Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


5 minuten geleden, moonchild zei:

Met hoeveel straf moet er tegenwoordig worden gedreigd voordat iemand het logische gaat doen?

Dat is het probleem nu juist sommigen zijn daar ongevoelig voor en blijven gewoon hun eigen gang gaan, en als je ze dan op de feiten wijst worden ze nog agresief ook. Ik ben bang dat we van zulk soort mensen nooit zullen afkomen, sterker nog ik denk dat er in de toekomst steeds meer van dit soort mensen gaan bijkomen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, astro iris zei:

Is er niet op verbeterd met de komst van hun grote voorbeeld in de USA.

 

Hou Trump er even buiten, alsof Rutte en die koning hier zo'n fantastisch voorbeeld zijn zeker. 

 

Ik ben vandaag wezen shoppen en draag de medische mondkapjes,  90% had een mondkapje op in de supermarkt. De mensen die het niet hadden werden met de nek aangekeken en ondanks dat het zgn nog niet verplicht is (formaliteit)  vind ik dat wel terecht. Je hebt niet een goed excuus meer om zonder mondkapje aan te komen bij de supermarkt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, de mon zei:

Na een paar mnd karretjes zelf ontsmetten vraag ik mij of je je  handen ook moet doen of mag doen?

Hier maken ze de karretjes schoon en staat er in de ingang van de supermarkt gel om je handen te wassen, zonder gel en masker kun je niet naar binnen.

 

Optie zelf gel meenemen en je handen schoonmaken wanneer je denkt dat dit nodig is. Karretje ontsmetten fijn maar nog steeds is niet bewezen dat je daarmee het virus kan oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Penthe zei:

Hmmm dit zijn medische mondkapjes.

 

3PLY.png.64577e72fdf2fe2b11b7aacaaffa7499.png

Mondmasker - medisch masker type IIR - CE gecertificeerd

 

En deze draag ik zelf ook en onder een operatie hebben ze die ook op al zijn er 2 modellen van 1 die je achter je oren kan doen of 1 die je achter je hoofd vastmaakt.

 

 

Twijfel of dit echt medische mondkapjes zijn door de kleur. De type aanduiding zou inderdaad medisch suggereren. Ik ben wel even benieuwd waar deze verkrijgbaar zijn Penthe. Misschien even via PM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Tonskidutch zei:

die maatregelen voor steun zijn er ook in Nederland hoor

maar het is wel een verschil of je (buitenlandse) werkstudenten met beperkt urencontract in dienst hebt of echte werknemers .................. ja een heel groot verschil zelfs

in Maastricht is er minder dan 10% vast aangesteld personeel in de HORECA

en niet dat we die anderen moeten vergeten maar de winsten worden echt wel gemaakt

 

 

Gisteren even de ´grote stad´ geweest. Viel mij echt op dat een aantal winkels sinds een maand geleden hun tent definitief hebben gesloten, ook een winkel die landelijk is en nog een landelijke winkel die wegens sluiting alles voor de helft weg deed. Ik vond dit echt pijnlijk om te zien, zoiets heb ik nog nooit gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

de paragliders onder de virussen

en in een besloten ruimte loopt het aantal virussen die zo in de lucht zweven extreem snel op {in duitsland moeten scholen dicht omdat er onvoldoende afzuiging van die besmettelijke lucht is}

 

Eigenlijk kon iedereen dit wel zien aankomen, het wordt kouder en dan gaan mensen weer naar binnen. Lekker dicht op elkaar in een gesloten ruimte en het virus heeft nu vrij spel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Penthe zei:

Ik heb anders vernomen van een aantal horeca ondernemers in Nederland, er is momenteel bijna tot geen hulp en uitstelling van betaling is er bij de banken ook niet meer bij. Dan hoef je maar een maand dicht te zijn en is je bedrijf naar de haaien. We zullen gaan zien hoe erg het leed gaat zijn.

 

Ik vrees het ergste Penthe. Tijdens een rondje wandelen gisteren in een middelgrote stad hier dichtbij telden we 34 gesloten winkels van de ongeveer 150. Een maand geleden was dat aanzienlijk minder. In een klein straatje 6 winkeltjes vlakbij elkaar die dicht geplakt waren, het leek wel oorlogsgebied, was echt triest om dit te zien.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo eindelijk de kogel door de kerk in België avondklok en cafés en restaurants dicht voor 4 weken

ik merk het al meteen aan het geringere verkeer lawaai 's nachts.

 

Aangezien die winkels die dicht zijn toch alleen maar schoen en klerenwinkels zijn heb ik er geen last van.

Ik brei mijn eigen sokken truien en sjaals wel :lol:

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2020 om 11:33, Zatter zei:

Fake news is overal aanwezig van het NOS journaal to sites op het internet over allerlei dingen. Het enige wat help is je goed (divers) informeren en een gezonde docsis verstand (wantrouwen).

 

11 uren geleden, Zatter zei:

Ik ben lang geleden gestopt met het proberen van het doorstaan van het NOS journaal. Dus ik kan niet vertellen was zij juist vertellen of niet.

Dan is dus eigenlijk je eigen opmerking over het NOS journaal ook fake news.

 

Ik doe trouwens aan fact-checking, en kan jouw conclusie over het NOS journaal niet beamen. Wel dat ze gekleurd zijn en feit/mening nogal op 1 hoop gooien, maar daarmee is het nog geen fake news.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, een "verwarde" man in het nieuws bij het NOS journaal, alleen correcte gewenste omschrijvingen worden gebezigd, het nieuws wordt gecodeerd gebracht.

Juist satelliet TV zorgt ervoor dat je het nieuws uit vele bronnen tot je kunt nemen.

Daarna ben je beter in staat een eigen afweging te maken.

 

Terug naar Covid-19, laat ons hopen dat vandaag er geen hardhandig optreden ontstaat in de supermarkt.

De supermarkt manager is geen politie agent, zijn klanten zouden zelf verstandig moeten zijn.

 

Het mondkapje voorkomt geen besmetting bij jezelf, maar zorgt er wel voor dat wanneer je zelf besmet bent je het minder snel doorgeeft aan je medemensen.

 

Er zijn veel mensen die bijna geen effecten bemerken bij een besmetting, maar er is een groep mensen, genetisch bepaald???, die wel degelijk behoorlijk ziek worden, de beschikbare medische capaciteit door hun aantal onder steeds meer druk zetten, en na "genezing" nog maanden moeten revalideren, voordat ze weer hun oude gezondheidstoestand enigszins terug hebben.

 

En niemand weet tot welke groep hij behoort, de vatbare of de immune.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

De supermarkt manager is geen politie agent, zijn klanten zouden zelf verstandig moeten zijn.

vanwege het kortingskaartje dat bijna elke supermarkt uitgeeft aan haar klanten, kreeg ik een email van ***** dat de mondkapjes nu verplicht zijn

dat is mooi want zo weet je vooraf aan een bezoek dat je nu mondkapjes moet dragen bij hen

 

hoe je het moet opzetten en dragen is nog steeds niet aan de bevolking uitgelegd....... 😷

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...