Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden, ceesv zei:

Kijk naar Duitsland, daar zijn mondkapjes in het openbare leven gewoon verplicht, geen discussie mogelijk.

 

Nederland: 372 doden per miljoen inwoners, aantal besmette inwoners 6.681 per miljoen.

Duitsland:   114 doden per miljoen inwoners, aantal besmette inwoners 3.442 per miljoen.

 

Ik ga hier geen pleidooi houden voor of tegen mondkapjes, want daartoe gaat mijn kennis niet ver genoeg.

Maar om het verschil tussen Duitsland en Nederland toe te schrijven aan mondkapjes gaat wel heel erg ver.

 

Die verschillen waren er namelijk al ver voordat in Duitsland het eerste mondkapje in het straatbeeld verscheen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, johnno zei:

Ik ga hier geen pleidooi houden voor of tegen mondkapjes, want daartoe gaat mijn kennis niet ver genoeg.

Maar om het verschil tussen Duitsland en Nederland toe te schrijven aan mondkapjes gaat wel heel erg ver.

 

Die verschillen waren er namelijk al ver voordat in Duitsland het eerste mondkapje in het straatbeeld verscheen.

 

 

Dat klopt, maar ik begreep van CeesV tussen de regels door dat Duitsland geen enkel middel onbenut laat, en dat lijkt zich wel uit te betalen in klinkende resultaten. Al vanaf het begin.

Je kunt niet anders dan de Duitsers respecteren voor hun diepe besef dat dit even SAMEN moet. En dat nota bene ZONDER dat ze de harde lessen van Italië en Spanje zelf hebben moeten ondergaan.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat klopt, maar ik begreep van CeesV tussen de regels door dat Duitsland geen enkel middel onbenut laat, en dat lijkt zich wel uit te betalen in klinkende resultaten. Al vanaf het begin.

In Nederland lees ik in de krant:

Ik kan niet naar school want ik ben nog in Quarantine.

Gelukkig ga ik vanmiddag met mijn moeder naar de stad, lunchen en winkelen.

 

In Duitsland lees je in de krant:

Bij de dagelijkse controle bleek familie XYZ zich niet aan de corona regels gehouden te hebben, en in het flatgebouw bij meerdere vrienden op bezoek te zijn geweest.

Familie XYZ is overgebracht naar een locatie waar de isolatie wel gegarandeerd kan worden.

Het flatgebouw is afgezet, en alle bewoners worden getest.

Tot die tijd dient iedereen binnen te blijven, er zijn hekken rond het flatgebouw geplaatst.

 

Tja, in Nederland mag een winkelier zelf beslissen of wel of geen mondkapjes gebruikt moeten worden.

Die bedankt daar hartelijk voor, hij heeft geen enkel handhavings instrument, en wil niet aan agressie bloot gesteld worden.

 

De cijfers spreken verder voor zich welke aanpak werkt.

Nederland vandaag:

3025 besmettingen, 48 Opnames, 25 IC, 13 overledenen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is een groep mensen naar de rechter gestapt om het verplicht dragen van een mondkapje ongrondwettig te laten verklaren.

Waar ter wereld geteisterd door deze pandemie wordt dit soort rechtszaken nog meer aangespannen?

En dan bij verlies van de zaak nog roepen: "De democratie is dood."

Nederland heeft inderdaad een gezagsprobleem. "Niet l*llen maar poetsen!" is het enige wat ons te doen staat.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mondkapjes helpen, testen helpen, afstand houden en handen wassen helpt, karretjes en mandjes en deurkrukken ontsmetten helpt. Dat kan zelfs iedere onbenul nu weten. Net als dat het virus steeds meer ellende gaat opleveren als we geen strikte maatregelen nemen voor hoe we leven.

Maar sommige mensen zijn blijkbaar echt te dom om dit allemaal te begrijpen en sommigen van hen schreeuwen hard en krijgen dus volgers.

 

Het doet me altijd weer denken aan  Lou de Palingboer, die zei dat hij god was en honderden volgelingen kreeg die hem veel geld en meer gaven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lou_de_Palingboer

 

Het huidige probleem is dat dergelijke figuren en hun volgelingen op internet via sites als Faecesboek en Twister vanachter hun toetsenbord hun waanzin kunnen schreeuwen en daarmee minstens 1000 keer zoveel volgers krijgen als Lou.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

In Nederland is een groep mensen naar de rechter gestapt om het verplicht dragen van een mondkapje ongrondwettig te laten verklaren.

Dat recht hebben ze , maar ze hebben niet het recht andere te besmetten !!

Mochten zulke corona oplopen , een maandje of 3 verplicht in quarantaine ,

en zoals door sommige hier al gezegd , geen medische bijstand !!

En mochten ze hun rechtzaak verliezen , zet ze allen bij elkaar in hetzelfde gebouw ,

dit gedurende 6 maanden zonder mond & neusmasker + ook niet buitenkomen !!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang men zonder gevolgen van alles kan roepen zullen ze dat ook blijven doen.

Verbindt men er gevolgen aan dan zal er wel weer een hele hoos aan commentaar komen en buitelt de politiek weer over elkaar om aan te geven hoe onmenselijk dat allemaal wel niet is, maar zal men zich wel 2 x bedenken voordat er onzin geschreven wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, gerrit B zei:

maar zal men zich wel 2 x bedenken voordat er onzin geschreven wordt.

Hele zware geldboetes zal de ontkenners wel op hun knieën krijgen !!

https://www.sat4all.com/forums/topic/369696-coronavirus-covid-19-deel-2/?do=findComment&comment=2607922

Telkens ze zonder masker buitenkomen & betrapt , een hele goede geheugensteun ,

de boetes voor zulke blijven verdubbelen , per betrapping !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat krijg je wettelijk niet voor elkaar. Je kunt een ontkenner geen zwaardere boete geven dan iemand die "per ongeluk" zijn masker is vergeten volgens het gelijkheidsbeginsel.

 

Ook zomaar medische zorg ontnemen zal zeer moeilijk worden, pas als men zelf afziet van medische zorg kan zoiets toegepast worden en dan nog kan iemand als wilsonbekwaam worden aangemerkt en dan nog is men weer verplicht medische zorg te verlenen.

Dus wil men zoiets dan zal er eerst een voorbereidend traject gestart moeten worden om dit mogelijk te maken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

iemand die "per ongeluk" zijn masker is vergeten

Kan inderdaad gebeuren , maar da's nog geheel iets anders dan een ontkenner !!

Ik vind wat ze in GB beslist hebben ivm de ontkenners die mensen uitlachen !!

Camerabeelden (CCTV) zal dan ook de nodige bewijzen geven !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan toch komt het gelijkheidsbeginsel om de deur kijken wat in artikel 1 van de grondwet is vastgelegd nl. dat je iemand voor eenzelfde strafbaar feit gelijk moet behandelen.

Alleen als de omstandigheden verschillend zijn (bijv. iemand heeft iets al veel vaker gedaan) dan mag je deze er zwaarder voor straffen.

 

Dat is hetzelfde als dat men verkeersboetes inkomens afhankelijk heeft willen maken.

Dus ik rij  53 waar ik 50 mag en krijg een boete van 39 euro, jij rijdt op hetzelfde stuk ook 3km te hard maar mag even 239 euro aftikken omdat je inkomen wat hoger ligt en de buurman mag 23.900 euro aftikken omdat hij vorig jaar de postcode loterij heeft gewonnen.

 

Het kan echter wel want in landen rondom ons gebeurd het ook maar daarvoor zal wel eerst het nodige aangepast moeten worden in de wetgeving om dat mogelijk te maken.

Je hoort echter wel dat men in het buitenland dit soort boetes krijgt opgelegd, alleen hoor je nooit of men die boetes ook betaald of dat men via de rechter uiteindelijk toch minder betaald.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In andete landen, bijvoorbeeld Duitsland en Finland kent men het begrip dagloon.

De directeur van Nokia kon voor een snelheidsovertreding ooit eens 30 daglonen boete betalen, iets van omgerekend 200.000 Euro.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...