Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, Eduard07 zei:

In het VK moeten veel artsen van alles op papier zetten omdat de IT systemen nog niet klaar zijn.

nou geloof me maar, er zijn nog wel enkele landen waar de computer uitgevonden moet worden...

en internet al helemaal

ik woonde vele jaren in Duitsland, waar de Arts nog papieren briefjes invult en jij die dan aan je verzekering mag sturen waar ze dan die gegevens in de dossiers intypen.

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

• Moderator
Geplaatst:

De kritiek neemt toe.

Maarten van Rossem heeft geen goed woord over voor het Nederlandse vaccinatiebeleid. De tv-historicus haalt in zijn podcast met name snoeihard uit naar zorgminister Hugo de Jonge. „Het is een beschamende vertoning.”

https://podcastluisteren.nl/ep/Maarten-van-Rossem-De-Podcast-16-Te-laat

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

In het VK moeten veel artsen van alles op papier zetten omdat de IT systemen nog niet klaar zijn.

Wat is daarmee mis?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden, ceesv zei:

Wat is daarmee mis?

eentje zo als ik hierboven al beschreef is dat je "krankenschein" (dus dat je ziek bent verklaard door een Arts) niet tijdig wordt verwerkt en je wordt dan uit de verzekering

gedonderd mij persoonlijk overkomen. Dat is mis.

om niet te spreken van een achterlijke achterstand in die Landen, waardoor je als verplicht verzekerde in de problemen komt wegens de nieuwe premies

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

• Moderator
Geplaatst:

Off topic

Je bedoelt dat het Kranken Tagegeld niet werd betaald?

Je zou niet uit je ziektekosten verzekering kunnen worden gegooid bij het Duitse Krankenkasse systeem, je bent verplicht verzekerd.

On topic,

Dat we gaan vaccineren mag al maanden bekend zijn, dat draaiboek en de benodigde infra structuur had al weken klaar moeten zijn.

Ik herinner mij nog een journaal bericht over koelkasten voor het virus, alle koelkasten die bij de fabrikant klaar stonden gingen naar het buitenland.

Nederland had nog geen koelkast besteld.

Zo informeert de Duitse overheid haar burgers.

https://www.land.nrw/de/corona/impfung

De locaties van de 53 centra in NRW, https://www.mags.nrw/coronavirus-impfzentren-nrw

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Ze gooien je er toch uit en zijn dan verplicht jou weer op te nemen, maar onder HUN voorwaarden. (massa's gedupeerden in Duitsland) Tage Geld sowieso foetsie.

Als de Arts een online patiënten dossier zou hebben gebruikt en ingevuld, was er niets aan de hand geweest. Resultaat een 5 maal hogere maandelijkse premie. Onbetaalbaar dus.

On topic;

tegelijk lees ik toch ook berichten in de krant vandaag dat de GGD voor 8 januari het ook niet haalbaar achten

en nog wat pyromanen meer gaat 8 jan ook niet door

aangepast door Tonskidutch
explinatie

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

• Moderator
Geplaatst:

Gommers heeft het duidelijk aangegeven, wanneer hij op zijn IC afdeling net zo een trage besluitvaardigheid zou hebben als de overheid bij het nemen van corona maatregelen,  er geen patiënt op zijn IC in leven zou blijven.

Geplaatst:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/19/de-tweede-lockdown-kan-maar-aan-een-partij-worden-verweten-de-burger-zelf-a4024486

Ja en zo is het ook.

Ondanks het vooruitzicht op een vaccin doen we er te weinig aan met z'n allen.

En dat geldt voor bestuur en burger, omdat de burger zich niet laat kisten en het bestuur te weinig middelen heeft om iedereen te kisten.

M.a.w. een bosbrand is makkelijker te begrijpen voor de mens, dat laait op en de snelheid of intensiteit is nagenoeg niet tegen aan te blussen met de beperkte aantallen geschoolde brandweerlieden.

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

1 uur geleden, ceesv zei:

Wat is daarmee mis?

Dat bij het Pfizer vaccin alles extra foutloos moet kunnen worden bijgehouden, omdat het bestaat uit 2 prikken op verspreide momenten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Dan heb ik zo mijn bedenkingen bij overheids software.

Ik bezit een inenting en vaccinatie paspoort, de stempeltjes en datums laten precies zien  wanneer en waarvoor ik ingeënt ben.

Die zelfde overheids systemen kunnen mij niet aangeven hoeveel aow ik in de toekomst krijg, omdat het systeem niet weet waar ik wanneer verbleef.

Ik moet bewijzen wat mijn status was voor 1995. (Gewoon in Nederland).

De omringende landen werken met dezelfde vaccins, die zijn wel klaar voor vaccinatie.

Naast je gewone paspoort zal je in de toekomst ook je inenting paspoort nodig hebben voor reizen.

Geplaatst:

Het gras bij de buren en natuurlijk altijd groener.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Eduard07, elke keer valt mij op dat je niet inhoudelijk reageert.

De reactie is zeer inhoudelijk. Alleen jij oordeelt selectief. Valt me ook wel vaker op.

We gaan de komende weken zien welk land het ECHT voor elkaar heeft. En niet nu al.  

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 1

• Moderator
Geplaatst:

Inderdaad, je hebt gelijk, voor wat vaccinatie betreft is het gras inderdaad groener in het buitenland.

Voormalig hoofdinspecteur Gezondheidszorg waarschuwt voor chaos rond vaccinatie: ‘Het wordt allemaal uitgesteld.’

Minister Hugo de Jonge sprak van een ‘fase van hoop en nieuw perspectief’ nu Nederland vanaf 4 januari kan beginnen met vaccineren, mits alles goed gaat. Herman van der Weide, voormalig toegevoegd hoofdinspecteur bij de Inspectie Gezondheidszorg, ziet het niet gebeuren. 

Artikel

https://www.trouw.nl/binnenland/we-weten-nog-helemaal-niet-hoe-we-nederland-moeten-gaan-vaccineren~bb9ccbc0/

Van der Weide weet waar hij het over heeft. In 2009 leidde hij het vaccinatieprogramma tegen de Mexicaanse griep.

@Ceesv, ik heb het interview met Van der Weide op tv gehoord en gezien in Nieuwsuur op NPO2 afgelopen week..

Ik houd zijn woorden in mijn achterhoofd.

Het valt me trouwens op, dat voormalige directeuren in de media vaak opeens een hogere status en vertrouwen lijken te krijgen toegedicht dan huidige directeuren.

Was met Roel Coutinho van het RIVM ook zo.

Was ook interessant om hem te horen, maar voor menigeen ook weer een stukje verwarring erbij.

We gaan het allemaal zien. Zien is pas geloven.

aangepast door Eduard07

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...