Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, drz zei:

Wie de bal kaatst......... 🙄

 

Volgens mij werden er geen namen genoemd, maar als je je aangesproken voelt, net zoals je dacht dat ik over jou sprak, dan zegt het wel iets over jou.

Je ego is te groot!

 

Wellicht kun je je berichtenbox weer openzetten zodat we wat dingen op de achtergrond kunnen uitspreken.. De sfeer gaat achteruit.

 

Heb ook geen namen genoemd inderdaad. 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

excuus koning Filip inzake social distancing

:grin:

😁😁

"Pas de problème!"

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Eduard07 zei:

Het zit vast heel diep bij je, de frustratie. Sterkte!

Exact wat ik al verwacht had. Je bent voor mij een prima SATELLIET collega, in discussies als nu of het weer enz. komen we er niet uit en ervaar ik jou als wesp🤣 en vice versa. Ik had een tijdje aangekeken aantal discussies en ja, zit best diep als ik het zo lees en daarom nog een keer wat tegengeluid. Dat ga ik proberen te laten en wel als SATELLIET collega verder zaken bespreken, lijkt me gezonder voor mij. Ik houd het maar bij lezen.. groeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Dat komt voort uit een gevoel van minderwaardigheid. Gewoon even rekening mee houden drz, dus niet al te hard aanpakken en lekker ja en amen knikken ;)

Nooit zo over nagedacht. Dank voor het advies..👍

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

fout

14 minuten geleden, Eduard07 zei:

😁😁

"Pas de problème!"

 

ook mijn excuus SIRE 🤮

aangepast door Ivy
fout

Mvg, Ivy
-----------
Sony 65XD8599 UHD TV, Tadaam internet en TV, Selfsat H30D Solo vlakantennes 19.2 graden en 28.2 graden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Eduard07 said:

Ziekenhuizen "die elkaar de kaas van het brood eten" ken ik niet.

 

Even een heel klein voorbeeldje van mijn kant dan.

 

Een aantal jaren geleden moest ik een operatie ondergaan die (toen nog) niet in Almere werd uitgevoerd.

Na afloop van de operatie in Amsterdam moest ik een nacht ter observatie in het zieknhuis doorbrengen.

Je zou dan toch denken dat je die nacht in het ziekenhuis in Amsterdam door gaat brengen.

De arts die je geholpen heeft is tenslotte aan dat ziekenhuis verbonden en daarnaast kan je dan de volgende dag gewoon op eigen kracht naar huis.

 

Maar nee, zo werkt het niet binnen ons schitterende marktwerkingsysteem.

Het ziekenhuis in Almere was dan wel niet in staat de operatie uit te voeren, het wil natuurlijk nog wel even dat nachtje meepikken.

En dus ga je keurig netjes met de ambulance van Amsterdam naar Almere.

Heb je enig idee wat dat totaal overbodige ritje met de ambulance kost?

 

Het programma 'Over de balk' bestaat al lang niet meer.

Anders zou dit verhaal vast een kans gehad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen..... (lees het woordje even in de context van "de familie Knots")😁

 

Italië versoepelt coronamaatregelen per 4 mei
Het zwaar getroffen Italië zal vanaf 4 mei geleidelijk coronamaatregelen versoepelen, zo heeft de premier Giuseppe Conte dinsdag gezegd. Eind deze week komt de regering met een plan. De premier benadrukt dat hij de maatregelen niet versoepelt omdat het volk dit graag wil, maar omdat het "op basis van onderzoek" nu lijkt te kunnen. Het land heeft de meeste bevestigde overleden coronapatiënten van heel Europa. (bron:Nu.nl)

 

 

Nederland loopt twee weken achter op Italië, zou dat betekenen dat wij over twee weken versoepelde maatregelen krijgen?

Vandaag is er een persconferentie waarin Rutte het eea wil gaan toelichten. (weet alleen even geen tijdstip)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een onbegrijpelijk geval, Johnno! Ik ken dit soort situaties niet. Alleen maar goede verhalen en (helaas) ervaringen.

Heb je daar nog werk van gemaakt?  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Eduard07 zei:

Inderdaad een onbegrijpelijk geval, Johnno! Ik ken dit soort situaties niet. Alleen maar goede verhalen en (helaas) ervaringen.

Heb je daar nog werk van gemaakt?  

Waarom zou je daar werk van moeten maken?

Het kan misschien te maken hebben met drukte op de afdeling, het kan te maken hebben met eventuele complicaties en is een verblijf in Amsterdam niet handig?

Er zullen gerust wel redenen geweest zijn waarom Johnno terug naar zijn woonplaats werd verplaatst, al denk ik dat het te maken heeft met onderbezetting.

 

Met de coronacrisis worden nu ook IC-patiënten van Brabant naar Groningen verplaatst om ruimte voor andere gevallen te creëren.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, erwinnaar said:

Wat betreft de zorgpremies, niets solidair aan. Ronduit asociaal vind ik het. Dmv zorgtoeslag is het te behappen enigzins maar dan nog dat eigen risico ....zit je net boven de grens van krijgen zorgtoeslag heb je mooi probleem. Ik werk met zwakkeren onder ons....als ik zie wat een frustraties het geeft dat ze maar met een rotte kies blijven lopen bijvoorbeeld...(met vervolgschades elders in lijf) terwijl de rijken fluitend gaan. Boetes in verkeer of nu bij samenscholing......voor allen gelijk. Voor een miljonair is het wisselgeld, voor de zwakkeren een half maandsalaris.  Tweedeling wordt alleen maar groter zie ik letterlijk gebeuren. Waarom worden de rijken gespaard met een boete in het verkeer? Met een parkeerbon ? Moet veel meer naar rato gedaan worden , dan is het pas solidair want je deelt dezelfde pijn bij negatieve zaken als boetes , premies belastingen enz.

 

Volledig mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, drz zei:

Nederland loopt twee weken achter op Italië, zou dat betekenen dat wij over twee weken versoepelde maatregelen krijgen?

Vandaag is er een persconferentie waarin Rutte het eea wil gaan toelichten. (weet alleen even geen tijdstip)

 

Nederland loopt 6 weken achter

en wat hebben we allemaal geklaagd dat we niet op slot gingen en nu willen ze allemaal weer de deur uit

rare gasten die Hollanders

Als je even afwacht dan legt Rutte het je uit.

 

 

Screenshot_27.png

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Nederland loopt 6 weken achter

 

...Als je even afwacht dan legt Rutte het je uit.

 

Ik dacht twee weken, maar het was inmiddels alweer een maand geleden toen ik dat hoorde dus als het bijgesteld is dan weet ik dat nu.

..we gaan vriend Rutte afwachten.

5 minuten geleden, johnno zei:

Inderdaad, een heel goede reden zelfs......poen!!!

Helaas, dat is alles wat telt op het moment.

Hoewel de maatschappij gelukkig niet helemaal slavin is van de poen.

Een goed voorbeeld is dat we onze ouderen sparen door de economie op te offeren met een (intelligente) lockdown...Ok, ten koste van de jeugd die het strakjes mogen gaan betalen, maar er is nog maatschappelijke warmte.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Nederland loopt 6 weken achter

en wat hebben we allemaal geklaagd dat we niet op slot gingen en nu willen ze allemaal weer de deur uit

rare gasten die Hollanders

Als je even afwacht dan legt Rutte het je uit.

 

 

Screenshot_27.png

 

 

Wat zeggen dit soort grafieken nog nu we weten dat er al een strenge triage bij de huisartsen en in verpleeghuizen plaats vindt en het gros van de corona patienten het ziekenhuis niet eens in mag, laat staan dat ze naar de IC mogen? We weten nu ook dankzij het CBS en de gegevens van de huisartsen dat van het totaal aantal overlijdens ten gevolge van corona ongeveer de helft in het ziekenhuis plaats vindt en de andere helft thuis of in zorg- en verpleeghuizen. Dit soort grafieken is leuk voor degenen die kicken op grafiekjes, alleen houden ze zichzelf en ons voor de gek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...