Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Wat het mondkapjes verhaal betreft was eerst ook de mening dat ze konden beschermen tegen het virus en voorkomen dat je zelf ziek werd en dat werkt dus ook alleen maar mits goed gebruikt en regelmatig vervangen.

Waar nu over gesproken wordt is niet er voor zorgen dat het virus bij jou kan komen maar dat jij, mocht je ongemerkt besmet zijn, dit niet de wijde wereld in sproeit en in combinatie met afstand houden voorkomt ook een simpel zelf gemaakt masker al een heel groot deel dat het virus zich bij elke kuch en hoest vrij verspreidt kan worden.

Dat is dus wel heel wat anders dan maskers dragen die voorkomen dat je ziek wordt.

 

Probleem is dat die mondkapjes nog steeds niet vrij beschikbaar zijn en nog steeds niet in elke supermarkt liggen maar vrijwel alleen on-line tegen woekerprijzen te koop zijn.

Ook zijn er al designer  kapjes beschikbaar met eigen borduursel of opdruk maar die gaan al snel richting de 20 euro.

Voordeel is wel dat die uitwasbaar zijn en hergebruikt kunnen worden.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat het mondkapjes verhaal betreft was eerst ook de mening dat ze konden beschermen tegen het virus en voorkomen dat je zelf ziek werd en dat werkt dus ook alleen maar mits goed gebruikt en regelmatig vervangen.

Waar nu over gesproken wordt is niet er voor zorgen dat het virus bij jou kan komen maar dat jij, mocht je ongemerkt besmet zijn, dit niet de wijde wereld in sproeit en in combinatie met afstand houden voorkomt ook een simpel zelf gemaakt masker al een heel groot deel dat het virus zich bij elke kuch en hoest vrij verspreidt kan worden.

Dat is dus wel heel wat anders dan maskers dragen die voorkomen dat je ziek wordt.

 

Probleem is dat die mondkapjes nog steeds niet vrij beschikbaar zijn en nog steeds niet in elke supermarkt liggen maar vrijwel alleen on-line tegen woekerprijzen te koop zijn.

Ook zijn er al designer  kapjes beschikbaar met eigen borduursel of opdruk maar die gaan al snel richting de 20 euro.

Voordeel is wel dat die uitwasbaar zijn en hergebruikt kunnen worden.

Het was altijd een kwestie van op alle mogelijke manieren aanpakken. Mondkapjes, testen, ontsmetten van omgeving en handen, afstand houden, etc.

Had je de eerste 2 verkwanseld dan propageerde je de andere maatregelen, want anders brak de hel los met mensen die waanzinnig zouden reageren. En brak de eerste 2 af als onzinnig en hoe slecht ze werken, zoals met een kapje ga je op 50 centimeter staan en zit je er met je handen aan en wrijf je vervolgens in je ogen en denk je dat je nergens meer rekening mee hoeft te houden en aanverwante onzin. En idem voor de testen; ze zouden niks zeggen en niet helpen en je weet nooit, enz..

Dat gebeurt nog steeds want er zijn nog steeds van beide gigantisch veel te weinig. Voor mij een kwestie van wanbeleid op vele niveaus.

 

Goeie FFP2 kapjes kun je trouwens ook prima hergebruiken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het juiste vaccin de enige echte oplossing. Of een goede symptoombestrijder (medicijn om er minder last van te hebben, cq. het grotendeels te onderdrukken, zoals bij HIV).

En hopen dat de gemene vorm muteert naar een minder gemene en zelf verdwijnt waardoor het een normale gigantisch vervelende maar minder dodelijke verkoudheid wordt.

 

Waarna het wachten wordt op met zekerheid de volgende epidemie met 17 miljoen mensen en 125 miljoen bio-industrie dieren en 35 miljoen huisdieren, waarbij je van o.a. de vissen in je aquarium natuurlijk niet snel iets zult oplopen.

Bijna net als van de cactus in je woonkamer.🙂

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, minplus zei:

Het was altijd een kwestie van op alle mogelijke manieren aanpakken. Mondkapjes, testen, ontsmetten van omgeving en handen, afstand houden, etc.

Dat was nog steeds met het oog op niet besmet worden en hoe je het ook draait of keert daar is er een flinke discipline en de nodige kennis voor nodig om dat te voorkomen en dan spreek ik uit ervaring met alleen maar relatief zware bouwstofdeeltjes en niet over microscopisch kleine deeltjes. Vanuit dat opzicht zou ik ook zeggen dat een mondkapje niet of nauwelijks zal helpen.

 

Nu zijn de inzichten wat dat betreft gewijzigd en zijn de rollen omgedraaid van niet besmet worden naar juist het niet besmetten van een ander.

Ben je al besmet dan kun je jezelf niet nog erger besmetten en mag je ook aan het kapje zitten en in je ogen wrijven enz. enige wat je niet wilt of zoveel mogelijk zien te voorkomen is dat je anderen besmet.

Dat is echter wel een geheel andere insteek dan waar het in eerste instantie alleen maar over ging nl. "voorkomen dat je besmet raakte"

En vanuit die optiek is dan een zelfgemaakt kapje al veel beter dan helemaal niets en ga je een beetje zoeken op het www. dan kom je allerlei modellen en soorten tegen.

Wat me dan alleen tegen valt van het RIVM is dat ze dan vervolgens niet aangeven welk model het beste werkt en welke stof je het beste kunt gebruiken, welk filtermateriaal het beste werkt en hoe vaak per dag je dit zelf gemaakte kapje moet vervangen of wat de indicatie is om hem te gaan vervangen.

Ik zou denken dat men er bij gebaat is dat, als men dan toch zelf aan het frutten gaat,  er dan ook iets gemaakt wordt wat nog een beetje werkt of nog het beste werkte van alle slechten.

Gewoon net als toen bij de Apollo 13 met spullen die wel voorhanden zijn iets fabriceren wat zo goed mogelijk werkt en wat door een ieder in elkaar gezet kan worden om de periode van schaarste door te kunnen komen.

 

50 minuten geleden, minplus zei:

Goeie FFP2 kapjes kun je trouwens ook prima hergebruiken.

 

Bij gebrek aan nieuwe ontsmetten wij ze met waterstof peroxide en dat gaat 3 tot 4 keer goed en dan worden ze te zacht. Moet wel zeggen dat ze na een reiniging wel gaan ruiken alsof je bij de tandarts bent.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat was nog steeds met het oog op niet besmet worden en hoe je het ook draait of keert daar is er een flinke discipline en de nodige kennis voor nodig om dat te voorkomen en dan spreek ik uit ervaring met alleen maar relatief zware bouwstofdeeltjes en niet over microscopisch kleine deeltjes. Vanuit dat opzicht zou ik ook zeggen dat een mondkapje niet of nauwelijks zal helpen.

 

Die kennis heeft men wel, ook over microscopisch fijne deeltjes. En ook daar helpt het mondkapje dus wel.

32 minuten geleden, gerrit B zei:

Nu zijn de inzichten wat dat betreft gewijzigd en zijn de rollen omgedraaid van niet besmet worden naar juist het niet besmetten van een ander.

Ben je al besmet dan kun je jezelf niet nog erger besmetten en mag je ook aan het kapje zitten en in je ogen wrijven enz. enige wat je niet wilt of zoveel mogelijk zien te voorkomen is dat je anderen besmet.

Dat is echter wel een geheel andere insteek dan waar het in eerste instantie alleen maar over ging nl. "voorkomen dat je besmet raakte"

 

Het is altijd een kwestie geweest van niet besmetten en niet besmet raken bij mondkapjes waar dan ook.

 

 

32 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Wat me dan alleen tegen valt van het RIVM is dat ze dan vervolgens niet aangeven welk model het beste werkt en welke stof je het beste kunt gebruiken, welk filtermateriaal het beste werkt en hoe vaak per dag je dit zelf gemaakte kapje moet vervangen of wat de indicatie is om hem te gaan vervangen.

Ik zou denken dat men er bij gebaat is dat, als men dan toch zelf aan het frutten gaat,  er dan ook iets gemaakt wordt wat nog een beetje werkt of nog het beste werkte van alle slechten.

Gewoon net als toen bij de Apollo 13 met spullen die wel voorhanden zijn iets fabriceren wat zo goed mogelijk werkt en wat door een ieder in elkaar gezet kan worden om de periode van schaarste door te kunnen komen.

Bij gebrek aan nieuwe ontsmetten wij ze met waterstof peroxide en dat gaat 3 tot 4 keer goed en dan worden ze te zacht. Moet wel zeggen dat ze na een reiniging wel gaan ruiken alsof je bij de tandarts bent.

 

Onderzoeken welke het best werken is niet nodig , een FFP2 werkt beter dan een FFp1 enzovoort.

Van de eigenmaak testen welke het beste is kost een paar jaar, maar daar kun je je gezond verstand gebruiken. Hoe fijner het filter hoe meer het tegenhoudt. Neem je te fijn dan krijg je het benauwd en wordt het een kwestie van keuze maken. Het totale filter wat alles tegenhoudt is super, maar dan ben je na een paar minuten dood.

En dat is ook niet alles, of liever dat was alles oftewel helemaal het einde.

32 minuten geleden, gerrit B zei:

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gelezen in hbvl:  (https://www.hbvl.be/krant/publicatie/20200428/bvl/ha/alg/optimized)

 

Quote

Commentatoren als Toby Young in het ultraconservatieve weekblad The Spectator, waarvan Johnson lang de hoofdredacteur was, noemden het niet te rechtvaardigen dat de economie stilgezet wordt en miljarden aan belastinggeld uitgegeven wordt om de levens te redden van “enkele honderdduizenden vooral oudere mensen” die hoogstens nog enkele jaren te leven hebben.

 

Waarom dan ook nog geld spenderen om mensen 20 jaar of meer in de gevangenis op te sluiten.  Geef die ook maar een spuitje want die kosten ook alleen maar geld.

 

Kijk:  mijn mening over mensen die zulke standpunten verkondigen, is dat die zelf hun recht om te leven verkwanseld hebben.  20 jaar of meer eenzame opsluiting voor dit soort kerels.  En logisch gevolg ook een spuitje.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, minplus zei:

Dat gebeurt nog steeds want er zijn nog steeds van beide gigantisch veel te weinig. Voor mij een kwestie van wanbeleid op vele niveaus.

 

 

 

Absoluut! Als we straks overgaan tot een verplicht en verantwoord gebruik van mondkapjes dan dat kan wel eens neerkomen op 100 miljoen exemplaren per week in Nederland. We halen er nu 8 miljoen per week binnen via de luchtbrug met China en 1 miljoen wat in Nederland wordt geproduceerd. We lopen dus hopeloos achter in die volgende belangrijke stap: mondkapjes verplicht. Mede door die simpele dingen zijn ze in landen als China en Zuid-Korea redelijk snel uit de crisis gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Kabeltje87 said:

Gisteren gelezen in hbvl:  (https://www.hbvl.be/krant/publicatie/20200428/bvl/ha/alg/optimized)

 

 

Waarom dan ook nog geld spenderen om mensen 20 jaar of meer in de gevangenis op te sluiten.  Geef die ook maar een spuitje want die kosten ook alleen maar geld.

 

Kijk:  mijn mening over mensen die zulke standpunten verkondigen, is dat die zelf hun recht om te leven verkwanseld hebben.  20 jaar of meer eenzame opsluiting voor dit soort kerels.  En logisch gevolg ook een spuitje.

 

Zonder meer verwerpelijk, maar we hebben het dan ook over 'The Spectator', het ultraconservatieve zusje van de 'Telegraph'.

Een dergelijk extreem standpunt is daar volkomen normaal en wordt door de lezers met open armen ontvangen.

 

Het ergste is dan ook dat het standpunt van Toby Young waarschijnlijk ondersteuning geniet van heel veel mensen.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...