Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, erwinnaar zei:

Als je goed kijkt zie je op de foto een stripje zitten.

 

 

Ik zie er geen stripje op zitten erwinnaar. Op dat honeywell kapje is het het groene stripje. Een minuutje in de magnetron is misschien ook voldoende om van alles en nog wat te killen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Haha ok, nou ik zie het wel zitten, is metaalkleurig. 

 

Die dingen al zo vaak gebruikt tijdens verbouwing tot het stripje me neus eruit liet zien als Bassie 🙂

 

Gelukkig wonen wij in de Achterhoek, daar waar het gedoe rondom het virus stukken rustiger is en het gebruik van kapjes amper tot niet te zien is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne even bekeken.

Merk Duro, tekst buitenop, gemaakt in Belgie, gekocht in Duitsland, grijze luchtklep, bandjes achter het hoofd langs en een gepolsterd plaatje aan de binnenkant. Perfect ding.

 

Dat je ze vaak kunt gebruiken ben ik zeker van. Ik heb hem in de auto liggen en kom hooguit 2x per week in een winkel, zeg maar om de 3 tot 7 dagen. Hang hem om m'n pols als ik naar binnen ga en kijk of het druk is om hem al dan niet op te zetten.  Daarna ligt ie weer dagen in de auto en zolang houdt een virus het niet uit.

Tenzij je een cabrio hebt waarvan het dak niet meer dicht wil en het regent dagelijks.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, erwinnaar zei:

Daarna nachtje in de vriezer en dan ben ik haast zeker dat die weer in orde is....

 

 

Werkt niet.  Virussen zijn zeer goed bestand tegen lage temperaturen.

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Daar trekken ze zich weinig van aan, net als veel bacteriën; die laatste gaan zeg maar even in winterslaap. De eerste leven niet en zullen er niet op reageren. Hun onderdelen stabiliseren. Je kunt ze wat dat betreft veel beter op de verwarming leggen of nog beter voor een ventilatorkacheltje.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

Ik heb de mijne even bekeken.

Merk Duro, tekst buitenop, gemaakt in Belgie, gekocht in Duitsland, grijze luchtklep, bandjes achter het hoofd langs en een gepolsterd plaatje aan de binnenkant. Perfect ding.

 

Dat je ze vaak kunt gebruiken ben ik zeker van. Ik heb hem in de auto liggen en kom hooguit 2x per week in een winkel, zeg maar om de 3 tot 7 dagen. Hang hem om m'n pols als ik naar binnen ga en kijk of het druk is om hem al dan niet op te zetten.  Daarna ligt ie weer dagen in de auto en zolang houdt een virus het niet uit.

Tenzij je een cabrio hebt waarvan het dak niet meer dicht wil en het regent dagelijks.

Hoe zit het dan met producten die je aanpakt maar toch weer terugzet in het schap. Hoe zit dat? 

 

Je zet het terug en gaat ongemerkt even langs je neus of wrijft in je oog, dan is het scherm bij de kassa toch eigenlijk pinda's. 

 

Zijn de producten bij de Aldi/Lidl veiliger te noemen omdat die minder zijn aangeraakt bijvoorbeeld?

Zojuist, minplus zei:

Klopt. Daar trekken ze zich weinig van aan, net als veel bacteriën; die laatste gaan zeg maar even in winterslaap. De eerste leven niet en zullen er niet op reageren. Hun onderdelen stabiliseren. Je kunt ze wat dat betreft veel beter op de verwarming leggen of nog beter voor een ventilatorkacheltje.

En in de volle zon (uv) leggen na het wassen? Welke producten zouden eventuele virussen kapot maken?  Ik las iets over spiritus namelijk (goedkoop alternatief, want ethanol)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, erwinnaar zei:

Hoe zit het dan met producten die je aanpakt maar toch weer terugzet in het schap. Hoe zit dat? 

 

Je zet het terug en gaat ongemerkt even langs je neus of wrijft in je oog, dan is het scherm bij de kassa toch eigenlijk pinda's. 

 

Zijn de producten bij de Aldi/Lidl veiliger te noemen omdat die minder zijn aangeraakt bijvoorbeeld?

Een kapje heeft het grote voordeel dat je het ding permanent waarneemt en je bewust bent dat je op moet passen, dus je zit dan hoe dan ook niet aan je gezicht. Dit in tegenspraak van wat bepaalde mensen in Nederland (vrijwel niet in andere landen) beweren, dat je je dan veilig voelt en nergens meer op let.

 

Tot ik uit een winkel ben raak ik niets meer aan totdat ik bij de auto ben. Dan mik ik de spullen in de achterbak, sluit de klep, haal het desinfectiemiddel uit m'n zak, desinfecteer m'n handen en de achterklepgreep. Thuis gekomen laat ik ze meestal een paar dagen in de auto liggen. Zo niet dan herstart het desinfecteren. Ook al woon ik in een gemeente waar maar een paar mensen positief zijn bevonden.

 

Wat Aldi en Lidl betreft zal er weinig verschil zijn met andere winkels.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, erwinnaar zei:

En in de volle zon (uv) leggen na het wassen? Welke producten zouden eventuele virussen kapot maken?  Ik las iets over spiritus namelijk (goedkoop alternatief, want ethanol)

 

Zou je in een spraybusje kunnen opspuiten inderdaad. Je kunt een goed maskertje trouwens gewoon een hele dag dragen. Enig nadeel: na afzetten zitten de striemen op je gezicht en vlak bovenop je neus van dat stripje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet je dan niet je sleutels, deurgreep auto, stuur , pook enz. te doen want als je het middel aanpakt dan kan daar toch ook evt. virus op zitten? Laat je het bier paar dagen lauw worden? 😉 haha.

 

Is het aan je hoofd zitten en dus evt. slijmvliezen aanraken hét probleem voor besmetting of het inademen van druppels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het UV van de zon doet een beetje want de atmosfeer houdt het meest gemene UV tegen. Met mijn kapje kan ik uren zagen zonder afdrukken.

 

Sleutels, deurgreep e.d. doe ik ook als ik ze aangeraakt heb na een winkel en voordat ik m'n handen ontsmet zou hebben. Nou hoef ik de sleutel niet uit m'n zak te halen, maar die andere dingen heb ik allemaal wel eens ontsmet. Ook was ik trouwens na thuiskomst m'n handen standaard nog eens en ga met een keukenpapiertje met sop over de deurkrukken die ik aangeraakt heb.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zie ik mensen met latex blauwe handschoentjes lopen. Is dat een alternatief om die buiten aan te doen en dan ook buiten weer weg te gooien voor je je huis weer betreed? Ik merk al wel als je erover nadenkt dat het nog een heel gedoe is allemaal (ik druk met mijn knokkel op knopje verkeerslichten bijvoorbeeld) maar pak vaak rood als het kan, ik weet het , mag niet enz. maar puur om zo min mogelijk dan iets aan te raken....klinken met de vuist of elleboog, liftknoppen met puntje fietssleutel.. enz. je wordt er inventief van maar of het helpt geen idee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, erwinnaar zei:

Is het aan je hoofd zitten en dus evt. slijmvliezen aanraken hét probleem voor besmetting of het inademen van druppels?

 

Vooral de fijne airosol druppeltjes, die verder komen dan die 1 1/2 meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handschoenen helpen wel, zolang je er maar niet na een winkel van alles mee aanraakt want dan ben je weer net zo ver van huis als met je vingers. Dus vaak vervangen. Ik gebruik ze dus eigenlijk niet al heb ik ze wel in huis. Flesje ontsmetting in je zak voor je handen werkt fijner.

Verder niet in je ogen wrijven, uit je neus eten of aan je vingers likken in een winkel. Knopjes kun je met een potloodje indrukken en aanraakschermen met de minpool van een oude lege batterij.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe thuis de latex handschoentjes aan, bij de supermarkt trek ik daar die plastic handschoentjes overheen, en gebruik dan ook nog ontsmettings gel als ik de supermarkt in ga, na boodschappen doen trek ik daar die plastic handschoentjes uit, en gooi ze daar weg, dan voor het naar buitengaan nogmaals de gel gebruiken over de latex handschoentjes. Thuis doe ik de latex handschoentjes weer uit, was mijn handen, en daarna nog een keer gel.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk al die voorzorgsmaatregelen en natuurlijk heel erg goed, maar er hoeft maar het kleinste moment te zijn dat je besmet kunt raken.

Veel aanrakingen aan het gezicht gaat onbewust en alle boodschappen stuk voor stuk ontsmetten is ook een dingetje.

Het blijft lastig om hier heel erg alert op te zijn, dus alle respect als het gaat lukken.

 

Zelf ben ik wat minder zuinig op mezelf geweest en ben nu een klein beetje verkouden. Het zijn corona-achtige verschijnselen, maar geen koorts.

 

Wees zuinig op jezelf, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...