Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden, Penthe zei:

 Spanje is het niet naar Nederland komen brengen dan had van Dissel gewoon de vakantie naar Spanje moeten verbieden maar niet achteraf een vinger gaan wijzen. Veder is het nog altijd de regio Madrid waar het goed fout gaat en Spanje is wel een heel stuk groter dan dat.

Daar heb je volledig gelijk in, die vakantie hadden meteen als ongewenst bestempeld moeten worden en bij terug keer meteen een verplichte test en verplicht in Quarantaine, maar daar gaat van Dissel niet over en daar hebben/hadden de overheden de ballen niet voor.

Zoal ik al eerder heb aangegeven is het in mijn ogen puur een economische beslissing geweest om reizen weer toe te gaan staan en zit nu een ieder met de gebakken peren.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor wie het nog niet weet hebben we hier in het oosten een handleiding voor mondkapjes gemaakt.

1015197704_gebruikmondkapje.jpg.d655f961d34f1db69e60f13a727f62fb.jpg

 

ben je het dialect niet machtig?  onderstaand de vertaling

 

behandel je mondkapje alsof het je onderbroek is

- gebruik elke dag een schone

- raak hem niet elke keer aan

- in gezelschap van anderen niet laten zakken

- zorg dat alles goed bedekt is

- draag hem niet binnenste buiten of achterste voren

- leen hem niet van iemand anders

- zitten er gaten in dan weggooien.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Daar heb je volledig gelijk in, die vakantie hadden meteen als ongewenst bestempeld moeten worden en bij terug keer meteen een verplichte test en verplicht in Quarantaine, maar daar gaat van Dissel niet over en daar hebben/hadden de overheden de ballen niet voor.

Zoal ik al eerder heb aangegeven is het in mijn ogen puur een economische beslissing geweest om reizen weer toe te gaan staan en zit nu een ieder met de gebakken peren.

 

Tikkeltje over de top. Ik kwam uit code geel gebied (Algarve) en zou dan een test moeten doen en in quarantaine moeten? De Algarve is zo ongeveer net zo groot als Nederland en heeft over de hele periode maar 1300 besmettingen gehad. Ik voelde me daar veel veiliger dan in Nederland. Kroatie en de Griekse eilanden gingen wel op oranje, terwijl daar ook nauwelijks besmettingen zijn. Meten met twee maten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, de regels zijn duidelijk, ook al vind jij dat bij jou geen risico is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, johnno zei:

Politici leggen wetten vast, Eduard, en het is dus echt wel iets meer dan een voorbeeldfunctie.

Natuurlijk zijn ouders medeverantwoordelijk voor de opvoeding van hun kinderen.

Maar ze kunnen slechts opereren binnen de regels die voor hen in Den Haag zijn vastgesteld.

Doen ze het vandaag zoals mijn vader het vroeger deed, dan worden ze hoogstwaarschijnlijk opgepakt.

De overheid is daarom dus in mijn ogen in eerste instantie verantwoordelijk.

Dat is dus mijn mening, en dat jij dat 'afschuiven' noemt begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.

 

Ik krijg de kriebels wanneer ik weer, bijvoorbeeld nav de laatste voetbalrel, een minister hoor roepen dat het allemaal in het gezin begint.

Dat is dus niet zo.

 

Je wou toch niet beweren dat voetbalrellen de schuld zijn van de regering?

 

De NL wetten zijn zodanig geformuleerd, dat het primaat van de opvoeding (gelukkig) wel degelijk bij de ouders ligt. NL is geen communistische staat.

Wellicht mogen we vinden dat de wetgeving qua kinderbescherming her en der wat is doorgeschoten, maar de strekking van de wet is niet dat de overheid het voortouw neemt. Daarom noemde ik die kwalificatie "afschuiven". Juist in het traditioneel verzuilde NL zijn opvoeding en onderwijs vrijwel volledig in handen gelegd van de ouders.

 

De overheid is inderdaad voor allerlei kaderwetgeving verantwoordelijk, maar niet voor hoe jij en ik kinderen opvoeden. Integendeel: in de wet wordt juist nadrukkelijk die verantwoordelijkheid bij de ouders gelegd en die zijn niet voor niets aansprakelijk voor hun kinderen totdat ze 18 zijn. . 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

ben je het dialect niet machtig?  onderstaand de vertaling

Een makkie 😊👌

'k'Em dus hie'veur toevallig gen ondertiteling of vertoaling veur nodig 🤫😉

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Zoal ik al eerder heb aangegeven is het in mijn ogen puur een economische beslissing geweest om reizen weer toe te gaan staan en zit nu een ieder met de gebakken peren.

Er stonden uiteraard grote belangen op het spel. Ook voor Spanje en Frankrijk. Die maakten onder grote druk van hun eigen bevolking grote haast met het weer open stellen van steden en regio's.

 

Maar laten we wel eerlijk zijn: de belangen zijn ook zo groot dat ook jij of ik het niet beter hadden gedaan als we in een regering hadden gezeten. (!!)

Wat dat betreft, verdient Rutte wel enige mildheid: het is balanceren tussen allerlei (sterke) belangen om enigszins evenwichtige beslissingen te nemen. Premier zijn is momenteel een hondenbaan, lijkt me. Dat wordt m.i. nogal snel vergeten of onderschat. Het ikke-ikke is NL is weer helemaal terug van weggeweest en juist daardoor schiet de strijd tegen het virus te weinig op. Vooral als velen eerst een brede maatschappelijke discussie willen over elke maatregel of zelfs elk akkefietje. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kiekiek zei:

 

Tikkeltje over de top. Ik kwam uit code geel gebied (Algarve) en zou dan een test moeten doen en in quarantaine moeten? De Algarve is zo ongeveer net zo groot als Nederland en heeft over de hele periode maar 1300 besmettingen gehad. Ik voelde me daar veel veiliger dan in Nederland. Kroatie en de Griekse eilanden gingen wel op oranje, terwijl daar ook nauwelijks besmettingen zijn. Meten met twee maten.

Waarom een tikkeltje over de kop?

Als je duidelijkheid stelt weet je vooraf waar je aan toe bent en de afweging maken of je dat wilt of niet.

Nu is het maar hopen dat het goed gaat en kan dat gele gebied morgen plots oranje zijn.

Daarnaast kun jij ook niet aan de neus van iemand zien of ze toevallig besmet zijn of niet de persoon naast je in het vliegtuig besmet was waardoor jij ook wat hebt opgelopen en zonder het te weten ook al weer een aantal personen in jouw omgeving hebt besmet.

We moeten gewoon af van "ik voel me niet ziek dus ben ook niet ziek" door er bovenop te zitten en risico's uit te sluiten.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gerrit B zei:

Daarnaast kun jij ook niet aan de neus van iemand zien of ze toevallig besmet zijn of niet de persoon naast je in het vliegtuig besmet was waardoor jij ook wat hebt opgelopen en zonder het te weten ook al weer een aantal personen in jouw omgeving hebt besmet.

 

 

Klopt absoluut, maar het zijn gelukkig maar besmettingen en nu zijn de gevolgen (ziek worden of sterven) aanzienlijk minder dan in maart/april.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Klopt absoluut, maar het zijn gelukkig maar besmettingen en nu zijn de gevolgen (ziek worden of sterven) aanzienlijk minder dan in maart/april.

We moeten nog maar afwachten wat er nog volgt ook al wordt je niet ziek, dit virus heeft iets naars. Het is toch ook al duidelijk dat van alle besmette herstelde mensen maar 0.5% klachten vrij zijn, de rest loopt rond met vrij forse klachten die allemaal verschillend zijn. Mijn zwager die al maanden beter is heeft nog altijd geheel geen conditie, hij wordt er letterlijk doodmoe van want hij heeft een eigen bedrijf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast lijkt het nog mee te vallen maar dat is ook zolang het duurt, nu worden hoofdzakelijk een andere/jongere groep besmet.

Denk je van ach het valt allemaal wel mee, en de groep die het wel mee vindt vallen wordt blijkbaar steeds groter, dan zijn straks de rapen weer gaar als het toch weer overslaat naar een andere groep die er toch wel veel zieker van wordt.

Gisteravond een reportage gezien van een ziekenhuis in Rotterdam waar patiënten al weer overgeplaatst moeten worden en reguliere afspraken worden afgezegd omdat het ziekenhuis het al niet meer kan verwerken.

Dan kun je wel zeggen "dat is plaatselijk" maar als het in dit tempo doorgaat wordt het wel een landelijk probleem en dan?

Gaan we weer slepen met patiënten naar het buitenland? Leuk, ben je ziek kan zelfs je familie niet langs komen omdat je 3 uur verderop in een ziekenhuis ligt en een ziekenbezoek niet als noodzakelijke reis wordt gezien.

Bij ons zeggen ze daarom ook altijd "vertrouwen is goed, controleren is veel beter".

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met als kers op de taart een patiënt die een advocaat naast zijn bed heeft staan om verplaatsing te voorkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of complotdenkers op de stoep die beweren dat de corona patiënt helemaal niets mankeert maar is ingehuurd door het RIVM om hun "verborgen agenda" uit te voeren (die veel complotdenkers nota bene zelf hebben).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...