Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Dat bedoel ik dus juist.

Het kan dus ook zijn dat er "maar" 120 nieuwe patiënten zijn opgenomen maar dat er wel 154 die dag zijn overleden op de IC maar die cijfers zijn niet te vinden (heb ik tenminste nog niet gevonden)

En als dat het geval is dan betekend het wel dat de IC waarschijnlijk wel eens het laatste is wat je ooit nog zult zien.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik hierboven zei: natuurlijk zijn de cijfers bekend en ergens te vinden. De verhouding van de IC vertrekkers is ongeveer 50/50. 

Maar de instroom neemt sowieso af. En dat is een hoopvol teken.

 

https://nos.nl/artikel/2330990-coronacijfers-van-19-april-daling-opnames-zet-door-ic-s-iets-minder-belast.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geeft anders wel duidelijk een tendens aan. Evenals het aantal dat op de IC's ligt.

Ik vind dat een gegeven dat ik best graag wil weten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, edbe zei:

ik blijf erbij dat het door de mensen zelf is gecreëerd en express verspreid.

Virussen hebben echt geen mensen nodig om met nieuwe gemene varianten te komen en voor moedwillig verspreiden moet je een IQ onder de 40 hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

.... moedwillig verspreiden moet je een IQ onder de 40 hebben.

Gaat het over die groninger die steeds weer met opruiende nieuwsberichten komt?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te ver minplus😁

 

Ik vind, om op de dodencijfers terug te komen, het erg lastig inschatten in hoeverre deze crisis nu onder controle is.

De cijfers van het CBS zijn een stuk pessimistischer dan die van het RIVM en er komen alleen globale cijfers naar buiten.

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

Het geeft anders wel duidelijk een tendens aan. Evenals het aantal dat op de IC's ligt.

Ik vind dat een gegeven dat ik best graag wil weten.

 

Er is zeker een tendens zichtbaar, maar dit is wel dankzij een hele rits maatregelen. Zegt totaal niets over het feit dat we het onder controle hebben. We hebben meer aan die cijfers van Sanquin. Nu 3 procent en dat zal ongetwijfeld langzaam maar zeker gaan stijgen. Ook het aantal IC´s zegt niets. Toevallig kwamen we vanmiddag een ex-corona patient tegen. Die is 5 weken ziek geweest, komt nergens voor in de cijfers en heeft levenslang longschade opgelopen ´dankzij´ het feit dat hij niet naar de IC mocht gaan. En zo zijn er vast velen die kunstmatig buiten de cijfers worden gehouden, maar enorm beschadigd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, drz zei:

Gaat het over die groninger die steeds weer met opruiende nieuwsberichten komt?

Ach, ben je er weer om een persoon "aan de kaak te stellen"? Misschien slaat het wel op jou. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ach, ben je er weer om een persoon "aan de kaak te stellen"? Misschien slaat het wel op jou. 

Waar heb jij het over?? 🤨

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Er is zeker een tendens zichtbaar, maar dit is wel dankzij een hele rits maatregelen. Zegt totaal niets over het feit dat we het onder controle hebben. We hebben meer aan die cijfers van Sanquin. Nu 3 procent en dat zal ongetwijfeld langzaam maar zeker gaan stijgen. Ook het aantal IC´s zegt niets. Toevallig kwamen we vanmiddag een ex-corona patient tegen. Die is 5 weken ziek geweest, komt nergens voor in de cijfers en heeft levenslang longschade opgelopen ´dankzij´ het feit dat hij niet naar de IC mocht gaan. En zo zijn er vast velen die kunstmatig buiten de cijfers worden gehouden, maar enorm beschadigd zijn.

Die cijfers van Sanquin hebben we op dezelfde manier wat aan:  3% immuniteit is zorgwekkend weinig. Ik meende dat men in België tot nu toe   hetzelfde constateert.

En verder blijken sommige mensen NA de ziekte nog steeds, of misschien wederom,  positief te hebben getest. Kortom: die immuniteit gaat hem mogelijk niet worden, zoals het nu lijkt.

Er wordt trouwens niets "kunstmatig buiten de cijfers gehouden". Als je wilt, is alles te traceren. We krijgen alleen de tendens cijfers te zien, maar dat gaat in andere landen net zo.

7 minuten geleden, drz zei:

Waar heb jij het over?? 🤨

Leg me maar even uit wat je bovenstaande opmerking bedoelde. Misschien heb ik je verkeerd begrepen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

 

Misschien heb ik je verkeerd begrepen. 

Laten we het daar maar op houden..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Eduard07 said:

En verder blijken sommige mensen NA de ziekte nog steeds, of misschien wederom,  positief te hebben getest.

 

Inderdaad en dat is denk ik niet iets waar we blij mee moeten zijn.

 

https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/04/17/836747242/in-south-korea-a-growing-number-of-covid-19-patients-test-positive-after-recover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...