Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Ze mogen niet overdrijven met "te veel" extra programma's over dit onderwerp... vrijwel iedere dag een ARD Extra, ook op ZDF zie je het, en Sat1 doet ook mee...

Het grote voordeel is weer wel, dat er een stuk minder reklame onderbreking op de duitse commerciele tv is... In Zweden zie ik totaal geen verschil.

Is dat in Nederland ook zo?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op dit moment spreekt de Franse PM over de corona maatregelen in Frankrijk.

 

3 sleutelwoorden, bescherming, testen en isoleren!

 

Er gaat veel meer getest worden om zieken te isoleren.

Er moet meer gebruik gemaakt worden van bescherming zoals mondkapjes om verspreiding te beperken.

Groepsimmuniteit gaat nog lang duren.

 

Pas wanneer er gevaccineerd kan worden is een echte oplossing in zicht.

Per departement wordt er bekeken welke maatregelen opgeheven kunnen worden.

 

Elke 2 weken wordt er opnieuw gekeken naar de gevolgen van de maatregelen.

 

De komende 3 weken dient men zoveel mogelijk nog thuis te werken.

 

Wanneer op 11 mei het aantal nieuwe gevallen per dag onder 3.000 valt worden een aantal beperkingen per regio opgeheven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

Er moet meer gebruik gemaakt worden van bescherming zoals mondkapjes om verspreiding te beperken.

 

 

Het is dan te hopen dat de Fransen meer mondkapjes ter beschikking krijgen dan de Belgen. Die kregen slechts 1 exemplaar per persoon verstrekt en dan ook nog zo''n stoffen ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De PM gaat ervan uit dat maskers in mei voldoende beschikbaar zijn.

 

De reden dat er tot nu toe geen gezichtsbescherming gebruikt hoefde te worden door het volk was inderdaad het niet beschikbaar zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Het is dan te hopen dat de Fransen meer mondkapjes ter beschikking krijgen dan de Belgen. Die kregen slechts 1 exemplaar per persoon verstrekt en dan ook nog zo''n stoffen ding.

 

 

Het staat natuurlijk iedereen vrij om er zelf te maken. Via een collegaatje heeft mijn vrouw intussen een mooie collectie.

 

Wat we bovendien ook krijgen is de belangrijke filter, die er in moet. Zeker als het om een stoffen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

Nu aan de gang, een anti-lockdown demonstratie in Den Haag:

 

Wekenlang stralend mooi weer geen demonstrant te zien.

Uitgerekend de 1e dag dat er wat regen valt moet er zo nodig gedemonstreerd worden.🥴

 

Wat me verder opvalt is dat onder het publiek de nodige figuren rondlopen die ik direct in het zelfde hokje als Volkert van de G zou plaatsen.

Maar ja misschien zegt dat meer over mij dan over die andere figuren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speelgoedfabrikant ontwikkelt speciale handgrepen om winkelkarretjes niet meer te moeten aanraken

https://www.hln.be/in-de-buurt/wuustwezel/speelgoedfabrikant-clics-ontwikkelt-speciale-handgrepen-om-winkelkarretjes-niet-meer-te-moeten-aanraken~aa466c89e

Da's wel handig , maar …. volgens mij zijn er toch die het winkelkarretje zullen aanraken !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ceesv zei:

De PM gaat ervan uit dat maskers in mei voldoende beschikbaar zijn.

 

De reden dat er tot nu toe geen gezichtsbescherming gebruikt hoefde te worden door het volk was inderdaad het niet beschikbaar zijn.

 

Net als hier. Het was van begin af (ook voor mij) overduidelijk dat mondkapjes helpen, net als testen. Dat men het hier onzin vond was omdat men ze hier niet meer had (in februari verkocht aan China) en een WC-papier hamsterwaanzin voor mondkapjes wilde voorkomen. De inkoop werd gecentraliseerd wat ook volkomen fout liep. Momenteel komt de aanmaak en import op gang en als er genoeg zijn kan de economie weer op gang komen.

Noordelijke ziekenhuizen weigerden weinig te testen zoals door de regering(?) gevraagd werd, waardoor het personeel goed getest werd en de besmetting zich hier minder kon verspreiden.

Vermoedelijk mede een oorzaak dat in Noord-Nederland nog steeds verhoudingsgewijs weinig aan de hand is. Ik ben daar erg blij mee (zou graag zien dat het elders net zo is), mede omdat ik erg gehecht ben aan een aantal artsen, anesthesisten en verplegers waarvan ik sommigen al heel lang ken en een ervan een (adoptie)zus is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

De reden dat er tot nu toe geen gezichtsbescherming gebruikt hoefde te worden door het volk was inderdaad het niet beschikbaar zijn.

 

Hear, hear eindelijk komt de waarheid boven water ;)

 

En zij (RIVM en Rutte) ons maar wijs maken dat die dingen niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans, wanneer de intelligente lockdown niet meer werkt,

dat mondkapjes worden verplicht wordt steeds groter IMO.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat ze op grote schaal

verkrijgbaar zijn EN ook betaalbaar voor de "kleine man/vrouw".

 

Zin of geen zin, daar laat ik mij niet over uit, daar zijn al

voldoende discussies over geweest. En ben geen betweter.

 

Maar het volk maakt het er zelf naar gezien het wangedrag in

de warme perioden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik was vandaag in Duitsland, zodra je een winkel inloopt, of afrekent bij het benzinestation, is een mondkapje plicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

 

Wekenlang stralend mooi weer geen demonstrant te zien.

Uitgerekend de 1e dag dat er wat regen valt moet er zo nodig gedemonstreerd worden.🥴

 

Wat me verder opvalt is dat onder het publiek de nodige figuren rondlopen die ik direct in het zelfde hokje als Volkert van de G zou plaatsen.

Maar ja misschien zegt dat meer over mij dan over die andere figuren.

https://youtu.be/ciWRfYjBdd4

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terecht, Cees.

Ik heb een mede forumlid,  die mijn ideeën over mondkapjes onzin vond in een helaas inmiddels gesloten topic (maar goed, het kan hier ook), al eens gevraagd of hij het simpele zakdoek-testje uitgevoerd had. Dan weet je meteen dat mondkapjes zin hebben. Nooit antwoord op gehad.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Let wel, dit is het Franse standpunt.

Het blijft een balanceer act tussen afstand, bescherming en meten.

Een mondkapje moet niet de oorzaak zijn dat men denkt dat daarmee alle andere maatregelen overbodig zijn.

 

Frankrijk wil ten minste 750.000 test per week uitvoeren, het isoleren van besmettelijke mensen zorgt ervoor dat de verspreiding wordt afgeremd.

De PM gaf aan dat de echte oplossing een vaccin is.

 

 

Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.

 

In Duitsland ziet men op dit moment dat het aantal nieuwe besmettingen langzaam aan het toenemen is.

 

Niemand kent alle trucjes die dit virus in petto heeft.

Frankrijk kiest ervoor om elke keer iets meer vrijheid te geven en dan na 2 weken naar de effecten te kijken alvorens de volgende stap te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...