Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Ik denk ook niet dat Trump enige hulp nodig heeft om nepnieuws te bedenken:

 

 https://www.straitstimes.com/world/united-states/trump-says-us-investigating-whether-virus-came-from-wuhan-lab

 

(Of het zou FoxNews kunnen zijn.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik denk ook niet dat Trump enige hulp nodig heeft om nepnieuws te bedenken:

 

 https://www.straitstimes.com/world/united-states/trump-says-us-investigating-whether-virus-came-from-wuhan-lab

 

(Of het zou FoxNews kunnen zijn.)

Ik weet niet of je het artikel zelf wel hebt gelezen, waar ik zeer sterk aan twijfel, maar om alle conspiratie theorieën de kop in te drukken zegt Trump dat hij laat onderzoeken of het bewuste virus uit een laboratorium komt.

Natuurlijk is het antwoord al lang bekend, want het is complete kolder, maar toch doet hij een soort van handreiking.

 

Waarom zou China een dergelijk virus ontwikkelen en zo haar eigen economie om zeep te helpen, plus dat van de rest van de wereld?

Zij weten gerust ook wel dat je een virus niet kunt controleren of besturen, dus dat kunnen we gelijk in de prullenbak gooien.

Geen enkele wereldleider is hier bij gebaat.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien we iets minder vaak aangestoken / geïnfecteerd kunnen raken is er misschien ook weer kans om meer in je woon omgeving te kunnen doen.

 

  • Zingen op straat op je eigen stoep, liefst met alle buren in de straat.
  • De voortuin van je minder goed ter been zijnde buren eens onder handen te nemen.
  • De schotel van je bejaarde buurman een onderhoud beurt te geven.
  • De gezonde lichaamsbeweging niet te laten verloederen en ook samen op straat op je eigen stoep te bewegen. (Dansen is ook heel gezond)
  • De verhaaltjes vertellers een kans geven voor de kleinsten onder de bewoners.
  • De naaisters en klussers een taak te geven.
  • De inkoop te organiseren voor verse levensmiddelen en non-food.
  • De jaarboek foto's van alle bewoners weer eens actualiseren met een mooi zelfgemaakt decor als achtergrond.
  • De verhalen van jullie dagelijkse beslommeringen aan elkaar vertellen en daarmee ook leed en eenzaamheid delen.

 

Wat kunnen jullie allemaal in jouw buurt en / of straat samen organiseren

 

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien wel als iedereen zijn eigen bestek en BBQ tang heeft en om en om aan de kachel komt ;)

 

  • straat BBQ
  • Zingen op straat op je eigen stoep, liefst met alle buren in de straat.
  • De voortuin van je minder goed ter been zijnde buren eens onder handen te nemen.
  • De schotel van je bejaarde buurman een onderhoud beurt te geven.
  • De gezonde lichaamsbeweging niet te laten verloederen en ook samen op straat op je eigen stoep te bewegen. (Dansen is ook heel gezond)
  • De verhaaltjes vertellers een kans geven voor de kleinsten onder de bewoners.
  • De naaisters en klussers een taak te geven.
  • De inkoop te organiseren voor verse levensmiddelen en non-food.
  • De jaarboek foto's van alle bewoners weer eens actualiseren met een mooi zelfgemaakt decor als achtergrond.
  • De verhalen van jullie dagelijkse beslommeringen aan elkaar vertellen en daarmee ook leed en eenzaamheid delen.
aangepast door Tonskidutch
toegevoegd

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, astro iris zei:

Rusthuizen worden meegeteld, ook al is men in sommige gevallen niet zeker of de oorzaak corona was.  Ook de thuisdoden worden meegeteld en ook hier de onzekerheid.

 

 

Iemand gaf gisteren op tv de reden mee, ik denk dat het ongewild/onbewust was.

 

Omdat de begrafenisondernemers die de doden ophalen uit rusthuizen en woonzorgcentra natuurlijk geen onnodige risico's willen lopen, zetten de artsen die daar werkzaam zijn "gemakshalve" op ELK overlijdenscertificaat "corona" (ook al is de gestorven persoon nooit getest), waardoor elke dode op dezelfde "super veilige" manier wordt afgevoerd. Ik heb er veel begrip voor, want een foutje is zo gebeurd en je wil het niet meemaken dat zo'n werknemer per ongeluk besmet raakt.

 

In de meeste (zo niet alle) andere landen komt er enkel "corona" op dat certificaat als het ook effectief zo getest is.

 

Daarmee geconfronteerd zeggen de mensen van het telinstituut dat aan het eind van de rit enkel de oversterfte zal uitmaken. Ze bedoelen hoeveel mensen er in die rusthuizen meer stierven dan in een normaal jaar aan griep en dergelijke. Daarna zullen de cijfers "gecorrigeerd" worden.

 

Op zich maakt het niet uit. Zoals Sverige al aanhaalde is elke dode er één te veel.

 

Dus over die telling moeten wij Belgen ons niet druk maken.

 

Belangrijk is dat de belasting op de IC-afdelingen afneemt, dat het aantal opnames in ziekenhuizen al een tijdje lager ligt dan het aantal mensen dat genezen is en dat het besmettingscijfer (van 3 naar 1) serieus gezakt is.

 

@ Tonski

 

Waar haal je het dat de verzorgingsgraad in Belgische rusthuizen lager ligt dan in pakweg de Nederlandse. Ben je expert terzake ??

 

In Vlaanderen heb je drie soorten zorginstellingen, degene van de overheid (laagste standaard) over de "gewone" commerciële ( betere verzorging) tot de luxueuzere. De prijzen schommelen behoorlijk en kan je via google terugvinden, vermits deze materie voor de corona crisis uitgebreid in de media aan bod kwam.

 

 

 

 

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, pollegazon zei:

Waar haal je het dat de verzorgingsgraad in Belgische rusthuizen lager ligt dan in pakweg de Nederlandse. Ben je expert terzake ??

Neen ben geen expert.

Ik heb familie in de verzorging werken !!! En die kunnen uit hun professie een en ander vergelijken.

ik keek jaren, samen met mijn moeder als ik op bezoek was, rapportages van jullie eigen Belgische TV.

En het was schrijnend alsook nu nog.

Overigens ik heb ook familie die in België woont en die er een broertje aan dood hebben als ze daar in een rusthuis zouden moeten geplaatst worden.

Die laagste standaard rusthuizen zijn bevolkt door de mensen die nagenoeg niets te makken hebben. Wederom geen AOW zoals in Nederland wel het geval.

 

Het armenhuis van 75 jaar geleden is er niets bij. Het personeel is met veel meer dan 12 bewoners per verzorger belast en ga maar door.

De commerciële verzorging is zoals het woord al zegt, echt niet beter uit de bus gekomen. Rudy Vrancks maakte er vaak rapportages over, als hij niet naar 't buitenland kon.

 

aangepast door Tonskidutch
verzorging

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

wat suggerreer je met verhitten?

dus als ik koorts krijg kunnen de viRussen niet meer hechten

ofschoon koorts juist de tweede fase is van de ziekte voor af aan een exponentiële explosie van nieuwe virussen die in de lichaamseigen cel gekweekt worden bij lichaamstemperatuur

 

 

Verhitten werd dacht ik door iemand hier gebruikt ivm. de membraan, vandaar mijn reactie.

Bij verhitten heb ik het over hogere temperaturen, zeg maar 70 graden of hoger.

Koorts zal de viruseiwitten niet beschadigen maar bij een infectie verhoogt je lichaam wel de temperatuur omdat je afweer bij 39 graden beter werkt dan bij 37 graden.

Boven de 40 graden werkt het weer minder en nog 2 graden hoger kunnen je enzymen door vervorming slecht werken en wordt het levensgevaarlijk.

Weliswaar zullen de paar enzymen van het virus het dan ook slecht doen maar daar heb je weinig aan als je dood gaat doordat je eigen cellen uitvallen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Kiekiek, er is een hoop rommel op de markt.

 

Absoluut Eduard07, ik heb ze vaak zat beroepsmatig moeten gebruiken, goede en slechte. Geef mij maar de FFTP2, de N95 of de KN95.

39 minuten geleden, minplus zei:

 

Bij verhitten heb ik het over hogere temperaturen, zeg maar 70 graden of hoger.

 

 

Dan zou een bezoek aan een 90 graden sauna het virus killen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, drz zei:

Als ik mij niet vergis, en corrigeer mij alsjeblieft als ik het fout heb, komen er een soort van enzymen vrij in het menselijk lichaam die het membraan van het virus oplossen of doordringen.

Samen met een verhoogde lichaamstemperatuur om het virus te verzwakken is dit ongeveer het mechanisme van het menselijk lichaam.

...een soort van menselijke "zeep".

 

Om  van het COVID-19 membraan af te komen door middel van warmte zijn temperaturen van meer dan 60 graden nodig..

 

Maar nogmaals, dit heb ik mij laten vertellen.

Het ligt complexer.

Wat de temperatuur betreft, zie mijn bericht hierboven. En die temperatuur boven de 60 is om de eiwitmantel kapot te maken.

 

Waar het je afweer betreft even een sterk vereenvoudigde weergave (het gaat om meerdere typen witte bloedcellen) waarbij ik diverse stappen en schakels oversla:

Stap 1 nadat het virusis binnengedrongen: T-helpercellen herkennen dat er een indringer is en geven stoffen af om de rest van je afweer in werking te stellen. (het lullige van HIV is dat het virus T-helpercellen kapot maakt, waardoor je dood gaat aan andere infecties en/of kanker).

Stap 2 : B-lymfocyten gaan antistoffen maken. Je hebt meerdere typen die verschillende soorten antistoffen maken. De meeste zullen niet helpen maar op een gegeven ogenblik (als je dan nog leeft) vindt een bepaalde B-lymfocyt die werkt. Die antistof hecht zich aan de eiwituitsteeksels van het virus waardoor het geen cellen meer te grazen kan nemen.

Stap 3: Vreetcellen consumeren de onwerkzame virussen en breken ze af terwijl geinfecteerde cellen door Killer-t-cellen kapot gemaakt worden zodat die niet voor nog meer virussen kunnen zorgen.

 

6 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Absoluut Eduard07, ik heb ze vaak zat beroepsmatig moeten gebruiken, goede en slechte. Geef mij maar de FFTP2, de N95 of de KN95.

 

Dan zou een bezoek aan een 90 graden sauna het virus killen???

 

Je produceert daar lekker zweet om je huid af te koelen en te lang in de sauna dan ben je er zelf geweest, dus dat werkt niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, minplus zei:

Je produceert daar lekker zweet om je huid af te koelen en te lang in de sauna dan ben je er zelf geweest, dus dat werkt niet.

 

De warme lucht adem je natuurlijk ook in en krijg je in je longen, al zal die daar afgekoeld zijn. Een minuut of 10-15 in een 90 graden sauna is nog net te doen. Je hebt ze zelfs nog hoger, ik meen 110 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...