Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, johnno zei:

Ik krijg de kriebels wanneer ik weer eens een minister hoor roepen dat het allemaal in het gezin begint.

Dat is dus niet zo.

 

 

In het gezin wordt het verder verspreidt naar andere gezinsleden, nadat het ergens anders is opgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, kiekiek zei:

 

In het gezin wordt het verder verspreidt naar andere gezinsleden, nadat het ergens anders is opgelopen.

 

Klopt, maar ik doelde met die opmerking niet op het virus, maar het gedrag van jongeren in het algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, johnno zei:

Klopt, maar ik doelde met die opmerking niet op het virus, maar het gedrag van jongeren in het algemeen.

 

OK, maar keur jij het losbandige gedrag van jongeren dan goed? Je spreekt jezelf namelijk een beetje tegen, dus misschien even wat duidelijker zijn zou helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, kiekiek zei:

 

OK, maar keur jij het losbandige gedrag van jongeren dan goed? Je spreekt jezelf namelijk een beetje tegen, dus misschien even wat duidelijker zijn zou helpen.

 

Ik spreek mezelf tegen? Zou je willen aangeven waar ik dat dan doe?

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Tis gewoon niet duidelijk of je jongeren en ouders nou wel of niet de schuld geeft en zo niet: bij wie ligt het dan wel?

 

Je mag het oneens zijn met mij, kiekiek, want dit is tenslotte een forum.

Maar hoe kun je in godsnaam beweren dat ik in niet duidelijk ben?

Moet ik er lichtbeelden aan toevoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-10-2020 om 12:53, Tonskidutch zei:

Nu staat in de Volkskrant over het gebruik van de mond/neuskapjes dat brildragers moeten voorkomen dat hun bril beslaat.

Probeer het maar eens uit...

https://www.volkskrant.nl/de-gids/zo-draag-je-een-mondkapje-en-zorg-je-ervoor-dat-je-bril-niet-beslaat~b7bf3498

Inderdaad , scheerzeep of afwasmiddel of gel , een echte lachmop !!

Een heuse smeerlapperij op de glazen , een absolute sterke afrader !!!!

Het enige dat wel helpt , als er niemand in de buurt is:

Sporadisch een kapje effe opheffen , of efkes de neus vrijmaken !!

Ik bril , en gebruik dreft om mijn brilglazen proper te maken !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland heeft gisteren geheel Nederland muv. Limburg en Zeeland als risico gebied bestempeld.

Van wat ik er van begrepen heb gelden de volgende maatregelen.:

- Een ieder die langer dan 24 uur in Duitsland verblijft is verplicht een corona test met negatieve verklaring die niet ouder is dan 48 uur te kunnen overleggen.

- Duitsers die hier in Nederland zijn geweest zijn verplicht om direct bij thuiskomst zich te melden bij de Duitse GGD en zich te laten testen op Corona.

- Winkelen in Duitsland mag nog steeds mits je je aan de maatregelen houdt en er niet overnacht

- kinderen of familie bezoeken, begrafenissen, bruiloften en religieuze bijeenkomsten bezoeken  is toegestaan mits je niet langer dan 78 uur in Duitsland bent.

 

Ook de boetes liegen er daar nog om, hou je je niet aan de maatregelen dan kan er een boete tot maar liefst 25.000 euro worden opgelegd.

 

Wat wel opvalt is dat de vorige keer meteen precies werd uitgelegd wat wel en wat niet mocht, nu kost het echt zoeken om uit te vinden wat is toegestaan als Nederlander in Duitsland want vrijwel alle info gaat over dat Duitsers Nederland bezoeken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, cookie monster zei:

Ik bril , en gebruik dreft om mijn brilglazen proper te maken !!

 

Als je maar niet de versie met citroen gebruikt , die tast de coating van de glazen aan

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, mereltje zei:

niet de versie met citroen

Nooit , want zuur is een breekmiddel , de standaard is de enige & beste !!

Geen andere , bv winkelmerken , gewoonweg absoluut niet goedgenoeg !!

Een beetje dreft , dan lauw water in de lavabo , bril onderdompelen met veel schuim ,

je kan met een washandje voorzichtig de bril onder water afkuisen , en dan

voorzichtig afkloppen aan de zijkant van de lavabo , tot alles weg is , kees is klaar !!

Ik gebruik al reeds 15 jaar geen doekjes of zakdoeken meer !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Penthe zei:

Nou nou gaat het RIVM ineens het vingertje wijzen naar Spanje nu het in Nederland ook niet meer onder controle is?

 

 

 

Inderdaad erg, van Dissel heeft er maar een eigen complot theorie van gemaakt:

RIVM: 'Tweede golf uit Spanje en Zuid-Frankrijk naar Nederland gekomen'

De NOS sprak Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, bij het RIVM verantwoordelijk voor de rekenmodellen, over de oorzaak van de tweede golf.

De opleving van het aantal besmettingen sinds de zomer noemt het RIVM 'plotseling'. Uit een eerste analyse van clusters met besmettingen, en onderzoek in het Erasmus MC naar het genetische materiaal van het virus, denken ze inmiddels te hebben kunnen achterhalen hoe het heeft kunnen gebeuren.

 

Nu waren het name de jongeren die in Zuid-Frankrijk en Spanje op vakantie zijn geweest die het virus meebrachten, en dat via feesten en studentenhuizen verder verspreidden. Via de jongeren kregen ouderen het ook, die op hun werk anderen weer besmetten. En via familie is het uiteindelijk ook weer in verpleeghuizen terechtgekomen, concludeert het RIVM.

 

https://nos.nl/liveblog/2350761-3972-nieuwe-besmettingen-kerk-begrijpt-ophef-over-dienst-met-600-mensen-niet.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Penthe zei:

Nou nou gaat het RIVM ineens het vingertje wijzen

Ze moeten toch iemand de schuld geven !! 🤫

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...