Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, minplus zei:

En dan gaan die mensen in quarantaine tot zeker is dat ze niets hebben. Zeer verstandige aanpak.. Af en toe komt er iemand binnen die iets onder de leden heeft, maar die krijgt geen kans het te verspreiden. Vrijwel de hele bevolking stond achter die strikte aanpak en nu helemaal.

Vergelijk dat eens met Nederland....😟

 

Je hebt het dan wel over een land van nog geen 5 miljoen inwoners.

Bevolkingsdichtheid per vierkante kilometer Nieuw Zeeland: 18,6

Bevolkingsdichtheid per vierkante kilometer Nederland: 521

Stedelijk gebied zoals wij dat kennen is er amper te vinden.

Leggen ze het (beperkte) vliegverkeer plat, dan zijn de grenzen dicht.

Probeer hier de grens met Duitsland maar eens te sluiten.

 

Het land is ooit genoemd naar onze provincie Zeeland.

Maar het is op geen enkele manier met Nederland te vergelijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch wel.

Daar had je in het begin een keiharde aanpak met totale lockdown met testen, mondkapjes,  etc. waarna men geleidelijk de teugels liet vieren.

Hier werd het lang ontkend dat er iets serieus aan de hand was en vervolgens werd de bevolking aangeraden op 1,5 meter van elkaar te blijven en de handen te wassen indien men daartoe bereid was.

Natuurlijk is het in dit doorvoerland lastiger, maar met de vrijblijvende aanpak zijn we inmiddels het slechtste jongetje van Europa en kijken andere landen met verbijstering naar ons.

 

De ellende zat daar trouwens ook in de grote steden en echt niet in de rimboe of op de vulkanen. Het aantal inwoners per oppervlak zegt niets.

 

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2020 om 11:36, Eduard07 zei:

Je maakt me nieuwsgierig. Kun je me eens een voorbeeld geven m.b.t. corona? 

Ik ben lang geleden gestopt met het proberen van het doorstaan van het NOS journaal. Dus ik kan niet vertellen was zij juist vertellen of niet.

 

Ik moet aan mijn hart denken nl..

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin is vanmiddag in een winkel ernstig bedreigd en bijna aangevlogen door een man die haar wilde dwingen een mondkapje op te doen, terwijl er geen mondkapjesplicht is en ook niet in die winkel. Er waren diverse getuigen en de filiaal manager bevestigde ook dat er geen mondkapjesplicht was in de winkel. De man is door een paar winkel medewerkers de winkel uitgezet en mijn vriendin wilde aangifte doen, maar de onbenul was al gevlogen. Te triest voor woorden. Een man tegen een vrouw dit doen, terwijl zij zich aan alle regeltjes hield. Handjes ontsmetten, afstand houden en een winkelmandje mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus op naar de nog vollere ziekenhuizen?

De eerste patiënten worden al naar Duitse ziekenhuizen gebracht en de reguliere zorg is bijna tot stilstand gekomen.

 

Speciaal voor je vriendin: Het dragen van een mondkapje is een dringend advies.

 

Bedreigen is verder nooit in orde, elk verstandig mens keurt dit af.

 

Wanneer leert men in Nederland eindelijk eens dat dringende adviezen niet werken, maar dat Nederlanders regels nodig hebben.

Zie hier de discussie die het oplevert in de openbare ruimte, en de steeds heftigere reacties die winkeliers mogen opvangen.

 

Ik denk aan die buschauffeur die kort geleden het ziekenhuis is ingeslagen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Gerard 76 zei:

En daar gaat t mis

Teveel doorgeslagen vwb de ‘vrijheid’

Vandaag beweerde iemand op een sociale media pagina van een krant dat het virus niet corona is, maar  de regering en dat dit virus alleen gewapend kam uitgeroeid worden. Tja als je dat leest dan even kippenvel hoor en dat de krant deze berichten niet verwijdert....intriest....zo gaat onze vrijheid eraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ziet continu op de social media mensen schreeuwen dat mondkapjes niet helpen, dus dan ook maar stoppen met het dragen van mondkapjes bij een operatie ze helpen toch niets. Een bepaalde groep is of superdom of supereigenwijs, in iedergeval helpen ze beslist niet mee het virus te stoppen met dit gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Speciaal voor je vriendin: Het dragen van een mondkapje is een dringend advies.

 

 

 

Klopt, maar de man begon al met de woorden ´volgens mij heeft Rutte gezegd dat mondkapjes verplicht zijn´. Mijn vriendin zei rustig ´meneer, het is nog niet verplicht en ook niet in deze winkel´. Vervolgens ging de man compleet door het lint, met o.a. te zeggen ´ als je het niet doet, dan verbouw ik je gezicht´.

 

6 minuten geleden, Penthe zei:

Ik ziet continu op de social media mensen schreeuwen dat mondkapjes niet helpen, dus dan ook maar stoppen met het dragen van mondkapjes bij een operatie ze helpen toch niets. Een bepaalde groep is of superdom of supereigenwijs, in iedergeval helpen ze beslist niet mee het virus te stoppen met dit gedrag.

 

Tijdens een operatie worden medische mondkapjes gebruikt Penthe, die beschermen veel beter dan niet-medische mondkapjes die wij moeten dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

 

Klopt, maar de man begon al met de woorden ´volgens mij heeft Rutte gezegd dat mondkapjes verplicht zijn´. Mijn vriendin zei rustig ´meneer, het is nog niet verplicht en ook niet in deze winkel´. Vervolgens ging de man compleet door het lint, met o.a. te zeggen ´ als je het niet doet, dan verbouw ik je gezicht´.

 

Ook al is het niet verplicht of nog niet verplicht dan toch wel zo fijn als je aan de medemens denkt en dat kapje gewoon draagt, zeker vergeten dat je met een kapje een ander beschermt en niet jezelf dat moet de ander doen voor jou door ook een kapje te dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@kiekiek

Dat geweld is af te keuren, je kan beginnen dit soort mensen dringend te adviseren dit soort gedrag niet te tonen...

 

Maar ja, het is maar een advies.☹️

 

De kern van het probleem ligt bij het beleid, wat niet duidelijk is, maar alleen met dringende adviezen komt.

Tja, en de Nederlander heeft zijn eigen mening en gedraagt zich daarnaar.

 

Kijk naar Duitsland, daar is het gewoon verplicht, waardoor er geen discussie in de winkel kan ontstaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Dat is af te keuren, je kan beginnen dit soort mensen dringend te adviseren dit soort gedrag niet te tonen...

 

Maar ja, het is maar een advies.☹️

 

De kern van het probleem ligt bij het beleid, wat niet duidelijk is, maar alleen met dringende adviezen komt.

Tja, en de Nederlander heeft zijn eigen mening en gedraagt zich daarnaar.

 

Wordt stilaan het verdriet der lage landen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, kiekiek zei:
4 minuten geleden, kiekiek zei:

Tijdens een operatie worden medische mondkapjes gebruikt Penthe, die beschermen veel beter dan niet-medische mondkapjes die wij moeten dragen.

 

Hmmm dit zijn medische mondkapjes.

 

3PLY.png.64577e72fdf2fe2b11b7aacaaffa7499.png

Mondmasker - medisch masker type IIR - CE gecertificeerd

 

En deze draag ik zelf ook en onder een operatie hebben ze die ook op al zijn er 2 modellen van 1 die je achter je oren kan doen of 1 die je achter je hoofd vastmaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, astro iris zei:

Penthe, dan even hun timeline bekijken en je weet van waar de wind waait.

Ach ik gaat dan echt niet meer kijken want de boodschap is al duidelijk genoeg :) Gelukkig heb ik zulke arme sloebers niet in mijn eigen vriendenlijst of anders was dat dan van korte duur.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...