Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden, johnno zei:

Waar ik bang voor ben is dat mensen het virus nu minder serieus nemen dan 6 maanden geleden.

Dat is in Spanje op zeker het geval niemand houd zich aan de gestelde regels tenzij er politie in de buurt is en overal feesten zonder mondkapjes, geen afstand houden enz.. Op straat is het super druk het lijkt net of er helemaal niets aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Penthe zei:

Dat is in Spanje op zeker het geval niemand houd zich aan de gestelde regels tenzij er politie in de buurt is en overal feesten zonder mondkapjes, geen afstand houden enz.. Op straat is het super druk het lijkt net of er helemaal niets aan de hand is.

 

En Nederlanders zijn niet verschillend.  Zondag was hier in de buurt bij een Nederlander een zwembad feestje.  Ongeveer 50 aanwezigen, en maar feestenmet het nodige lawaai, (luidruchtig praten verspreid het virus vlugger), kussen en knuffelen.  Geen mondmasker te bespeuren.

En het geheel vond plaats in zijn niet zo heel grote achtertuin.   En dat met 50 man.  Afstand houden was er dus niet bij.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het negeren van regels, het zaaien van verdeeldheid. het verspreiden van complottheorieën en het fysiek dwarsbomen van hulpdiensten lijken in een rap tempo het nieuwe normaal te zijn worden. Op alle niveaus, inclusief de politiek. Al met al een zeer zorgelijke ontwikkeling waar ik zomaar geen kentering in zie.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat opvalt dat dit keer ook een hotspot is ontstaan in Groningen.

Bleef het daar de vorige keer aardig wit en geel nu dus in het rood.

Zou dat puur de stad Groningen zijn met besmette studenten of heeft het toch te maken van dat Friesland en Groningen deze zomer toch favoriete vakantie bestemmingen waren omdat ook Leeuwarden donker begint te kleuren?

 

De plekken op dit moment zonder besmettingen zijn Roozendaal, Someren, Baarle-Nassau en Sluis.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Eduard07 zei:

Het negeren van regels, het zaaien van verdeeldheid. het verspreiden van complottheorieën en het fysiek dwarsbomen van hulpdiensten lijken in een rap tempo het nieuwe normaal te zijn worden. Op alle niveaus, inclusief de politiek. Al met al een zeer zorgelijke ontwikkeling waar ik zomaar geen kentering in zie.   

Hier zit ook mijn probleem. Het effect van de domheid op internet op de domheid op internet op de domheid...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat opvalt dat dit keer ook een hotspot is ontstaan in Groningen.

Bleef het daar de vorige keer aardig wit en geel nu dus in het rood.

Zou dat puur de stad Groningen zijn met besmette studenten of heeft het toch te maken van dat Friesland en Groningen deze zomer toch favoriete vakantie bestemmingen waren omdat ook Leeuwarden donker begint te kleuren?

 

De plekken op dit moment zonder besmettingen zijn Roozendaal, Someren, Baarle-Nassau en Sluis.

Hou het maar op de stad en de studenten. Zaten ook in mijn tijd al heel veel dommen tussen en dat zal nu echt niet anders zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zeggen experts dat we nog in de eerste golf zitten en als we een 2e krijgen er ineens heel veel jongeren zullen gaan overlijden. Ik kan niet zeggen of dat waarheid wordt of niet het enige wat ik ziet is dat de cijfers van besmette personen alleen maar op blijven lopen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

En dat moeten dan nog wel wel de "verstandige mensen" van de toekomst worden.

Met zoveel besmettingen is het gewoon wachten tot het overslaat naar de oudere generaties en dat de Ic's weer volstromen.

Je ziet wie er president is geworden elders. Ook de helft van een bevolking is niet verstandig. Hou het op 10% en je raakt niet teleurgesteld.

Voor de rest zitten we inmiddels idd. in de 2e golf, 2 maand te vroeg....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, minplus zei:

Ook de helft van een bevolking is niet verstandig. Hou het op 10% en je raakt niet teleurgesteld.

 

Tussen gestudeerd hebben en verstandig zijn zit inderdaad vaak een heel groot verschil.

 

Vanmiddag een stukje gekeken naar de technische briefing en dan krommen je tenen toch gewoon.

Wordt er simpel de vraag gesteld of het niet verstandiger is om ook bij kortstondige contacten een mondmasker te dragen en of het inzicht bij het RIVM nu gewijzigd is nu gebleken is dat personeel ook bij kortstondige contacten zelf besmet kunnen raken en ook weer anderen besmetten met dat men ook in Duitsland wat dat betreft de regels heeft aangepast komt er een discussie over aerosolen en aerogenen ipv. antwoord te geven op de gestelde vragen.

Is uiteindelijk de (in mijn ogen een heel erg zelfingenomen) reactie "in de medische wereld is het verschil bij iedereen heel duidelijk dus snap de hele commotie niet"

dan denk ik toch bij mezelf "hallo meneer van Dissel je hebt kamer leden tegenover je zitten geen medici"

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

België

De bubbel is niet meer: men legt verantwoordelijkheid bij de burger

Bubbel wordt afgeschaft , men rekent blijkbaar op het gezond verstand !!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_96195723

Da' belooft .... !! 😨

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, cookie monster zei:

België

De bubbel is niet meer: men legt verantwoordelijkheid bij de burger

Bubbel wordt afgeschaft , men rekent blijkbaar op het gezond verstand !!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_96195723

Da' belooft .... !! 😨

Dat was te verwachten en dat voorspelde ik hier thuis tegen mijn vrouw al, als ze niet meer weten wat te doen gaan ze de vinger wijzen op de burgers zelf. Maarja wat wil je dan als je continu andere informatie geeft en deze telkens maar weer blijft aanpassen. Volgens mij weet niemand echt precies hoe het virus zich voortplant anders was er wel een goed en recht plan wat overduidelijk overkomt op de burgers inplaats van verdeeldheid te zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Penthe zei:

Maarja wat wil je dan als je continu andere informatie geeft en deze telkens maar weer blijft aanpassen.

Inderdaad , als er dan die elkaar tegenspreken .... verwarring alom !!

Ik hou me wel aan mijnen bubbel , aangezien mijn tikkerprobleem !!

En ook uit respekt voor andere mensen !!

 

Ik zal ook morgen de dagelijkse coronaberichten weeral blijven volgen !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...