Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Men hoopt dat het resten in het bloed zijn van de eerdere besmetting, maar zelfs dan wordt  het hele verhaal nog ingewikkelder.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, gerrit B zei:

Blijkbaar mis ik dat stukje dan telkens want ik hoor wel dat er die dag 34 minder mensen er op de IC liggen maar nooit of die nu genezen zijn of daar juist zijn overleden.

 

Er rust een grote waas over de berichtgevingen.

Het is totaal niet inzichtelijk.

Soms grafieken met absolute soms met relatieve

cijfers. Het lijkt wel of men probeert te scoren met

een grafiek. Maar inhoudelijk kun je er vaak alle

kanten mee op.

 

Nogmaals, zeer ondoorzichtig allemaal.

 

Kortom, helemaal mee eens.

 

Even speciaal voor tonski, ga nu weer verder lezen...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Con zei:

Nogmaals, zeer ondoorzichtig allemaal.

Als dat zo was, zouden er in de Commissievergaderingen met Van Dissel veel meer vragen komen van de Kamerleden. 

 

Ze worden goed uitgelegd, en de toelichtingen op de curves zijn ook helder.

Soortgelijke grafieken worden in de landen om ons heen ook gebruikt.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Eduard07 zei:

Als dat zo was, zouden er in de Commissievergaderingen met Van Dissel veel meer vragen komen van de Kamerleden. 

 

Ze worden goed uitgelegd, en de toelichtingen op de curves zijn ook helder.

Soortgelijke grafieken worden in de landen om ons heen ook gebruikt.  

 

 

Ik heb het hier over de grafieken die iedereen maar wat rondslingert.

Vaak geen bronvermelding, vaak niet aangegeven of het relatief of absoluut is.

Kortom, poneren maar.

 

Neem USA, daar zijn heel veel gebieden (beschermd) waar echt geen Corona komt.

Moet je dat meenemen in de telling?. Neem je het aantal gevallen per vierkante

meter land, aantal inwoners, volksdichtheid, noem maar op.

Prachtige grafieken allemaal hoor maar eenduidigheid in de hele wereld is er

daaromtrent helemaal niet.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn, dat in Nederland alleen mensen in de grafiek verschijnen welke positief getest zijn op het virus.

Leg de cijfers van het CBS eens naast de cijfers van de corona grafiek, dan krijg je een ander beeld over het aantal sterfgevallen als gevolg van het virus.

 

Kijk ook eens aar België, en wie die allemaal in de statistiek meerekenen.

 

Trek zelf je conclusie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik heb begrepen, rekent België te ruim door alle sterfgevallen in rusthuizen mee te tellen. In dat geval worden een exact aantal en een ruw aantal ook bij elkaar opgeteld en de indruk gewekt dat het totale cijfer exact is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Eduard07 zei:

Voor zover ik heb begrepen, rekent België te ruim door alle sterfgevallen in rusthuizen mee te tellen. In dat geval worden een exact aantal en een ruw aantal ook bij elkaar opgeteld en de indruk gewekt dat het totale cijfer exact is.

Ja, voor de zekerheid tellen de belgen wat extra mensen, want stel je voor dat ze er een paar vergeten..😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet de gemiddelde Nederlander wel niet denken?

Grafieken van RIVM en CBS, welke zijn nu maatgevend.

 

Het CBS, een poot van de regering en de regering houdt

aan de gegevens van het RIVM. Wat heeft het CBS dan

nog voor een zin als de overheid daar minder waarde

aan hecht.

 

Grafiekgeil zijn veel instituten. Schept allemaal maar

verwarring en tegenstellingen. En kosten klappen

geld en wij maar betalen om bv het CBS in de lucht

te houden.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, drz zei:

Ja, voor de zekerheid tellen de belgen wat extra mensen, want stel je voor dat ze er een paar vergeten..😂

Ik heb de indruk dat het punt van deze discussie je even is ontgaan. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik heb de indruk dat het punt van deze discussie je even is ontgaan. 

Blijf je aan de gang of moet ik echt alle registers gaan opentrekken om die stompzinnige bijdragen van jou aan te pakken?
Dat je het halve forum tegen mij aan het opruien bent zal mij niet boeien, maar jij gaat vanaf nu zinnige bijdragen leveren..

Je ruist!

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Eduard07 zei:

Die cijfers van Sanquin hebben we op dezelfde manier wat aan:  3% immuniteit is zorgwekkend weinig.

 

Komt ongeveer overeen met 600.000 personen die een bepaalde vorm van immuniteit hebben opgebouwd. Op een totale bevolking van 17 miljoen is dat inderdaad nog maar weinig, maar we zijn nog maar een week of zes bezig en het is 600.000 personen meer die immuniteit hebben opgebouwd dan die dat opgebouwd hebben door een preventief vaccin wat er voorlopig nog niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Eduard07 zei:

Voor zover ik heb begrepen, rekent België te ruim door alle sterfgevallen in rusthuizen mee te tellen. In dat geval worden een exact aantal en een ruw aantal ook bij elkaar opgeteld en de indruk gewekt dat het totale cijfer exact is.

 

Hoe je ook telt is niet zo belangrijk, zolang je het maar consistent doet.

Je kan dan wel altijd de evolutie beoordelen (meer, minder status quo etc...)

 

Wat je niet kunt, omdat verschillende landen verschillende methodieken gebruiken, is landen met elkaar vergelijken.

 

Natuurlijk vegelijken we allen graag de situatie van onszelf met andere landen (met de stille hoop dat we het beter doen).  Als we zo redeneren dan komt uit de ruwe cijfers dat België een hell hole moet zijn op dit moment.  Maar dat is iets te kort door de bocht.

Ook doet China het bijna perfect want een zeer laag sterfte cijfer per miljoen inwoners.  Dit is ook zeer kort door de bocht.

 

Nu is Trump in kei in dit soort vergelijkingen, omdat hem dat goed uitkomt.  De grafiek met het totaal aantal besmettingen houd ie dan wel achter.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...