Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, drz zei:

Kritisch zijn en vragen stellen zijn van die dingen die bij de nieuwsgierige mens hoort.

(citaat: Steven Hawkins)

De mens behoort te onderzoeken en mijn mening is dat een fanatieke amateur minstens zo belangrijk is als een luie professioneel.

Dus stop daar nooit mee, maar wijf nooit de mening van een ander weg, want deze kan immers een goed punt hebben.

Iedereen kan zich vergissen, maar alleen een dwaas blijft in zijn dwaling volharden.”

Een waar woord.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, drz zei:

Kritisch zijn en vragen stellen zijn van die dingen die bij de nieuwsgierige mens hoort.

(citaat: Steven Hawkins)

De mens behoort te onderzoeken en mijn mening is dat een fanatieke amateur minstens zo belangrijk is als een luie professioneel.

Dus stop daar nooit mee, maar wijf nooit de mening van een ander weg, want deze kan immers een goed punt hebben.

Iedereen kan zich vergissen, maar alleen een dwaas blijft in zijn dwaling volharden.”

 

Helemaal eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle verschillende meningen en kritieken hoort dan moet je al goed opletten wat wetenschappelijk onderbouwd is en wat uit de grote duim van horen zeggen is.

Dus ben blij dat de overheid er voor kiest om 1 signaal te laten horen en niet ook alle mitsen en maren openbaar maakt want dan zullen velen de weg helemaal kwijtraken en er hun eigen spelregels op na gaan houden.

 

Om een voorbeeld te noemen

Hier in de omgeving was een senioren pand (geheel particulier) en die hadden gehoord dat het allemaal wel mee viel en Corona gewoon een griepje zou zijn.

Gevolg dat men zich nergens aan hield, gezellig koffie uurtjes hadden, 's avonds gezamenlijk biljarten met een borrel enz. immers we wonen met z'n allen in 1 huis en hebben allemaal hetzelfde adres.

Nu er al 2 zijn overleden en besmet bleken te zijn met Corona is plots grote paniek uitgebroken en probeert men het zinkende schip te verlaten.

 

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doen ze daar niet geheim over en is al eerder aangegeven dat ze gewoon 1 mening naar buiten willen brengen die ze gezamenlijk als team overeen gekomen zijn.

Zou men dat niet doen en 10 geleerden bij elkaar zetten dan komen er ook gegarandeerd 10 verschillende meningen welke na overleg met de achterban ook nog weer een keer worden herzien zodat er uiteindelijk 15 meningen of nog meer zijn.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, gerrit B zei:

Als je alle verschillende meningen en kritieken hoort dan moet je al goed opletten wat wetenschappelijk onderbouwd is en wat uit de grote duim van horen zeggen is.

Dus ben blij dat de overheid er voor kiest om 1 signaal te laten horen en niet ook alle mitsen en maren openbaar maakt want dan zullen velen de weg helemaal kwijtraken en er hun eigen spelregels op na gaan houden.

 

Om een voorbeeld te noemen

Hier in de omgeving was een senioren pand (geheel particulier) en die hadden gehoord dat het allemaal wel mee viel en Corona gewoon een griepje zou zijn.

Gevolg dat men zich nergens aan hield, gezellig koffie uurtjes hadden, 's avonds gezamenlijk biljarten met een borrel enz. immers we wonen met z'n allen in 1 huis en hebben allemaal hetzelfde adres.

Nu er al 2 zijn overleden en besmet bleken te zijn met Corona is plots grote paniek uitgebroken en probeert men het zinkende schip te verlaten.

 

Een overheid zal dit altijd doen/misschien noodgedwongen moeten doen, voor 1 signaal kiezen. Los van of het volledig klopt, aardig is of volslagen fout. Zo werkt dat in de politiek.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gelijk heeft of heeft gehad weet je toch altijd pas na de tijd.

Nu is er een team met knappe koppen waarvan je aan mag nemen dat die weten waar ze het over hebben en die nu op basis van de huidige informatie de beste strategie proberen uit te stippelen.

Ik gun het niemand om bij dat team te moeten horen want of ze nu links, rechts,  rechtdoor of terug gaan het is toch nooit goed.

En gegarandeerd dat er na de tijd altijd personen zijn die vinden dat dit team compleet verkeerd heeft gehandeld en dat hij/zij al in het begin de juiste maatregelen had aanbevolen maar dat dit team ze die in de wind hebben geslagen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf kijk je een koe in z'n gat.... M.a.w. achteraf is het makkelijk praten.

 

Vanuit mijn oogpunt kan ik alleen maar lof hebben voor de maatregelen, en de effectiviteit van deze maatregelen... Zoals Rutte het zelf al zei;  "In crises als deze moet je met 50 procent van de kennis 100 procent van de besluiten nemen, en de gevolgen daarvan dragen", en dat lijkt mij een schier onmogelijke taak om dat 100% perfect te doen... Zijn er meerdere wegen naar Rome? Jazeker, en ongetwijfeld zijn er achteraf misschien betere wegen geweest, maar ook veel slechtere. 

Ik hoop dat het snel goed onder controle is, en dat de mensen weer wat meer bewegingsvrijheid krijgen, en dat de winkels etc weer open kunnen binnenkort...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Big fellow zei:

Ik hoop dat het snel goed onder controle is, en dat de mensen weer wat meer bewegingsvrijheid krijgen, en dat de winkels etc weer open kunnen binnenkort...

Dat eerste hoop ik uiteraard ook... maar we moeten ook zorgen dat het zo blijft!

Gaan we te snel richting de oude gewoonten is de kans groot dat we opnieuw veel meer besmettingen krijgen en mensen die overlijden...

In Nederland is behoorlijk wat bewegingsvrijheid als je vergelijkt met sommige andere landen... de mensen moeten dus niet mekkeren vind ik.

Angela Merkel waarschuwt regelmatig voor te snelle en te rigoureuze versoepelingen van de ristricties  ... beter 2 of 3 weken langer thuisblijven dan weer opnieuw moeten beginnen....

en ze heeft 100% gelijk...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze ook gelijk in en we moeten het virus ook de ruimte geven om zich verder te verspreiden, zodat we via de natuurlijke manier immuniteit kunnen opbouwen. Maar wel op een gecontroleerde manier en met wat ruimte om het normale leven weer op te kunnen pakken en de schade zoveel mogelijk te beperken. Damage control dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, kiekiek zei:

Heeft ze ook gelijk in en we moeten het virus ook de ruimte geven om zich verder te verspreiden.

 

Hoorde ik deze week een expert op de Vlaamse tv zeggen dat als iedereen bij ons nu gewoon één maand was binnengebleven (Italian style, dus enkel nog naar buiten voor de apotheek, dokter én de dichtst bijzijnde supermarkt) dat het virus véél sneller was uitgedoofd en we nu weer allemaal hadden kunnen buiten komen.

 

Dus ja, wij hebben een andere piste gekozen dan bijvoorbeeld het nog zwaarder getroffen Spanje, waar kinderen vanaf vandaag voor het eerst in zes weken onder begeleiding van een volwassene het huis mogen verlaten, tot één kilometer van hun woning.

 

 

 

 

8 minuten geleden, pollegazon zei:

 

 

aangepast door pollegazon
geknoei met kaders
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, pollegazon zei:

 

Hoorde ik deze week een expert op de Vlaamse tv zeggen dat als iedereen bij ons nu gewoon één maand was binnengebleven (Italian style, dus enkel nog naar buiten voor de apotheek, dokter én de dichtst bijzijnde supermarkt) dat het virus véél sneller was uitgedoofd en we nu weer allemaal hadden kunnen buiten komen.

Dat lijkt me een onjuiste bewering.

Het tegendeel blijkt tot nu toe steeds duidelijker het geval.

 

https://www.trouw.nl/wetenschap/groepsimmuniteit-door-besmettingen-is-onhaalbaar~b6bc0470/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

https://www.theguardian.com/society/2020/apr/20/studies-suggest-very-few-have-had-covid-19-without-symptoms

 

Ben benieuwd hoe het in Zweden verdergaat. Daar rekenen ze er namelijk op, ondanks de bevindingen en waarschuwingen van de WHO.

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Coronavirus vastgesteld bij nertsenfokkerijen in Noord-Brabant

Bij twee nertsenfokkers in Noord-Brabant is bij meerdere dieren het coronavirus vastgesteld, meldt minister Schouten van Landbouw. De dieren hadden maag-darmklachten en ademhalingsproblemen.

 

https://nos.nl/artikel/2331784-coronavirus-vastgesteld-bij-nertsenfokkerijen-in-noord-brabant.html

Dit is toch wel even een puntje. Als blijkt dat covid-19 overdraagbaar is van mens op dier dan kunnen veel huisdieren het loodje leggen, of erger, muteren en terug op de mens slaan.

...althans, in het ergste geval dan.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

KNVB eist voor het voetbal 300 a 400 miljoen euro.  Vanwege wegvallen inkomsten door corona.

 

Lijkt mij een terechte eis van deze sector waarin vooral eenvoudige mensen met minimale salarissen werken :D :D

 

Waar halen deze volkomen achterlijke randdebielen het lef vandaan om dit te vragen? Dit is nog erger en dommer en brutaler dan menige actie van Trump.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...