Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Dat e.e.a telkens aangepast wordt dat lijkt me logisch immers gisteren wist men nog niet wat vandaag is ontdekt.

Het probleem is denk ik dat zelfs de mensen die er wel kennis van hebben zelf al verdeeld zijn, deze moeten een advies geven aan mensen die er totaal geen verstand van hebben en die moeten dan beslissingen gaan nemen waarbij naast gezondheid ook nog eens met welzijn, leefbaarheid en economie rekening gehouden moet worden.

Dan zijn er nog een aantal betweters/complotdenkers die het allemaal onzin vinden en daar moet dan een gulden middenweg in gevonden worden.

 

Ga er maar eens aanstaan.

 

Wat ik tijdens die technische briefing tussen de regels door heb menen te kunnen horen is echter dat voortschrijdend inzicht en het ventileren van deze informatie bepaald niet de sterkste kant van de mensen die er verstand van hebben is. Die informatie wordt wel verstrekt maar helaas in een vorm dat je het tussen allerlei andere info uit moet zien te vissen en er verstand van moet hebben om het te kunnen vinden.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat e.e.a telkens aangepast wordt dat lijkt me logisch immers gisteren wist men nog niet wat vandaag is ontdekt.

Ehh dus een cafe om 22:00 dicht laten gaan ineens helpt een virus voorkomen, voor 22:00 besmet een virus niemand? Dat is maar 1 voorbeeld van de meest onzinnige maatregelen die dagelijks veranderen en genomen worden. En dat is waar ik het over heb. Mensen worden dit soort dingen super zat. Voor mijzelf slaan deze maatregelen ook kant nog wal als je wel een vliegtuig geheel vol mag proppen met 300 mensen en in een cafe de helft maar binnen mag. Er is te veel gaande maar hoop duidelijk te kunnen maken waar het om gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die vliegtuigen heb ik ook nog nooit gesnapt, maar blijkbaar is de commercie dan belangrijker dan de gezondheid.

Wat ik nog minder snap is dat er dan ook nog van die leeghoofden in een vliegtuig gaan zitten onder het mom van "men zegt dat het veilig is dus ik ik zet mijn eigen verstand op nul en laat me nergens door tegenhouden"

 

Dat van de café's zie ik anders.

Ik zie het meer als een waarschuwing richting de cafébezoekers zo van "joh we beperken het bezoek nu een beetje maar gaat het nog steeds de verkeerde kant op dan gaat de deur weer volledig op slot"

maw. de keuze is nu aan jullie, hou je aan de regels en zorg dat het aantal besmettingen niet verder oploopt, zo niet eigen schuld dikke bult maar dan gaat alles weer op slot.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is de cafe eigenaar die naar de klote gaat, cafe moet dicht wanneer de omzet juist gehaald moet worden. Je zal zelf maar je brood verdienen met een cafe. Je kan proberen het aantal besmettingen tegen te houden maar niet ten koste van... Virus bestrijden prima maar dat wel met zo min mogelijk slachtoffers en dat wordt nu niet gedaan sinds feb 2020 8 miljoen mensen in Spanje nu baan kwijt door Corona. 30% van de bestaande bedrijven weg.

 

Maatregelen prima maar niet ten koste van, want nu geven de maatregelen meer slachtoffers dan het virus zelf.

 

Mondkapje op en jezelf op afstand houden vind ik ook de beste maatregel en enkel ergens naar binnen met voldoende ventilatie, maar het moet niet allemaal doordraaien naar maatregelen die kant nog wal slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het probleem waar de bestuurders dus ook mee zitten.

Probeer nu zelf eens jou eigen maatregelen in te voeren.

Dus met een mondkapje op naar een café daar een biertje of wat bestellen, voldoende afstand zien te bewaren en een café zien te vinden met voldoende ventilatie.

Dan kun je toch net zo goed meteen elk café gaan sluiten?

 

De horeca zit nu gewoon in het verdomhoekje wat dit virus betreft want alles wat je juist niet moet doen om besmettingen te voorkomen gebeurd juist in de horeca.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alles.

48 minuten geleden, gerrit B zei:

want alles wat je juist niet moet doen om besmettingen te voorkomen gebeurd juist in de horeca.

maar dat is vooral de onhygiënische situatie in cafés met snacks en de bekende broodjes gezond :grin:

 

het echte restaurant kent de HACCP hygiëne code

 

die studenten die de glazen spoelen en in de cafés en op terras bedienen komen allemaal uit een studentenhuis met meerdere bewoners die ook maar één toilet hebben net als dat café :huh: ja denk daar maar eens over na. En een paar handschoentjes die de hele avond gedragen worden en met alles in contact komen helpt echt niet.

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zie ik het ook als waarschuwing van pas op anders gaat alles dicht.

Engeland heeft al weer de maatregel ingevoerd dat alles om 22.00 uur dicht moet.

Sluit men de cafés ed. dan wordt de bubbel met contacten waarmee je langer in eenzelfde ruimte bent plots al een heel stuk kleiner.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

maar sluitingstijd heeft er niet veel mee van doen...

 

Nou ja, hoe meer gedronken wordt (hoe later op de avond) hoe vrijer

men  wordt en geen besef meer heeft van de te treffen maatregelen.

 

En uiteraard is de huidige maatregel ook een zwaar economisch belang.

Constant de afweging moeten maken "economie versus besmettingen"

(lees doden) is poepie-lastig.

 

Een café heeft nu eenmaal drinkers nodig, immers "thuisdrinker" gaat

hem niet worden. Dus zonder mensen geen café. Of deze mensen nu

thuiszitten ivm de maatregelen of dat de bezoekers dood zijn gegaan,

zonder bezoekers geen café.

 

Maar dan heb je het alleen maar over "in" de cafés. Helemaal "los"

hiervan heb je dan ook de nodige uitzaaiingen buiten het café die

de algehele gemeenschap treft door de besmette bezoekers.

 

Kortom, een moeilijke materie lijkt mij om daar besluiten in te nemen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh?

8 minuten geleden, gerrit B zei:

Sluit men de cafés ed. dan wordt de bubbel met contacten waarmee je langer in eenzelfde ruimte bent plots al een heel stuk kleiner.

je hebt het over meerdere bubbels als je naar café gaat

- thuis

- de straat

- de bus / metro of tram

- het station

- de kroeg

- en die deel je met anderen die je niet kent!

 

een bubbel is zoals de NBA doet allemaal in een hotel in Vegas (en niemand mag erbij zonder bescherming en vooraf getest)

wij mogen hier in Nederland gewoon door elkaar stuiven en overal naar binnen

 

 

aangepast door Tonskidutch
reactie op Gerrit b

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de communicatie op niets trekt, wil niet zeggen dat je je gezond verstand niet meer moet gebruiken.

De regels uit de begindagen: afstand houden, handen ontsmetten, contacten vermijden en ondertussen ook mondmasker dragen, werken nog steeds.  Maar dat is iedereen beu en daarom gaat het gezond verstand de deur uit.

Darwin had toch gelijk:  Survival of the fittest.

In dit geval, degenen met het meest gezond verstand overleven.

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Dus met een mondkapje op naar een café daar een biertje of wat bestellen, voldoende afstand zien te bewaren en een café zien te vinden met voldoende ventilatie.

Dan kun je toch net zo goed meteen elk café gaan sluiten?

 

De horeca zit nu gewoon in het verdomhoekje wat dit virus betreft want alles wat je juist niet moet doen om besmettingen te voorkomen gebeurd juist in de horeca.

 

Toch lijkt me dat in grote lijnen de horecamaatregelen in Duitsland wel te werken. Maar ja, daar houdt ook iedereen zich aan de maatregelen en lijkt men ook minder snel te verslappen. 

 

In NL wordt al snel de Grondwet erbij gehaald om onder de maatregelen uit te komen. Nota bene terwijl er een regering zit die veel beleid met zachte hand probeert te realiseren! "Friedepiepel" is om uit je vel te springen! Laats staan "samenkrijgenwedeoverheideronder" en absurde vergelijkingen met dictaturen. Terwijl onze regering juist de grondwettelijke taak heeft te doen wat ze doet.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...