Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Big fellow zei:

Wat ik heel vaak zie / lees is dat mensen het label "fake news" of "M(ain) S(tream) M(edia)" op bericht voering plakken wat niet aan hun verwachtingen voldoet. De mensen die dat doen willen gewoon een bevestiging van hun eigen gedachten(goed) zien op een televisie zender, en zodra dat niet gebeurt dan is het "per definitie" niet correct. Dus uiteindelijk kijken deze mensen door een gekleurde / vooringenomen bril heen naar iets, zonder zich objectief af te vragen waar ze naar zitten te kijken.

 

Wat er ook veel gebeurt is dat items uit tijdscontext worden getrokken. Dus als er een bericht is tijdens een nieuwsuitzending, waarvan later blijkt dat er misschien iets anders aan de hand was, dan wordt het initiële bericht meteen als "nep" aangeduid. Echter op het moment van uitzenden was er misschien helemaal geen andere informatie beschikbaar, dus werd aangenomen dat de informatie die wel beschikbaar was gewoon correct was.

 

Ik zie dat niet alleen in Nederland of in de VS (waar dit nog veel sterker is), maar eigenlijk op heel veel andere plekken ter wereld.

 

Naar mijn mening heeft dit gewoon te maken met de "snelheid" waarmee iets moet worden bericht. Vroeger, zeg maar de tijd voor het internet, was het niet vreemd om een journalist een paar dagen te zien werken aan een item, waar tegenwoordig de tijd in uren en minuten moet worden geteld. Doen ze er namelijk te lang over, dan zijn ze te laat, en hebben andere nieuwsorganisaties het al bericht. Dus dan is het gewoon "oud nieuws" geworden. Dus ja, de snelheid van de informatiestromen die wij tot ons nemen / krijgen hebben ook voor een groot deel dit veroorzaakt...

 

X2

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Penthe zei:

Er is toch een ander topic dat over de NOS gaat waarom is die discussie dan hier? Ik heb alle bovenstaande berichten dus maar niet gelezen want niet van toepassing op het onderwerp.

 

Het gaat om het waarheidsgehalte/volledigheid/verdraaiing van nieuws en dat is van toepassing op enorm veel nieuws en ook mbt Covid. Wat Big Fellow zegt over het bestempelen van Fake News zie je dus ook bij de NPO gebeuren, maar ook bij andere media of zelfs hoogwaardigheidsbekleders. Met die twee korte woorden, proberen ze het ´andere nieuws´ in 1 klap onderuit te halen en alle aandacht weer op hun eigen nieuws te vestigen alsof dat wel betrouwbaar is. Als je Fake News of nepnieuws voorbij ziet komen, moet je alert zijn en (naar mijn idee) juist op degenen die de term gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

Het gaat om het waarheidsgehalte/volledigheid/verdraaiing van nieuws en dat is van toepassing op enorm veel nieuws en ook mbt Covid. Wat  Als je Fake News of nepnieuws voorbij ziet komen, moet je alert zijn en (naar mijn idee) juist op degenen die de term gebruikt.

En dat zijn inderdaad juist degenen die onbewezen stellingen asnhangen en de wetenschap als " mening" bestempelen. 

Die roepen bij voorbaat al dat de geaccepteerde media " fake news" brengen. Juist deze mensen komen met de meest idiote claims over covid19, bijv. dat mondkapjes een zuurstoftekort zouden veroorzaken en dat kinderen erdoor zouden stikken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Vanmorgen op het nieuws Frankrijk in de laatste 24 uur ruim 32.000 besmettingen.

Dus zou adembenemend maar gaan vervangen door "hoog noodzakelijk" of "niet verwonderlijk"

Ik wordt moe van een groep mensen in Nederland die maar blijven roepen dat mondkapjes niet werken en nu doet de TU delft daar vrolijk aan mee door een zooi fake mondkapjes te testen plus 1 echte. Tja fake mondkapjes zullen slecht of niet helpen. Voor mij is het 100% duidelijk dat als je een kapje draagt het aantal aerosolen wat normaal rondvliegt enorm verminderd wordt waardoor de kans op besmetting flink daalt. Zelfs het dragen van een dikke sjaal voor je mond en neus draagt daar aan bij want dat doen mensen standaard die een imuun ziekte hebben, deze zeggen dan ook nu dat een sjaal zelfs beter werkt dan een kapje.

 

Allemaal waar of niet het moge duidelijk zijn dat een kapje dragen altijd helpt omdat het een groot deel van de aerosolen stopt ver te versrpeiden, het gene niet gebeurd als je niets draagt.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog heel veel mensen die van mening zijn dat het mondkapje je moet beschermen tegen hetgeen op je afkomt. (zo dacht ik eerst ook zelf)

Dat beschermen tegen wat op je afkomt is alleen mogelijk met de juiste kapjes, die op de juiste manier gedragen worden en waar op de juiste manier mee opgegaan wordt en die regelmatig vervangen worden en dat laten we dus aan de professionals over. Dat hoeven niet specifiek ziekenhuis medewerkers te zijn want denk dat mensen die veel in stoffige omstandigheden werken ook heel goed weten wat werkt en wat niet werkt.

Wat ook het meest simpele mondkapje wel doet is er voor zorgen dat als jij loopt te spetteren dat dit opgevangen wordt en niet rond gesproeid wordt zodat een ieder dit weer binnen kan krijgen.

Ik heb hem al eens eerder laten zien maar deze is wel passend.

zeikerd.jpg.77d7ee1f92fae0e8cdc220ad18f76950.jpg

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, de mon zei:

Lijkt op kettingrokers of mensen in de vrieskou. Of zou de aerosol evtl er zo uitzien als damp, dik genoeg om de Covid rond te delen?

Hoe zou je het anders moeten weergeven om te zien hoe een masker werkt? Ik denk dat er met deze foto met rook gewerkt werd om het allemaal te laten zien. Maar als iemand normaal uitademt kan het zo wel tot 5 meter of meer in ongeventileerde ruimte, met een masker komt er waarschijnlijk niet meer als 30 centimeter en moet je heel dicht op het persoon staan om besmet te raken. Maar het is bewezen dat een covid-19 aerosol rustig een paar minuten kan blijven hangen in een ongeventileerde ruimte. Kortom maskers dragen en geventileerde ruimtes zijn het meest belangrijke om besmettingen te voorkomen. Nu er nog voor zorgen dat de normale huismuis dat ook snapt en dan zijn we al een heel stuk verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...