Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Eduard07 zei:

😉

:), goed opgelet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Van gangsterlanden als Rusland en China geloof ik geen enkel woord. 

 

Waarom nou weer "gangsterlanden" zo verhit je de discussie alleen maar

Alsof er in Dubai geen criminelen rondlopen.

 

Blijf bij het topic en laat woorden weg, schept een beter topic. Wees wijs.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, kiekiek said:

Inmiddels zijn de uitslagen bekend van de bloedtesten van bloedbank Sanquin.

Wat blijkt? Inmiddels heeft ongeveer 1 op de 30 nederlanders antistoffen aangemaakt tegen het corona virus.

Dit betekent dat 600.000 nederlanders besmet zijn geraakt, daar waar het RIVM niet verder komt dan 28.153.

 

Bron: RIVM briefing (nu live).

 

En als mensen uit de zorg, met heel hoog besmettingspercentage binnen deze doelgroep,  nu extreem veel vaker bloed doneren dan de gemiddelde nler?  Was die man van het Rivm een cigaar aan het roken en had een hoed op?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, minplus zei:

Bij verhitten vervormen die uitsteeksels en kan het virus niet meer hechten.

wat suggerreer je met verhitten?

dus als ik koorts krijg kunnen de viRussen niet meer hechten

ofschoon koorts juist de tweede fase is van de ziekte voor af aan een exponentiële explosie van nieuwe virussen die in de lichaamseigen cel gekweekt worden bij lichaamstemperatuur

 

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij niet vergis, en corrigeer mij alsjeblieft als ik het fout heb, komen er een soort van enzymen vrij in het menselijk lichaam die het membraan van het virus oplossen of doordringen.

Samen met een verhoogde lichaamstemperatuur om het virus te verzwakken is dit ongeveer het mechanisme van het menselijk lichaam.

...een soort van menselijke "zeep".

 

Om  van het COVID-19 membraan af te komen door middel van warmte zijn temperaturen van meer dan 60 graden nodig..

 

Maar nogmaals, dit heb ik mij laten vertellen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pollegazon waar kan je dan eigenlijk van al die landen te weten komen wanneer een corona dode er echt een is, en welke ze niet geteld hebben?

Ik wil uiteraard geloven dat ze niet op dezelfde manier tellen in al de landen die er zijn... Maar ik hoor regelmatig vertellen op de Zweedse tv over het aantal doden, en dan zeggen ze zo nu en dan er ook nog eens expliciet bij hoeveel doden daarvan uit bejaardenhuizen afkomstig zijn... Dat doen ze meestal als het cijfer wat hoger ligt.

Dan ga ik er toch vanuit dat mensen die in zo een bejaardenhuis overlijden ook meegeteld worden???

Want als ik kijk naar heel betrouwbare landen als Zwitserland en Duitsland zie ik gewoon dat daar blijkbaar veel minder mensen overlijden... Is dat dan ook niet correct?

Ik ga nog eens proberen uit te zoeken of ik ergens de telmethodiek kan terugvinden. Want, inderdaad als wat jij zegt correct is, dat ieder land gewoon telt zoals hij denkt dat het 'goed' is, dan kan je niets vergelijken.

Aan een kant maakt het uiteraard totaal niets uit of land A minder doden heeft dan land B (uiteraard wel per miljoen inwoners), want als jij het slachtoffer bent, of een familielid van je, is het gewoon een drama.... maar ik dacht altijd dat het sterftecijfer iets vertelde over de kwaliteit van de gezondheidszorg.... Nu komt dat wat ik zie overeen met wat ik dacht, namelijk dat CH en DE stukken beter zijn dan Nederland en zeker Belgie of Frankrijk..... 

Als je dus aan al die cijfers geen enkele waarde kan en mag hechten..... hoe weet men dan of het goed gaat, of niet? Men weegt af wat wel en niet kan of mag.... maar als je dat op basis van  gegevens doet die niets waard zijn..... waarmee ben je dan bezig vraag ik me af.

Als ik dit mag geloven, kan je geen enkel land betrouwen, want je telt maar wat je denkt dat goed is.

Minimaal zou je dus mogen hopen om ergens een regelgeving te vinden over hoe en wat er geteld wordt.  Anders is het zinloos er naar te kijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag staat dit artikel in Het Belang van Limburg (België).

Ik kopieer hier alleen de kop:

 

 

Quote

 

Sterftecijfers

Wereldwijd nergens meer coronadoden dan in België, maar Van Gucht houdt vast aan telmethode

Brussel

Nergens ter wereld sterven op dit moment relatief gezien meer mensen aan ­corona dan in België. Maar viroloog Steven Van Gucht, die elke dag de cijfers bekendmaakt, blijft overtuigd van de gecontesteerde telmethode in ons land. “Van de scheefgetrokken internationale ranking trekken we ons – cru gezegd – best geen fluit aan.”

 

 

Het volledige artikel vind je hier:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200416_04925064/wereldwijd-nergens-meer-coronadoden-dan-in-belgie-maar-van-gucht-houdt-vast-aan-telmethode

 

Ik wil hier geen standpunt in nemen.  Ik vermeld het alleen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, astro iris zei:

Nog niet, maar is nog twee weken voor er nieuwe maatregelen komen. Ik gebruik er alvast als ik naar winkelcentra ga.

Op de Duitse tv was men in het Heute Journal ook verbaasd over het advies.

Ten eerste omdat het RKI ze opeens adviseerde (Wel heel gericht, trouwens, zoals de WHO dat ook doet.) 

Ten tweede omdat ze ook in Duitsland amper verkrijgbaar zijn.Merkel adviseerde daarom ze zelf te maken, maar gezien de eisen lijkt dat advies dus niet goed doordacht.

 

Wat ook niet begrepen werd door de detailhandel was de maatregel dat (kleine, krappe) winkels tot 800 vierkante meter (apart, zo'n afmeting...) weer open mogen en grotere, waar zat ruimte is voor 1,5 meter afstand houden, niet. Tja, en dan ben je natuurlijk mondkapjes nodig voor het grote winkelpubliek. En die zijn er momenteel te weinig. Detaillisten van die kleine winkels kwamen zelf aan het woord, en klaagden erover dat ze niet wisten hoe ze dit moesten combineren met de 1,5 afstand houden.

Duidelijk een economisch gemotiveerde verlichting van de regels die in strijd is met de hoofdregel.   

 

En ook duidelijk, dat klagen over (onscherpe) regels niet typisch Nederlands is.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Het volledige artikel vind je hier:

Hier komen twee vragen bij me op:

1. Hoe telt België dan? Ieder land lijkt zijn eigen methode te hebben, dus het hoeft niet meteen zo te zijn dat België echt meer doden heeft dan andere landen. 

2. Hoe kan het dat er sowieso zoveel corona doden zijn bij een vrijwel totale lockdown in België? Die "Ollanders" waren toch zo slap bezig? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Eduard07 zei:

Tja, en dan ben je natuurlijk mondkapjes nodig voor het grote winkelpubliek. En die zijn er momenteel te weinig.

 

Tis dat je hier geen linkje mag plaatsen naar een commerciele site, maar neem maar aan dat ze in ruimte mate verkrijgbaar zijn. Je moet alleen een beetje verder zoeken dan de bekende plekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...