Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, kiekiek zei:

Een jaartje of 80 geleden hadden we ook censuur, willen we dat echt terug? Je ziet steeds meer mensen die daar om smeken. Bah!

 

Ik heb dan het ´geluk´ dat mijn inmiddels overleden ouders de oorlog bewust hebben meegemaakt en van die tijd heb ik enorm veel verhalen gehoord, waaronder ook over censuur, propaganda, manipulatie, opleggen van regels, Radio Oranje, het verzet etc etc

 

Hebben mensen dan echt niet geleerd van die afschuwelijke periode?

 

En natuurlijk wordt er meuk geplaatst, reageer daarop, maar ga in GODSNAAM niet om censuur smeken of censuur goedpraten.

 

Dit moest er even uit.

 

Beetje zwart-wit, lijkt me.

Ik heb het niet over censuur! Ik verwijs naar de commentaren die bepaalde social media bij bepaalde posts plaatst zonder die posts zelf te verwijderen.

Menig NL forum verwijdert posts zonder pardon, omdat de inzenders zich niet houden aan de spelregels waar ze zelf een vinkje bij hebben gezet .

Censuur?

 

Het gaat trouwens doorgaans om spelregels waar ieder weldenkend mens het mee eens kan zijn, lijkt me.

 

Maar het lijkt me dat een President van de VS die berichten plaatst(e) via sociale media om zijn tegenstanders hun stem te ontnemen door valse voorlichting over waarheden en verkiezingsdata, het verdient om gecensureerd te worden. En dat is in zijn geval met commentaar erbij gebeurd, niet eens verwijdering. Dat is toch geen censuur?  

Misschien wel te netjes, nog.

 

Leugens en laster verwijderen uit fora en verbieden is geen censuur. Het is zelfs de wettelijke plicht om respectvol en eerlijk te zijn.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


41 minuten geleden, Eduard07 zei:

Maar het lijkt me dat een President van de VS die berichten plaatst(e) via sociale media om zijn tegenstanders hun stem te ontnemen door valse voorlichting over waarheden en verkiezingsdata, het verdient om gecensureerd te worden. En dat is in zijn geval met commentaar erbij gebeurd, niet eens verwijdering. Dat is toch geen censuur?  

Misschien wel te netjes, nog.

 

 

OK maar is het aan Twitter en Facebook om te bepalen wat wel en niet waar is? En die twee verwijderen wel degelijk Eduard. Daarmee komt de onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van social media in het geding. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is het probleem, aan de ene kant worden twitter en co aansprakelijk gehouden voor de inhoud, aan de andere kant willen we geen censuur.

Twitter en co  worden nu gedwongen te modereren, al dan niet door actiegroepen, de dagelijkse waanzin, of wetten opgelegd.

 

Resultaat is dat algoritmen foto's van zwarte piet gaan verwijderen en onbedoeld ook van donker gepigmenteerde dames met grote oorbellen.

 

De opvatting is tegenwoordig dat de inhoud moet conformeren aan politieke correctheid.

Politieke correctheid is niet in steen gebeiteld, maar wordt opgelegd door wat men tegenwoordig influencers, actiegroepen of een luide minderheid noemt.

 

Mijn geschiedenis leraar zij altijd dat er voor dit soort vicieuze cirkels maar een oplossing is, een alles verwoestende oorlog, waarna het volk op de rokende puinhopen weer op het eerste niveau zit van de piramide van mazlow.

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Zatter zei:

Het begint hier Turkse trekjes te vertonen.

Zo zou ik het niet noemen. Daar worden positieve mensen zo behandeld of vermoord die terecht kritiek op de regering hebben. Of tot een bevolkingsgroep horen.

Hier gaat het om idioten die mensen aanvallen die meehelpen om andere mensen te redden. Dan heb je het over hetzelfde type tuig dat brandweerlieden en ambulancepersoneel aanvalt.

 

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ceesv zei:

Dat is het probleem, aan de ene kant worden twitter en co aansprakelijk gehouden voor de inhoud, aan de andere kant willen we geen censuur.

Twitter en co  worden nu gedwongen te modereren, al dan niet door actiegroepen, de dagelijkse waanzin, of wetten opgelegd.

 

 

Nou hou je vast: alleen YouTube heeft al meer dan 10.000 moderators in dienst plus de nodige fackcheckers. Maar wie bepaalt wat waar is en wat niet? Ik bepaal dat liever zelf vanwege de vrijheid van nieuwsgaring. Maar een dik betaalde baan bij JoepTsjoep niet wat voor jou ceesv ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mag niet klagen over mijn huidige baan bij sat4all.

Ik heb al tonnen verdiend, alleen nog geen cent gekregen.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

OK maar is het aan Twitter en Facebook om te bepalen wat wel en niet waar is? En die twee verwijderen wel degelijk Eduard. Daarmee komt de onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van social media in het geding. Lijkt me ook niet de bedoeling.

 

We kunnen daar dramatisch over doen, maar in feite is er niets nieuws onder de zon. Conventionele dagbladen ontvangen al sinds jaar en dag ingezonden stukken die ze vervolgens weigeren te publiceren. Dat is in mijn ogen niet zoveel anders dan wat Twitter nu doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar de corona werkelijkheid.

 

Vandaag, op de eerste dag van de lockdown zag ik overal gesloten winkels.

Het aantal nieuw gemelde besmettingen vandaag bedraagt 6.682.

Het reproductie getal is 1,24

Nieuwe ziekenhuis opnamen 66

Aantal gestorven covid patienten 86

 

Het zijn slechts getallen, maar achter elk getal gaat een tragedie schuil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag vandaag op de Duitse TV een reportage waarin men zich afvroeg waarom in het noorden veel minder besmettingen, opnames en doden waren dan verder naar het zuiden.

Men kwam tot de conclusie dat men in het noorden veel nuchterder was en een maatregel als mondkapjes en afstand accepteerde als een noodzakelijk iets en men hield zich eraan.

Dit itt. het zuiden van Duitsland met vrijheid blijheid.

Zou het hier ook het verschil kunnen verklaren?

Dochter was in Limburg en wilde op weg naar huis in Heerlen nog even sportschoenen kopen. Bij de firma aangekomen en geparkeerd op een parkeerterrein verderop zag zevervolgens een enorme rij voor de ingang waar mensen op hooguit een halve meter van elkaar stonden, velen zonder mondkapje. Dus terug naar de auto.

Ik kwam eergisteren in Emmen even in de supermarkt en daar had iedereen een mondkapje en hield men een kleine 2 meter of meer afstand en bleef wachten als men bij een rek moest waar al iemand stond.

Ik weet het, N=2, dat zegt weinig, maar het het verschil tussen noord en zuid is hier ook groot.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, mebo870 zei:

Zou dat niet kunnen omdat ze daar strengere winters kennen, en de mensen meer gehard zijn tegen virussen.

Da's in het oosten, zeg maar kanaalstreek, hondsrug, twente, achterhoek en limburg. Dus dat kan kloppen maar niet veel/niks verklaren in dit verband.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Zo zou ik het niet noemen. Daar worden positieve mensen zo behandeld of vermoord die terecht kritiek op de regering hebben. Of tot een bevolkingsgroep horen.

Hier gaat het om idioten die mensen aanvallen die meehelpen om andere mensen te redden. Dan heb je het over hetzelfde type tuig dat brandweerlieden en ambulancepersoneel aanvalt.

 

Tja, de regering dacht met de lange lat dit te kunnen wegslaan want iedereen zat toch op het andere net te kijken. Het tegenovergestelde was het resultaat, die gekkies werden nu juist in hun overtuiging versterkt. Het selectief gebruik van de lange lat heeft veel mensen over het BLM protest in Amsterdam doen verbazen. Zwaberkoers en verkeerde beslissingen is de rode draad bij deze regering.

 

Als je deze Nederlanders één op één stellen met diegenen die brandweerlieden ambulancepersoneel aanvalt dan is dat geheel voor jouw verantwoording.

 

 

 

Screenshot_20201215_185842.jpg

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote: Als je deze Nederlanders één op één stellen met diegenen die brandweerlieden ambulancepersoneel aanvalt dan is dat geheel voor jouw verantwoording.

 

Kun jij mij met jouw voor mij vreemde manier van denken uitleggen wat het verschil is tussen dezen en figuren die mensen aanvallen die vaccins naar de juiste plek brengen om mensen te redden?

 

aangepast door minplus
taalfout
  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Da's in het oosten, zeg maar kanaalstreek, hondsrug, twente, achterhoek en limburg. Dus dat kan kloppen maar niet veel/niks verklaren in dit verband.🙂

 

Meerdere oorzaken? Bevolkingsdichtheid, luchtvochtigheid?

https://www.weer.nl/nieuws/2020/luchtvochtigheid-in-huis-heeft-invloed-op-verspreiding-coronavirus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...