Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Leesvoer

 

Inspanning en weerstand tegen infecties

 

Als de intensiteit van de sportbeoefening lager ligt dan 65% van de maximale zuurstofopname, wordt het weerstand tegen infecties gestimuleerd, waardoor de kans op een infectie afneemt. Bij inspanningen met een hogere intensiteit neemt de weerstand tegen infecties juist af, waardoor de kans op een infectie toeneemt.

Het is echter nog onduidelijk hoe deze beïnvloeding van de weerstand werkt.

Waarschijnlijk moet er daarbij rekening gehouden worden met bijkomende factoren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

65% is wel een erg lage belasting, moeilijk voor een duursporter om zich zo in te houden. B.v. komt dit overeen om bij een Coopertest maar 2300m ipv 3200m te lopen.

 

Coopertest[bewerken | brontekst bewerken]

Een andere methode, waarmee men hooguit tot een schatting van de VO2max kan komen, is de coopertest. Daarbij moet in 12 minuten een zo groot mogelijke afstand hardlopend worden afgelegd. Met de formule:

{\displaystyle \mathrm {VO_{2}\;max} ={d_{12}-505 \over 45}}\mathrm {VO_{2}\;max} ={d_{12}-505 \over 45}

waarbij d12 staat voor de afgelegde afstand in meters, kan een inschatting worden gemaakt van de VO2max (in ml/kg/min).

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, dutchandrew zei:

Juist als je veel en hard traint vergt dat nogal wat van het lichaam, wat maakt dat het immuunsysteem juist meer onderdrukt wordt en ben je vatbaarder voor infecties.

Dus coronakilo's opbouwen heeft ook weer bepaalde voordelen? 😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, minplus zei:

Ik zou de test hoe dan ook even doen want ook bij covid19 kun je drager zijn zonder koorts te hebben. De symptomen zijn te variabel, had ome dok moeten weten, geen risico nemen.

Activiteiten zijn sinds vanavond op on hold gezet, ook geen bezoekje meer aan WZC of bij vader.  Echter is er één probleem, heb nog schoolgaande dochter en werkende echtgenote.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, astro iris zei:

Van infecties gesproken, keel ontsteking, stem half weg en snot uit de neus. Volgens dokter geen corona,want geen koorts en ik heb ook nog smaak en geur. Voorlopig geen test gedaan,  maar was (ben) er toch niet gerust in.

Ik ben ca 2 maand geleden positief getest. Was alleen maar een beetje hoesterig en spierpijn onder in de rug. Pas na ca 1 dag een paar uur wat koortsig geweest. En pas na ca 2 a 3 dagen was de smaak wat verdwenen. Voor de rest had ik geen klachten.

 

Kortom, een test lijkt me wel handig. Met name voor je huisgenoten.

 

In ieder geval beterschap !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...