Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Tis dat je hier geen linkje mag plaatsen naar een commerciele site, maar neem maar aan dat ze in ruimte mate verkrijgbaar zijn. Je moet alleen een beetje verder zoeken dan de bekende plekken.

Kiekiek, er is een hoop rommel op de markt. Die verkopers lachen zich rot dat mensen wederom als kuddedieren hele voorraden ondeugdelijke stofdoekjes aan elastiekjes bestellen. Dezelfde gekte als bij de closetpapier.

 

@Tonskidutch, "anders": daar gaat nou juist de discussie over. Op welke manier dan?  

Dat het in de rusthuizen zo misgaat, kan ik me wel wat bij voorstellen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, Eduard07 zei:

Op de Duitse tv was men in het Heute Journal ook verbaasd over het advies.

Ten eerste omdat het RKI ze opeens adviseerde (Wel heel gericht, trouwens, zoals de WHO dat ook doet.) 

Ten tweede omdat ze ook in Duitsland amper verkrijgbaar zijn.Merkel adviseerde daarom ze zelf te maken, maar gezien de eisen lijkt dat advies dus niet goed doordacht.

 

Ik heb dat fragment van Angela gezien:

 

Ze beval het gebruik van mondmaskers aan om de medemens te beschermen tegen wat jij zou kunnen verspreiden.

 

Het laatste deel van dit word meestal vergeten.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

 

Ik heb dat fragment van Angela gezien:

 

Ze beval het gebruik van mondmaskers aan om de medemens te beschermen tegen wat jij zou kunnen verspreiden.

Nee, nu laat jij iets essentieels weg: "in situaties waarin je de 1,5 meter afstand niet kunt houden".

Dus OV en kleine winkels (kleiner dan 800 vierkante meter).En het is zelfs slechts een ADVIES, omdat het RKI er niet duidelijk uit komt.

En als je ziek bent, blijf je thuis!

En laat de WHO dat nou ook steeds zeggen in de documenten die ik hier al eerder heb besproken.

 

(Ik word een beetje moe van halve citeren en dan roepen "Zie je wel!".)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag je toelichten. Beetje goedkoop op de persoon spelen? Zeg dan niks als je het niet inhoudelijk kunt weerleggen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel keer ben ik al niet afgekraakt op de persoon af...

 

Ik word het stilaan beu dat halve waarheden vermengd worden met halve onwaarheden.
Als nu eens iedereen gewoon zou leren lezen, dan kwamen we deze toestanden niet tegen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je wel!!! :grin:

rustig blijven jongens dit is een hobbyforum

 

het RKI (Robert Koch Institut) heeft een trage Homepage, daar staan aanbevelingen (Bundes Richtlinien)

ofschoon

de Bundesländer hun eigen regels kunnen bepalen door het aanscherpen van die Bundes richtlijnen

 

het is allemaal te vinden op het Internet en kopiëren van de meldingen uit de media is een bijzaak

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kabeltje, dan  lees het document van de WHO nog eens goed en volledig. Daar wordt duidelijk een GERICHT en beperkt dragen van kapjes AANGERADEN voor situaties waar men te dicht op elkaar zit. En verder moet men thuisblijven als men ziekteverschijnselen heeft. 

Maar goed, veel Nederlanders willen kapjes OMDAT DE BUREN ze (trouwens ook gericht!) misschien gaan aanraden. 

 

Ik heb zelf al mensen zien fietsen in de vrije natuur met zo'n ding 24/7 op. Dit gaat weer een nieuwe rage worden! De Action gaat weer gouden tijden tegemoet.  

"Waan van de dag" heet zoiets.

 

Maar goed, "elk nadeel hep zn voordeel". Bij een aantal tv presentatoren zou ik een permanent  mondkapje geen probleem vinden. 😁

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

even offtopic:

 

het RKI (Robert Koch Institut) heet tijdens de coronabesmetting 'het Robert Kuch Institut...'

 

..kon het niet laten. 😁

 

..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Tonskidutch zei:

1 die tellen anders (dat was al bekend)

2 die hebben met die rusthuizen gewoon weg een erg lage standaard verzorging

Rusthuizen worden meegeteld, ook al is men in sommige gevallen niet zeker of de oorzaak corona was.  Ook de thuisdoden worden meegeteld en ook hier de onzekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

maar goed de cijfers worden nog geleend van John Hopkins CSSE

 

Volgens Trump hadden we de top nu toch achter de rug?

 

Ik lees trouwens toevallig het volgende over een "nieuw" geneesmiddel:

 

https://edition.cnn.com/2020/04/16/health/coronavirus-remdesivir-trial/index.html

 

Maar het is nog maar beperkt toegediend, dus er moeten meer gegevens komen.

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

Volgens Trump hadden we de top nu toch achter de rug?

 

Ik lees trouwens toevallig het volgende over een "nieuw" geneesmiddel:

Trump kennende rekent hij ook anders :grin:

No-one under 50.000$ please......

 

ondersteunende geneesmiddelen worden hier ook getest, een vaccin is wat anders

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Trump kennende rekent hij ook anders :grin:

No-one under 50.000$ please......

Heb je daar en bron van of verspreid je weer nep nieuws ?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...