Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


De cijfers zijn waarschijnlijk overal een stuk hoger... er zijn mensen die aan corona overlijden zonder dat ze ooit getest zijn, en dus niet in die statistiek komen. Je kan ook nooit meer patienten hebben dan het aantal dat je getest hebt.... :)

 

 

Het feit dat alles weer overwaait is uiteindelijk ook waar... ik denk dat de "belangrijkheid afhangt van waar er aandacht aan besteed wordt.

In Duitsland en Zwitserland test men een vaccin... dat klinkt eerst maar goed.... tweede punt is, als het eenmaal toegelaten, betaalbaar en verkrijgbaar is... neem je het dan???

Ik denk nog steeds aan de Zweedse massa inenting tegen de Zwijnengriep van een paar jaar geleden... gevolg: heel veel mensen, voornamelijk jonge mensen die Narkolepsie kregen... na lang getouwtrek is dat dan ook erkend, en kregen ze schadevergoeding.... maar hun leven is geruineerd.

Dus.... een vaccin... neem je het?  Ik weet het eigenlijk niet....

En wat het overwaaien betreft... Zwijnengriep, Vogelgriep en nog andere soorten waarschijnlijk zijn ook mirakuleus verdwenen om het zo maar te noemen... niemand dacht er aan zich in te enten.....

Toch iets om over na te denken, vooral omdat het nu veel dichter bij is... die andere griepsoorten waren toch wat verder weg... ikzelf heb me er nooit 1 seconde zorgen over gemaakt...

Ik vraag me af hoe anderen over dat enten denken.

Mijn voorkeur heeft echter het bestaan van een medicijn... wat je dan neemt om weer "beter" te worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, eerst even testen of je al niet besmet bent of bent geweest en dan pas een vaccin ophalen.

Er zijn ook heel wat ziektes (bijna) de wereld uit geholpen door preventief inenten.

 

Aan de andere kant, als je 70 of 80 bent en je weet dat als je besmet wordt met het huidige virus dat je dan minder dan 50% kans hebt om dit te overleven dan denk ik dat de keuze niet zo moeilijk zal zijn.

Daarnaast weten we nu nog niet hoe de gezondheid is/wordt als je een besmetting met dit virus hebt overleefd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Cobus R zei:

Niks aan de hand zou je zeggen, Maar als er niks was gedaan ?

 

Als je kijkt naar Zweden (waar weinig wordt gedaan) dan verloopt het ongeveer hetzelfde als landen waar wel wat wordt gedaan.

2 uren geleden, johnno zei:

Het aantal besmettingen en doden is in steeds meer landen terug aan het lopen.

Maar de grootste explosie moet waarschijnlijk nog gaan komen.........Afrika.ten

 

Dat is inderdaad vreemd, maar wellicht hebben de mensen daar van nature een veel beter afweersysteem dan bij ons in het westen, omdat ze veel dichter bij de natuur leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, kiekiek said:

Dat is inderdaad vreemd, maar wellicht hebben de mensen daar van nature een veel beter afweersysteem dan bij ons in het westen, omdat ze veel dichter bij de natuur leven.

 

Waarom vindt je dat vreemd?

Afrika loopt gewoon achter op ons.

Net zoals wij bijvoorbeeld achter lopen op Italië.

De explosie in Afrika staat nu voor de deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, kiekiek zei:

Alleen zet het niet door, zoals bij ons. De vraag is dan waarom bij ons wel en daar niet?

 

Dat wist je toch al? De temperatuur.

 

Nu zul je zeggen dat er nog veel landen zijn waar het heet is, maar in die landen hebben ze binnen natuurlijk airco  En daar gedijt het virus wél, want het houdt van kou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is best mogelijk dat inwoners uit landen met strenge en lange winters een betere weerstand hebben tegen wintervirussen.

En herinner u die mysterieuze longziekte bij vappers, zou er geen verband bestaan, veel van dat gebruikte spul kwam uit...China.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, kiekiek zei:

Dat werd een week of zes geleden ook al gezegd johnno. Het virus is er allang:

 

https://localfocus2.appspot.com/5e8c2e5e346e9

 

Alleen zet het niet door, zoals bij ons. De vraag is dan waarom bij ons wel en daar niet?

Spreiding van mensen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, pollegazon said:

Dat wist je toch al? De temperatuur.

 

Dan weet je meer dan ik, want naar mijn weten is dat wetenschappelijk nog niet aangetoond.

Wel beweren experts dat de vochtigheidsgraad invloed heeft op de verspreiding van het virus.

 

Ecuador ligt overigens precies op de evenaar.

Daar liggen de doden op straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, johnno zei:

Dan weet je meer dan ik, want naar mijn weten is dat wetenschappelijk nog niet aangetoond.

Wel beweren experts dat de vochtigheidsgraad invloed heeft op de verspreiding van het virus.

 

Ecuador ligt overigens precies op de evenaar.

Daar liggen de doden op straat.

 

Dat was toevallig in de havenstad, verder nergens volgens mij.

 

Maar kijk eens naar dit kaartje:

 

https://localfocus2.appspot.com/5e8c2e5e346e9

 

Donkerrood is de westerse wereld en de rest van de wereld kleurt aanmerkelijk minder rood, zelfs in landen als Turkije, Iran en Ecuador is het milder dan hier. Leven wij echt in zo''n steriele omgeving dat wij minder natuurlijke weerstand hebben?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...