Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


De afgelopen jaren vond men het wenselijk om de burger dociel en tevens dom te maken. Expert zus, expert zo er werden zelfs zelfs ervarings experts naar voren geschoven. Naar die experts moest je luisteren want zelf jouw mening vormen is niet gewenst. Verdomming heet dat in de volksmond.

 

Tja, nu zitten we te janken en te klagen. Dat mensen juist doen wat niet mag of onverstandig is.

 

Sorry, echt geen medelijden alhier.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf een mening vormen op basis van feiten is niets mis mee en ook niet verboden.

Alleen moet je niet de illusie hebben dat jouw mening en kennis daarmee evenveel waard is als die van een expert.

Ik kom ze in mijn vak de ICT ook vaak tegen. Bij kennissen een wondertje verricht en zijn daarmee direct de lokale expert.

Heerlijk om die zelfbenoemde experts af en toe uit de nek te horen kletsen. Nog mooier als ze menen dat ze mij kunnen aftroefen.

Zodra ze onzin beginnen te verkondigen vind ik het uitermate amusant om ze met feiten alle poten onder de stoel waarop ze zitten weg te zagen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zatter zei:

De afgelopen jaren vond men het wenselijk om de burger dociel en tevens dom te maken. Expert zus, expert zo er werden zelfs zelfs ervarings experts naar voren geschoven. Naar die experts moest je luisteren want zelf jouw mening vormen is niet gewenst. Verdomming heet dat in de volksmond.

 

Tja, nu zitten we te janken en te klagen. Dat mensen juist doen wat niet mag of onverstandig is.

 

Sorry, echt geen medelijden alhier.

iedereen is nog steeds vrij zijn mening te verkondigen, gelukkig maar, jammer genoeg wordt die mening in veel gevallen onbeleefd en onbeschoft geventileerd en zonder voorkennis en zonder de gevolgen hiervan. ik geef één voorbeeldje "corona is iets dat de overheid zelf ontwikkeld heeft en allemaal fake is". Wanneer je dit post op sociale media en iemand die net zijn naaste aan corona verloren heeft dit leest, wel ik verzeker je dat doet die persoon pijn. Verdiep je waarom schrijft die persoon dit, wat is zijn motivatie. Wil je vandaag zelf een mening hebben, dan moet je alle meningen aan bod laten komen en zelf je filter aanzetten wat interessant is om eens dieper op in te gaan. ga je echter direct in de aanval, dat vindt je die diepzinnigheid niet. Aanraders zijn eens boeken lezen over Napoleon, Hitler, Stalin enzovoort, het maakt je veel wijzer over hun denkwijze en het wapent ter zelfde tijd jou eigen persoonlijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is hier dat het natuurlijk kritsch zijn en een kunnen omgaan met andere meningen eruit 'gefokt' is en wij mochten nog alleen 'positieve' dingen uitdragen.

 

Dan verlies je veel, en een weg terug is er haast niet, zonder dat er weer een grote reset te doen. Kijk naar de pc, positive discriminatie en fact checking...het komt zo bij de laatste twee heren vandaan, die jij noemt.

 

Helaas zijn dat velen vergeten en hebben de lessen van toen niet onthouden.

 

Het is danook een treurige tijd om dit te moeten aanzien.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tonskidutch zei:

moest effe zoeken minplus, ';

Er worden nu al vaccins aangeboden telefonisch, voor een stevig bedrag in Duitsland. Politie waarschuwt hiervoor daar het nep is en exorbitant duur is.

Mercikes voor de info , hopelijk gaan ze zoiets hier ook niet doen , want ....

Nou , enkel als mijn huisdokter mij belt , ik ken het telefoonnummer !!

Enkel dan kan ik aannemen dat het echt is , anders .... teutebolle !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heftig voor die winkel koopvrouwen en mannen die wederom alles dicht moeten doen. Maar het viel me op dat de tijdschriftenwinkel met postkantoor en ING wel gewoon open mogen zijn en dat er weer van die gezellige dametjes komen kijken met z'n tweeën wie allemaal dicht zijn. Misschien hoor ik daar ook (die dametjes) bij omdat ik er mijn boodschappen doe 😷

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Zatter zei:

De afgelopen jaren vond men het wenselijk om de burger dociel en tevens dom te maken.

Vertel eens wie "men" is?

Ik hoor experts met belangstelling aan en check elke dag de feiten.

Vervolgens concludeer ik dat de experts heel veel zinnige dingen zeggen en adviezen geven. En daarom ik volg ze op.

Ben ik nu "dociel en dom"?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemde zaken en het nieuwe normaal is natuurlijk niet "normaal" ook heb ik even op straat gekeken waar ik een chimpansee kon vinden om die anderhalvemetersamenleving te meten maar ja niets gevonden. 'Anderhalvemetersamenleving' is Van Dale Woord van het Jaar in 2020

image.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Eduard07 zei:

Vertel eens wie "men" is?

Ik hoor experts met belangstelling aan en check elke dag de feiten.

Vervolgens concludeer ik dat de experts heel veel zinnige dingen zeggen en adviezen geven. En daarom ik volg ze op.

Ben ik nu "dociel en dom"?

Voor uitleg van men zie mijn eerders postings alhier.

 

Je vergeet je te spiegelen of anderen het ook zo intepreteren of zelfs een andere een mening zijn toegedaan. En zoals ik al etterlijke keren heb aangeven is het hier discuseren in een forum ook een vorm van spiegelen.

 

Nu kun je zelf bepalen of je dociel en dom bent.

 

Discuseren op Twitter, Facebook en consorten is niet mogelijk omdat daar willekeurige censuur wordt toepast.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Zatter zei:

Je vergeet je te spiegelen of anderen het ook zo intepreteren of zelfs een andere een mening zijn toegedaan. En zoals ik al etterlijke keren heb aangeven is het hier discuseren in een forum ook een vorm van spiegelen.

 

Nu kun je zelf bepalen of je dociel en dom bent.

 

Discuseren op Twitter, Facebook en consorten is niet mogelijk omdat daar willekeurige censuur wordt toepast.

Nee, dat vergeet ik juist helemaal niet.

Ik kom tot mijn eigen conclusies, maar constateer daarbij zeer regelmatig dat de experts prima weten waar ze het over hebben.

 

En wat die "willekeurige censuur" op Twitter etc. betreft: ik zie daar wel een duidelijke maatstaf: verifieerbaarheid van feiten

 

Precies het probleem bij Trump: hij beweert allerlei stelligheden, maar bewijs is nergens te vinden. Dus verdienen die beweringen op zijn minst commentaar erbij.

 

Eerlijk en goed discussieren doe je op basis van verifieerbare feiten, niet  op basis van verzonnen beschuldigen en leugens.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaartje of 80 geleden hadden we ook censuur, willen we dat echt terug? Je ziet steeds meer mensen die daar om smeken. Bah!

 

Ik heb dan het ´geluk´ dat mijn inmiddels overleden ouders de oorlog bewust hebben meegemaakt en van die tijd heb ik enorm veel verhalen gehoord, waaronder ook over censuur, propaganda, manipulatie, opleggen van regels, Radio Oranje, het verzet etc etc

 

Hebben mensen dan echt niet geleerd van die afschuwelijke periode?

 

En natuurlijk wordt er meuk geplaatst, reageer daarop, maar ga in GODSNAAM niet om censuur smeken of censuur goedpraten.

 

Dit moest er even uit.

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

Een jaartje of 80 geleden hadden we ook censuur, willen we dat echt terug? Je ziet steeds meer mensen die daar om smeken. Bah!

 

Ik heb dan het ´geluk´ dat mijn inmiddels overleden ouders de oorlog bewust hebben meegemaakt en van die tijd heb ik enorm veel verhalen gehoord, waaronder ook over censuur, propaganda, manipulatie, opleggen van regels, Radio Oranje, het verzet etc etc

 

Hebben mensen dan echt niet geleerd van die afschuwelijke periode?

 

En natuurlijk wordt er meuk geplaatst, reageer daarop, maar ga in GODSNAAM niet om censuur smeken of censuur goedpraten.

 

Dit moest er even uit.

 

appels en peren......

  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...