Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, ceesv zei:

Nee, in Nederland worden veruit de meeste telefoontaps gepleegd.

Maar dan hebben we het niet over een corona-app op basis van bluetooth die als doel heeft corona onder de knie te krijgen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Penthe zei:

Corona app is in Spanje al geruime tijd aktief alleen wil geen mens hem installeren omdat ze denken dat de privacy geschaad wordt, ik zelf heb ook die gedachten helaas voor mij hoeft de app ook niet.

 

Tsja het voegt ook niet zoveel toe. Verder loop je het risico dat je zonder echte noodzaak in quarantaine moet, terwijl je helemaal niet ziek bent.

 

 

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Maar dan hebben we het niet over een corona-app op basis van bluetooth die als doel heeft corona onder de knie te krijgen.

 

Nou, succes dan maar met die app. Ik maak toevallig zelf wel uit wat ik installeer op mijn telefoon. Daar heeft een ander geen ene moer over te zeggen ;)

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

 

Tsja het voegt ook niet zoveel toe. Verder loop je het risico dat je zonder echte noodzaak in quarantaine moet, terwijl je helamaal niet ziek bent.

 

In Spanje is het risico momenteel groter dan je iemand  treft die niet in quarantaine is gegaan terwijl het wel zou moeten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Nee, in Nederland worden veruit de meeste telefoontaps gepleegd.

 

Je kunt best gelijk hebben, ceesv, maar mogen we misschien ook weten hoe je aan die informatie komt?

Zonder enige onderbouwing denk ik tegenwoordig al gauw dat ik met het Witte Huis te maken heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, johnno zei:

Je kunt best gelijk hebben, ceesv, maar mogen we misschien ook weten hoe je aan die informatie komt?

Zonder enige onderbouwing denk ik tegenwoordig al gauw dat ik met het Witte Huis te maken heb.

Als je even googelt, komt dit feit inderdaad naar boven. Tenminste, tot en met 2018. Ik weet niet hoe het daarna is gegaan. Wel dat het afluisteren uiteraard is gericht op misdaadbestrijding.

(En met een havenstad als Rotterdam en een "vrije stad" als Amsterdam  hebben we natuurlijk in NL wel een behoorlijke misdaadbestrijding op ons bord. )  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De notulen van de 2e kamer geven daar informatie over.

Vaak genoeg kamervragen over gesteld.

 

Tapdocumentatie:

PDF

 

In principe kan de Nederlandse overheid de locatie van elke mobiele telefoon volgen.

(In de praktijk ook.)

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als je even googelt, komt dit feit inderdaad naar boven.

 

Ja, dan komen dat soort berichten inderdaad tevoorschijn, maar veel waarde hecht ik er niet aan.

Denk je nu echt dat de cijfertjes die wij bijvoorbeeld uit de USA toegespeeld krijgen betrouwbaar zijn?

Als dat zo was had de wereld waarschijnlijk nooit ook maar iets gehoord van Wikileaks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd goed dat je cijfers kritisch bekijkt en ondersteunende feiten zoekt.

Maar gezien de geografische ligging en de open grenzen van NL kan ik me wel voorstellen dat we hier een zeer actieve recherche hebben die zeer internationaal werkt.

Wat ook al zouden we internationaal koploper afluisteren zijn, dan nog zegt dat niks over het hoe en waarom.

En inderdaad, de bronnen van cijfermateriaal moeten ook altijd kritisch worden bekeken en hopelijk doet de Kamer dat ook.

Inderdaad, het hoge aantallen sec zeggen natuurlijk (nog) niks. Het is maar net hoe en wat je telt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet de illusie dat het in Nederland beter of erger is dan in China, Rusland, de VS, Iran of noem maar op. Waarschijnlijk is het het ergst in landen met de beste netwerken en infrastructuur.

Het belangrijkste punt is wat regeringsleiders, figuren, maffiosi en zo nog wat met al die info gaan doen.

En dan zit ik liever in Nederland dan in de meeste andere landen wat dit betreft.

 

Overigens weer een nieuw recordaantal vandaag. Het gaat echt fout als er niet snel de juiste maatregelen worden getroffen.

Geschifte dansleraar in een oubliëtte zonder internet of zoiets zou al helpen.😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

Het is zinloos om met een vingertje te gaan wijzen Kabeltje87. Uit het bron- en contactonderzoek blijkt ook dat je relaas nergens op slaat, omdat de meeste besmettingen plaatsvinden in de thuissituatie en op het werk.

 

En waar kwam de eerste besmetting dan vandaan?  Ook uit het eigen huishouden?  Waar niemand een risicovol contact heeft gehad?

La me niet lachen.

 

Een bende struisvogels zijn jullie.

 

Denk maar aan het begin.  Een tiental mensen zijn uit Ischgl besmet terug gekomen, en hebben op hun beurt - in de thuissituatie, en op het werk - meerderen besmet.  Deze hebben op hun beurt duizenden besmet - weerom thuis en op het werk.  Als je nu gaat berekenen over het totaal waar de besmetting gebeurt is:  10 in Ischgl en 10 000 thuis, dan is de conclusie thuis besmetting is het belangrijkste iets te snel getrokken.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje, je slaat de spijker op zijn kop. Besmetting in de thuissituatie is altijd een gevolg van het meenemen van elders.

Dus bij "bron thuissituatie" is het spoor eigenlijk doodgelopen. Opzettelijk of niet, dat laat ik in het midden.

 

Vandaar dat ik een voorstander ben van die app. Die registreert zonder selectief geheugen.

Soms vrees ik wel eens, dat sommigen die "thuissituatie" aangeven, wel beter weten waar ze het hebben opgelopen, maar het niet willen vertellen.

Ziehier een van de mogelijke oorzaken waardoor we nu zo diep in de rode cijfers zitten. "Privacy" is niet altijd een eerlijk argument als je er anderen mee in gevaar kunt brengen.

  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dochter in het studentenflat was de 1e terug gekomen van vakantie en had tijdens de vakantie een besmetting opgelopen.

De 2e had een avond flink de bloemetjes buiten gezet met café in café uit en dat in combinatie met de nodige drank.

Dus niets besmet in de thuis situatie maar gewoon buitenshuis opgelopen en er dan vervolgens binnenshuis 9 medebewoners mee opzadelen en in het geval van mijn dochter bijna 100 uur niet kunnen werken in de winkel waar ze normaal werkt.

Ze heeft nu het geluk dat de filiaalleider haar wel extra in wil roosteren om zo wat uren in te halen maar daarmee komt ze dan wel weer klem te zitten met haar studie die wel gewoon online (ze is sinds de start zelfs nog niet op de universiteit geweest) doorgaat en waar wel gewoon studiegeld voor betaald moet worden.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Zatter zei:

Had ook het geval kunnen zijn zonder Covid-19 in 2020.

Enkel met COVID-19 zijn het er zoveel meer, dit moet je vooral niet onderschatten er is ineens in 2020 een enorme oversterfte. Iemand op Corona testen kost geld dus test je gewoon de extra doden niet, maar als je goed nadenkt weet je wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...