Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Vergelijken kun je wel een en ander maar of dat je in relativerende zin iets oplevert is de vaak vaak de vraag. Geruster wordt ik er zeer zeker niet van.

Een en ander gaat ervan uit wat er al gebeurd is. Hopelijk gaan we samen eerder een en ander voorkomen dat iedereen iets oplevert voor de toekomst.

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
vorm

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Penthe zei:

Overheen gelezen, tekst staat ook beetje in raar lang formaat.

 

Helemaal gelijk en dat is mijn stijl ook niet zoals je weet.

 

Het eerste stuk had ik geschreven en werd niet opgeslagen

dus was ik de tekst kwijt. Sat4all hikt nog steeds een beetje.

 

Later heb ik een stuk geschreven in kladblok om het daarna

te kopiëren (dit zijn de smalle alinea's) in dit Topic.

Wat gebeurt? Ineens popt mijn vorige tekst weer op.

 

Meestal probeer ik de alinea's kort te houden en dezelfde

lengte te geven, dat leest nu eenmaal prettiger dan zinnen

die je hele scherm vullen.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-9-2020 om 23:18, gerrit B zei:

Dochter (In Utrecht)  is net vorige week woensdag uit quarantaine gekomen en kreeg vanavond te horen dat een andere huisgenoot nu met 39 graden koorts in bed lag en dat ze weer thuis moet blijven.

 

Vandaag dus de uitslag met dat de huisgenoot positief getest is en ze definitief weer in quarantaine moet.

Was ze net weer 3 dagen naar buiten geweest en de huisgenoot is 1 keer achter haar langsgelopen maar daar wordt geen verschil in gemaakt.

Zelf vraagt ze zich af "als ik in de winkel werk hoeveel besmette personen ontmoet ik dan wel niet zonder het te weten"?

 

Maar het besef begint nu wel te komen en er wordt nu aangedrongen op huisregels omdat door deze quarantaines de studie er wel onder lijdt en nog veel belangrijker er geen geld binnenkomt door werk als ze elke 2 weken 10 dagen in thuisquarantaine moet blijven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn buurvrouw was positief en had lichte klachten, mijn buurman, negatief getest kon ook gelijk 10 dagen binnen blijven.

 

Het is op dit moment dweilen met de kraan helemaal open.

Vandaag 2.217 nieuwe positief geteste personen.

Het aantal ziekenhuis opnames begint nu duidelijk een stijgende lijn te vertonen.

 

Afspraak maken voor een corona test lukt bijna niet, Corona afspraak telefoon is overbelast en de corona afspraak website liep vandaag vast.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat eigenlijk vreemd; heb jezelf geen klachten maar wordt je wel 10 dagen met een Coronapatiënt in 1 huis opgesloten.

Je zou toch verwachten dat dit vragen is om extra besmettingen.

Veel beter zou (lijkt mij) zijn om de besmette persoon daar weg te halen en te gaan isoleren en dan de rest in thuis quarantaine af te laten wachten of ze ook ziek worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, met de kennis van vandaag is het advies van gisteren achterhaald.

Denk aan het "mondkapjes in de zorg" advies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Veel beter zou (lijkt mij) zijn om de besmette persoon daar weg te halen en te gaan isoleren en dan de rest in thuis quarantaine af te laten wachten of ze ook ziek worden.

In principe moet de positief geteste persoon in een aparte ruimte van de woning blijven, met zijn of haar eigrn toilet. Praktisch niet altijd haalbaar.

 

Omgekeerd kan je bij +2000 besmettingen per dag moeilijk al die mensen ergens 10 dagen gaan "stockeren" hé. Ze hebben bovendien verzorging nodig en mogen niet naar shops of andere publieke plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ceesv zei:

Tja, met de kennis van vandaag is het advies van gisteren achterhaald.

Denk aan het "mondkapjes in de zorg" advies.

Ik werd hier in maart afgeserveerd omdat ik aangaf dat het op grond van de kennis op gebied van biologie en fysica vanzelfsprekend was dat mondkapjes zouden helpen.

Die kennis was er dus al lang maar men offerde liever een serie mensen, ouwetjes en zorgverleners, dan dat men hoe dan ook zorgde dat ALLE hulpverleners ze kregen.

Het blijft voor mij walgelijk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, pollegazon zei:

In principe moet de positief geteste persoon in een aparte ruimte van de woning blijven, met zijn of haar eigen toilet. Praktisch niet altijd haalbaar.

Hoe ga je zoiets in een studenten flat regelen?

 

18 minuten geleden, pollegazon zei:

Omgekeerd kan je bij +2000 besmettingen per dag moeilijk al die mensen ergens 10 dagen gaan "stockeren" hé. Ze hebben bovendien verzorging nodig en mogen niet naar shops of andere publieke plaatsen.

Tja die opvang? We konden toch ook ruim 30.000 asielzoekers opvangen?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wij hebben de afgelopen week de boodschappen voor de buurvrouw gedaan, voor de deur gezet, aangebeld, en op 3 meter afstand met elkaar gesproken.

 

In onze straat kennen we nog alle buren en helpen we elkaar indien nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...