212
- VS: 178
- Oostenrijk: 160
- Portugal: 156
- Nederland: 155
- Frankrijk: 146
- Qatar: 140
- Groot Brittanie: 138
- Israel: 130
- Noorwegen: 122
- Denemarken: 116
- Zweden: 110
- Estland: 106
(China zit op amper 6 per 100,000)


Belgie is inmiddels bijna het meest dodelijke land, gedeeld op het aantal inwoners
Top 10 doden per miljoen inwoners
- Spanje: 370
- Belgie: 365
- Italie: 340
- Frankrijk: 234
- Groot Brittanie: 187
- Nederland: 172
- Zwitserland: 148
- Zweden: 104
- VS: 80
- Iran: 57

 

 

 

Dit is eindelijk een interessant overzicht met relatieve cijfers.

Merk op dat Amerika min of meer aan het begin staat.

Ik verwacht daarvan wel dat de curve nog erg stijl gaat worden.

En landen als Monaco moet je wel ff extrapoleren met zijn 38.000 inwoners.😏 

 

In het vorige lijngrafiek zie je dat de progressie van

Nederland begint af te kalven. Ik zeg positief.

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tonskidutch said:

Wij kijken niet alleen naar ons zelf maar ook naar die deze statistieken kunnen uitleggen.

cijfertjes relativeren is geen hobby

cijfers nader toelichten is een vak

dat gebeurd niet op SAT4ALL

Ik geloof enkel in die statistieken die ik zelf heb gemanipuliert. Van wie is die uitspraak toch alweer.....

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, moonchild zei:

Ik geloof enkel in die statistieken die ik zelf heb gemanipuliert. Van wie is die uitspraak toch alweer.....

 

Ik geloof alleen de statistieken die ik zelf vervalst heb.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik nu door voor de koelkast?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britse zwangere verpleegster sterft aan coronavirus , baby op nippertje gered

kv 15 april 2020 23u15 Bron: ANP , Mirror

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/britse-zwangere-verpleegster-sterft-aan-coronavirus-baby-op-nippertje-gered~a3533aff

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er opmerkingen over WGO worden gemaakt is normaal, maar tevens ook goed, zo hou je ze scherp. Maar wat Trump allemaal uitkraamt is het domste wat ik in jaren al gehoord heb , een Amerikaanse president onwaardig.  Hoe lang is het geleden dat hij het WGO beschuldigde van overdreven reacties en dat hij niets geloofde van geheel die corona crisis.  Hij ging zelf zorgen dat de VS klaar waren voor corona en dat een epidemie in de VS er niet ging komen.  De haan Trump draait met de wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, astro iris zei:

Hij ging zelf zorgen dat de VS klaar waren voor corona en dat een epidemie in de VS er niet ging komen.  De haan Trump draait met de wind.

 

Allemaal gebakken lucht, gebluf en cowboygedrag van de Amerikanen.

 

Eigen falen wordt verdoezeld door altijd met het vingertje naar anderen te wijzen: de ´democraten hoax´, het ´china virus´ en ´mismanagement van de WHO´.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, astro iris zei:

Het is er eindelijk uit en het bevestigt nog maar eens hetgeen ik al dagen (weken) verkondig.  Mondmaskers zullen verplicht worden als men geen 1.5 meter afstand kan houden, zoals bijvoorbeeld in warenhuizen of tuincentra of doe het zelf zaken. In de nieuwsstudio kreeg de viroloog de vraag of mondmaskers nu plots wel verplicht zijn en het antwoord was heel duidelijk, wij konden het niet verplichten, want er waren er geen. En dan kwam de vraag, zijn mondmaskers dan toch veiliger? antwoord van viroloog, zeker veiliger vooral in drukke winkelcentra waar je de 1.5 meter afstand niet kan houden. Duidelijker kan het niet.

Dat laatste heeft de WHO ook altijd aangegeven. Niks nieuws.

 

Maar zijn die dingen in voldoende mate verkrijgbaar voor het grote publiek in België?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, drz zei:

 

Geweldig die opruierij.

Nu is het WHO weer de schuld van alles.

Trump heeft natuurlijk niets fout gedaan en zei dat het virus "will miraculously go away". Dat zien we dus nu.

 

Uit China zul je nooit betrouwbare informatie krijgen. Het is een staat dat door despoten geregeerd wordt.

Dus hoe moet het WHO reageren als de informatie uit China domweg niet klopt?

De Chinks proberen nu weer de geschiedenis opnieuw te schrijven en proberen het hele Wuhan gebeuren te verdoezelen.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het virus gaat toch uiteindelijk aan ons allen voorbij? Het duurt alleen even :D

 

The WHO was ten tijde van SARS en MERS al in opspraak en nu met COVID-19 slaan ze ook de plank mis, hoewel zij nu ietsje zorgvuldiger reageren dan met de voorgaande virussen..... maar nog te kort.

Zij, de directie die nu in opspraak is, hadden kunnen weten dat er geen betrouwbare cijfers uit China komen en dit beter hadden moeten onderzoeken.

Dure les dus.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschuldig mij nu niet dat ik cijfers probeer goed te praten.

 

De overlijdens in Belgie zijn zeker ernstig.  Bedenk wel dat iedere dode in rusthuizen meegeteld wordt als corona dode.  Nochtans zijn er maar 3 % van die doden op corona getest.  En dan waren die nog niet allemaal corona besmet.  En als je dan bedenkt dat 60 % van de overledenen in Belgie de laatste dagen afkomstig waren uit een rusthuis.

 

In andere landen worden doden in rusthuizen niet meegeteld.  Behalve als ze bewezen zijn corona gerelateerd te zijn door bv een test.

 

Dat gezegd zijnde, de situatie in de rusthuizen in Belgie is dramatisch.

 

 

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net in de live RIVM briefing (NPO1):

 

Bloedtesten onder een groot aantal bloeddoneren geeft aan dat nu 1 op de 30 Nederlanders antistoffen heeft aangemaakt.

 

 

1 minuut geleden, Kabeltje87 zei:

Dat gezegd zijnde, de situatie in de rusthuizen in Belgie is dramatisch.

 

 

 

In Nederland ook 4000 besmettingen (RIVM briefing).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...