Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Het probleem met extreem religieuze groeperingen is dat ze het als een straf van god zien en hij zal wel voor hen zorgen, hetzij hier hetzij op korte termijn in hun privé hemel. Dus hoeven ze geen rekening met anderen verder weg te houden. Net als bij vaccinaties.

 

Vorige week 2x bij de lokale supermarkt geweest.

Begin van de week: 90% droeg een kapje, het personeel niet.

Eind van de week: 95% droeg een kapje, het personeel ook. Heb een oudere dame zonder kapje erop gewezen dat het voor haar dodelijk kan zijn. Ze keek me nog iets dommer aan en later op de parkeerplaats buiten keken zij en haar ega vuil in mijn richting.

Vandaag er niet geweest maar een buurvrouw wel en nu had iedereen een kapje, meldde ze me. Benieuwd of die oudere dame erbij was.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het ministerie van WVS heeft het aantal ziekenhuis opnamen gecorrigeerd.

De afgelopen maanden was er een onder rapportage, dat is vandaag gecorrigeerd, vanaf nu wordt het corona dashboard als bron gebruikt.

 

Volgens sommige kranten is daardoor het aantal verpleegde corona patienten in ziekenhuizen vandaag op papier verdubbeld.

 

Tussen 1 juli en 13 oktober gaf het RIVM ruim vijftienhonderd ziekenhuisopnames door. Stichting NICE meldde in dezelfde periode meer dan het dubbele: 3.380 nieuwe opnames.

 

Vandaag hebben enkele ziekenhuizen besloten tot een opnamestop van reguliere patiënten.

Alle capaciteit is nodig om de snelle toename van corona patiënten het hoofd te kunnen bieden.

 

Opmerking, papier is geduldig, of we het werkelijke aantal ooit zullen weten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D.Quijote zei:

Ben nog in Nederland was vanochtend even bij de Jumbo ik denk 75 % draagt een kapje, personeel niet.

Lekker handig dan want iemand zonder kapje kan wel iemand met kapje besmetten en aangezien dat personeel daar de gehele dag loopt zouden deze juist als eerste een kapje op moeten hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, elke kans op besmetting proberen te voorkomen, dus afstand houden, groepjes vermijden, 1x per week naar de supermarkt op een rustig tijdstip, handen wassen met zeep, mondkapjes dragen en na gebruik een aantal dagen weg leggen of wassen, dingen ontsmetten, etc. etc.

Je kunt er zelf enorm aan meehelpen dat niet alle scholen gesloten gaan worden en de zaak volledig uit de hand loopt.

De viruswaanzinnigen van Engel bereik je helaas niet met zinnige argumenten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot die tijd probeer ik mijzelf optimaal in bescherming te nemen zodat ik niet door de beperkte behandel capaciteit voor de tijd het loodje leg of voor de rest van mijn leven met handicaps opgezadeld wordt.

Als dat 2 of 3 jaar moet duren dan moet dat maar. Het is niet dat er een gezonde keuze is want je weet immers nooit van te voren hoe je lijf op het virus reageert.

Oja, ik heb uiteraard makkelijk praten. Ik werk al sinds begin maart vanuit huis. Mijn werkzaamheden in de ict sector kan ik nl ook perfect vanaf huis doen.

Maar diep respect voor een ieder die een ambacht vervuld waarbij dit niet mogelijk is en met zijn / haar bijdrage de economie en de maatschappij draaiende houdt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het blijft maar oplopen in Nederland 7305 nieuwe besmettingen en 32 doden, dat is een heel stuk hoger dan Spanje met het aantal besmettingen in 24 uur tijd wetende dat er in Spanje 3x zoveel mensen wonen.

 

Horeca sluiten zal geen zier helpen maar enkel ongekend leed veroorzaken, en dan nog niet eens enige hulp meer bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Penthe zei:

Lekker handig dan want iemand zonder kapje kan wel iemand met kapje besmetten en aangezien dat personeel daar de gehele dag loopt zouden deze juist als eerste een kapje op moeten hebben.

 

Die medewerker is daar wel een lichamelijke topprestatie aan het leveren. Terwijl de steuntrekkers daar met 3 halve liters Kornuit bier in hun wagentje rondsjokken. Verplicht het schorriemorrie nou eerst om lekker thuis te blijven :(

  • Bedankt 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, moonchild zei:

Die medewerker is daar wel een lichamelijke topprestatie aan het leveren. Terwijl de steuntrekkers daar met 3 halve liters Kornuit bier in hun wagentje rondsjokken. Verplicht het schorriemorrie nou eerst om lekker thuis te blijven :(

Mensen uit de super weren kun je niet doen, zolang ze betalen zijn het gewoon klanten. En om klanten niet te besmetten is het wel zo fraai als de medewerkers zelf ook een mondkapje dragen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

 

De 1 wel de andere niet is daarom ook 100% NIET hulpvol het virus kan daarmee vrolijk verder

 

Ik moet morgen weer mijn wekelijkse boodschappen doen, medewerkers dragen er allemaal een kapje (is hier ook verplicht) en bij de ingang staat gel waarmee je eerst je handen moet wassen alvorens produkten te pakken of aan te raken. Tot op heden werkt dit probleemloos want ziet toch elke week weer de zelfde gezichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Penthe zei:

Mensen uit de super weren kun je niet doen, zolang ze betalen zijn het gewoon klanten. En om klanten niet te besmetten is het wel zo fraai als de medewnnerkers zelf ook een mondkapje dragen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

 

De 1 wel de andere niet is daarom ook 100% NIET hulpvol het virus kan daarmee vrolijk verder

 

Ik moet morgen weer mijn wekelijkse boodschappen doen, medewerkers dragen er allemaal een kapje (is hier ook verplicht) en bij de ingang staat gel waarmee je eerst je handen moet wassen alvorens produkten te pakken of aan te raken. Tot op heden werkt dit probleemloos want ziet toch elke week weer de zelfde gezichten.

Als stinkend rijke pensionada in het zonnige zuiden kun je wel lekker elitair doen. Maar hier hebben de weinige overgebleven harde werkers, die het volk nog van voedsel voorzien, te maken met het gebruikelijke uitschot. 

 

Hulde voor onze helden in de supermarkten!!!!! Straks met zn allen voor hun klappen :)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...