Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

die maatregelen voor steun zijn er ook in Nederland hoor

maar het is wel een verschil of je (buitenlandse) werkstudenten met beperkt urencontract in dienst hebt of echte werknemers .................. ja een heel groot verschil zelfs

in Maastricht is er minder dan 10% vast aangesteld personeel in de HORECA

en niet dat we die anderen moeten vergeten maar de winsten worden echt wel gemaakt

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

die maatregelen voor steun zijn er ook in Nederland hoor

maar het is wel een verschil of je (buitenlandse) werkstudenten met beperkt urencontract in dienst hebt of echte werknemers .................. ja een heel groot verschil zelfs

in Maastricht is er minder dan 10% vast aangesteld personeel in de HORECA

en niet dat we die anderen moeten vergeten maar de winsten worden echt wel gemaakt

 

Ik heb anders vernomen van een aantal horeca ondernemers in Nederland, er is momenteel bijna tot geen hulp en uitstelling van betaling is er bij de banken ook niet meer bij. Dan hoef je maar een maand dicht te zijn en is je bedrijf naar de haaien. We zullen gaan zien hoe erg het leed gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we ons eerst maar eens richten op het andere leed dat de bron is van alle ellende: de nog steeds veel te snel stijgende besmettingscijfers en de nu al overbelaste ziekenhuizen en zorgpersoneel. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het laatste nieuws op het corona dashboard:

Stijging van Covid-19 besmettingen en opnames in ziekenhuizen en op intensive care afdelingen zet door

 

Vandaag 7.997 nieuwe besmettingen geregistreerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Penthe zei:

Ik heb anders vernomen van een aantal horeca ondernemers in Nederland, er is momenteel bijna tot geen hulp en uitstelling van betaling is er bij de banken ook niet meer bij. Dan hoef je maar een maand dicht te zijn en is je bedrijf naar de haaien. We zullen gaan zien hoe erg het leed gaat zijn.

 

Er zal best hier en daar pjjn zijn, maar over de hele linie zal het wel mee vallen. De vrachten met belastinggeld die het afgelopen half jaar naar het bedrijfsleven zijn gegaan zijn voor een flink deel ook in de horeca terecht gekomen. Niet voor niets is het totale aantal faillissementen tijdens de corona periode zelfs omlaag gegaan.

 

Wat de uitstelling van betaling betreft is het ook niet helemaal volgens jouw uitleg. Ik heb begrepen dat de uitstelling van betaling tot nu toe min of meer automatisch plaats vond. Nu verlangen de banken dat er eerst overleg plaats vindt alvorens uitstel van betaling te verlenen. Zo verschrikkelijk onredelijk is dat in mijn ogen toch ook weer niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, johnno zei:

Er zal best hier en daar pjjn zijn, maar over de hele linie zal het wel mee vallen. De vrachten met belastinggeld die het afgelopen half jaar naar het bedrijfsleven zijn gegaan zijn voor een flink deel ook in de horeca terecht gekomen. Niet voor niets is het totale aantal faillissementen tijdens de corona periode zelfs omlaag gegaan.

 

Wat de uitstelling van betaling betreft is het ook niet helemaal volgens jouw uitleg. Ik heb begrepen dat de uitstelling van betaling tot nu toe min of meer automatisch plaats vond. Nu verlangen de banken dat er eerst overleg plaats vindt alvorens uitstel van betaling te verlenen. Zo verschrikkelijk onredelijk is dat in mijn ogen toch ook weer niet.

 

Daarom zei ik ook al we zullen gaan zien hoe groot het leed zal zijn, enkel een echte horeca ondernemer kan jou van die informatie voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1e keer was erger dan nu (wat mij betreft dan maar ben ook geen echte ZZP-er) toen was je nergens op voorbereid en stond je van de ene op de andere dag thuis omdat al het werk werd geannuleerd en niet wetend wat te doen en wat je nog kon/mocht doen. (er was plots zonder enig overleg een Corona onderzoekcentrum geopend in het pand waar we aan het werk waren)

Door de vakantie te skippen  daar een flinke inhaalslag gemaakt, maar beter voorbereid op wat zou komen ook werkzaamheden opgespaard voor de slechte tijden, dus sta nu op eenzame hoogte in een volledig verlaten enorme opslaghal te werken.

 

Kijk ik naar rechts dan zie ik dit

1314502983_opslaghal1.jpg.825eb188417cc2391232cee897b0c231.jpg

 

kijk ik recht vooruit dan zie ik dit

 

1299065127_opslaghal2.jpg.5d5bfd774a68a2925a4eda274138a260.jpg

 

Het kan zijn dat er af en toe een keer een vorheftruck langs komt maar dat is dan ook alles wat ik zie en tot het eind van deze 4 weken ben ik hier nog wel aan het werk om zo'n slordige  5km aan kabel te gaan leggen op 6m hoogte.

 

Hoorde onderweg naar huis nog wel hoe een andere burgemeester het had opgelost met een feestcafé die de laatste avond nergens rekening mee gehouden had, deze kreeg een corona boete nl. zodra alles weer open mag moet dit café een half jaar lang 2 uur eerder sluiten dan de rest van de cafe's in de buurt.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu erger dan de eerste keer omdat er nog veel meer idioten zijn die zonder enig benul het verdommen om de gevaren in te zien en rekening te houden met anderen.

En ook nog opgezweept worden door publiciteitsgeile figuren als Jan Hengel en Sherry Bidet. Bah!

Het gaat steeds erger mis in dit land.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Totdat er een vliegtuig landt

En dan gaan die mensen in quarantaine tot zeker is dat ze niets hebben. Zeer verstandige aanpak.. Af en toe komt er iemand binnen die iets onder de leden heeft, maar die krijgt geen kans het te verspreiden. Vrijwel de hele bevolking stond achter die strikte aanpak en nu helemaal.

Vergelijk dat eens met Nederland....😟

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vanmorgen om 7.00 uur in de buurt van Schiphol was zag ik heel wat lampjes in de lucht hangen en in colonne richting de landingsbanen gaan en dacht nog "het lijkt er wel op dat er weer net zoveel in de lucht hangen als normaal"

De vorige keer bleek het vliegtuig ook een belangrijk voertuig om het virus snel over de gehele wereld te verspreiden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, minplus zei:

Het is nu erger dan de eerste keer omdat er nog veel meer idioten zijn die zonder enig benul het verdommen om de gevaren in te zien en rekening te houden met anderen.

En ook nog opgezweept worden door publiciteitsgeile figuren als Jan Hengel en Sherry Bidet. Bah!

Het gaat steeds erger mis in dit land.

België ook hoor, je zou moeten zien wat er vanavond allemaal op sociale media verschijnt. De naam mens"dom" waardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, minplus zei:

En dan gaan die mensen in quarantaine tot zeker is dat ze niets hebben. Zeer verstandige aanpak.. Af en toe komt er iemand binnen die iets onder de leden heeft, maar die krijgt geen kans het te verspreiden. Vrijwel de hele bevolking stond achter die strikte aanpak en nu helemaal.

Vergelijk dat eens met Nederland....😟

En daar gaat t mis

Teveel doorgeslagen vwb de ‘vrijheid’

 

ook waardeloze aanpak met sport 

voetbal gaat door en andere sporten niet

 

money talks

 

bah!

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...