Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


10 minuten geleden, kiekiek zei:

De cijfers vanuit de zorg- en verpleeghuizen zijn verontrustend.

 

Van het totaal aantal bewezen en vermoedde bewoners met CoVid besmetting overlijdt 65-70 procent.

 

Bron: RIVM briefing.

Ik heb het gelezen! Het aantal overledenen die thuis of elders sterven moeten er ook nog aan toegevoegd worden.

We zitten ongeveer, naar schatting, op het zelfde niveau als Belgie.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, drz zei:

Heftig Cookie! Geen leuke dingen..

Inderdaad !!

 

Ook alhier , net temperatuur gemeten , 36,3°C , gisteren 2x diarree binnen een half uur ,

nadien enkel windjes !! Vermoedelijk had ik last van m'n handen te veel te ontsmetten !!

 

 

En dan dit nog , uit een andere hoek bekeken:

We vonden op Facebook een samenvatting van de Belgische chaos ….

Het belang van duidelijkheid

Een heldere uitleg over Corona en de zaken er om heen. Even goed lezen zodat u het echt begrijpen kunt ….

https://pnws.be/belgie-het-land-van-de-chaos

Lees effe dit gehele artikel , zeer doeltreffend !! 🤔

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, cookie monster zei:

Inderdaad !!

 

Ook alhier , net temperatuur gemeten , 36,3°C , gisteren 2x diarree binnen een half uur ,

nadien enkel windjes !! Vermoedelijk had ik last van m'n handen te veel te ontsmetten !!

 

 

En dan dit nog , uit een andere hoek bekeken:

We vonden op Facebook een samenvatting van de Belgische chaos ….

Het belang van duidelijkheid

Een heldere uitleg over Corona en de zaken er om heen. Even goed lezen zodat u het echt begrijpen kunt ….

https://pnws.be/belgie-het-land-van-de-chaos

Lees effe dit gehele artikel , zeer doeltreffend !! 🤔

 

 

Haha! Ik houd van satire ! 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, drz zei:

Haha! Ik houd van satire ! 😂

Da' artikel , da's inderdaad werkelijk om je kreupel lacheuuuu geblazen :)

Ik hou ook van satire , want een luchtige noot moet hier af & toe ook eens kunnen :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik plaats nog maar eens de grafiek over het relatief aantal sterftes per 1 miljoen inwoners van een geselecteerd aantal landen...

Kiekiek had die sterftes in tabelvorm gisteren...

 

Hier de tabel, van de website van SVT.se

corona1.jpg.5b3d4960e9556450cb68c0df034f1140.jpg

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verhitten denatureren (vervormen) de eiwitten van een virus waardoor ze onwerkzaam worden, terwijl zeep de lipoïden-membraan van dit virus oplost.

In de membraan van je cellen zitten poorten waar eiwitten als een soort poortwachter geschikte moleculen naar binnen trekken cq. doorlaten.

https://www.uu.nl/nieuws/toegangspoort-tot-lichaamscel-nauwkeurig-in-beeld-gebracht

De uitsteeksels van het coronavirus bestaan uit eiwitten waarmee het zich aan een cel hecht bij zo'n poort, waarna je poortwachter het RNA van het virus naar binnen haalt, enz.

Bij verhitten vervormen die uitsteeksels en kan het virus niet meer hechten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sverige zei:

Ik plaats nog maar eens de grafiek over het relatief aantal sterftes per 1 miljoen inwoners van een geselecteerd aantal landen...

 

 

 

 

Nogmaals, zolang landen op verschillende wijze "tellen", zeggen die grafieken niks.

 

Stond vanmorgen nog in de Vlaamse pers, wie in Nederland niet in het ziekenhuis aan corona sterft, telt niet mee in de statistieken.

 

Maar ook uit deze aantallen per datum valt (nog) niks af te lezen, omdat het werkelijke aantal overleden coronapatiënten groter is dan gemeld. Het RIVM registreert namelijk alleen overledenen die ook positief zijn getest.

 

De afgelopen tijd is bijvoorbeeld duidelijk geworden dat voornamelijk in verpleeghuizen ouderen zijn overleden die vermoedelijk besmet waren. Omdat daar de komende tijd meer getest gaat worden, is de kans aanwezig dat het aantal geregistreerde sterfgevallen zal oplopen. Dit betekent dus niet direct dat de situatie in Nederland verergert, maar dat de 'verborgen doden' in beeld komen.

 

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6043747/de-dagelijkse-cijferregen-wat-hebben-we-er-wel-en-nog-niet-aan.html

 

Als de "Belgen" op de Nederlandse manier zouden tellen, hadden we nu nog maar 2400 doden.

 

Véél belangrijker zijn de stats rond ziekenhuis opnames, IC opnames en recovered cases (hoeveel mensen het ziekenhuis verlaten).

 

Als je enkel op die "doden per miljoen" zou afgaan, dan doen de States, Rusland en China het fantastisch. Zal wel :)

 

 

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Eduard07 zei:

Heb je een link naar dat bericht?

 

Ik weet namelijk wel dat er een verzorgingstehuis in Drenthe is dat de bezoekersregeling heeft beëindigd:

 

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159071/Raambezoek-verboden-Bewoners-werden-geknuffeld-door-familie

 

 

De Looborch in Zeist worden ook geen bezoeken meer toegelaten, al een paar weken.

 

 

 

8 uren geleden, kiekiek zei:

Inmiddels zijn de uitslagen bekend van de bloedtesten van bloedbank Sanquin.

Wat blijkt? Inmiddels heeft ongeveer 1 op de 30 nederlanders antistoffen aangemaakt tegen het corona virus.

Dit betekent dat 600.000 nederlanders besmet zijn geraakt, daar waar het RIVM niet verder komt dan 28.153.

 

Bron: RIVM briefing (nu live).

 

 

 

Ik snap iets niet. Er zijn bij veel mensen anti-stoffen aangemaakt.

Dan weet toch elk laboratorium wat het "tegengif" is?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...