Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, pollegazon zei:

Nu er wellicht voldoende mondmaskers komen, blijft iedereen er eentje dragen in de supermarkt het meest veilige.

Ik besmet jou niet en jij mij niet, want bij hoesten ed raken de druppels niet verder dan je eigen kapje. Simpel toch ?

 

linkje naar een modeblad waar je zelf een mondkapje kunt maken

wel een commercieel blad met een ontwerp van een mondkapje maar hoop dat hier, gezien het belang, een uitzondering voor gemaakt kan worden.

 

Mijn vrouw heeft deze ook gebruikt en met een half uurtje had ze er al 1 klaar,

Daarna het ontwerp aangepast want het is niet handig dat het elastiek door het kapje kan bewegen en een metalen neusbeugel toegevoegd zodat hij beter aansluit.

De 2e volgde daarna in 15 minuten.

Dus als je een beetje handig bent heb je zo een stel zelfgemaakte op voorraad.

Of ze helpen? Blijkbaar wel want vandaag in Duitsland zag je haast geen andere en juist daar hebben ze ook veel minder besmettingen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Binnen een minuut na het bekijken van het filmpje ben ik maar afgehaakt: ze gebruiken stof en dat laat aerosollen door. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dit soort kapjes (hoe mooi en ijdel ook) zijn zeer onveilig.

 

Even nuanceren. Een mondkapje kan niet onveilig zijn.

 

Het kan wellicht niet of niet voldoende helpen.

Maar kwaad kan het nooit.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Binnen een minuut na het bekijken van het filmpje ben ik maar afgehaakt: ze gebruiken stof en dat laat aerosollen door. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dit soort kapjes (hoe mooi en ijdel ook) zijn zeer onveilig.

Dan maak je em van PVC. Komt zeker niets doorheen🤪

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook alleen maar een ontwerp en ze laten zien hoe je zo'n ding kunt maken als er verder niets te koop is.

Ik ben zelfs een ontwerp tegen gekomen waar men sokken gebruikte (enkele dikte) en als je die tegen het licht houdt dan kun je op je klompen aanvoelen dat het niet of weinig werkt.

 

Een eindje naar boven werd geopperd dat je het gezonde verstand moet gebruiken.

Dat geldt ook voor de te gebruiken stof en je kunt uiteraard zelf filtermateriaal toevoegen.

 

Maar leg uit waarom deze kapje, er vanuit gaande dat je wel een redelijke stof hebt gebruikt, volgens jou onveilig zijn?

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gedaan voordat we de maskers hebben gemaakt.

Bij gebrek aan beter hiervoor testgas gebruikt welke ook voor rookmelders wordt gebruikt (mijn vakgebied), met dus zeer kleine deeltjes in een spuitbus met flinke druk.

Resultaat dunne/ lichte stoffen laten dit gewoon door, maar sla je die 2 of 3 x dubbel dan gaat er al niets meer doorheen.

Ook als je simpel keukenpapier gebruikt gaat er totaal niets doorheen.

Neem je wat dikkere stoffen dan laat een enkele laag al niets meer door, sla je die (zoals in bovenstaand ontwerp) een keer dubbel dan kun je zelf (als je dat nodig vindt) nog extra filtermateriaal toevoegen en gaat er ook alleen maar lucht doorheen.

Resultaat een kapje wat veel beter aansluit dan die simpele chirurgische kapjes met elastiekjes achter de oren en ook een kapje die niet wijkt als je toch een keer moet hoesten of niezen.

Als het morgen redelijk weer is en ik een goede locatie kan vinden om e.e.a goed zichtbaar te maken dan zal ik een soortgelijk filmpje maken als hierboven en aantonen dat je met zelf gemaakte kapjes ook eenvoudig een resultaat kunt behalen wat menigeen niet zal verwachten.

 

Dat ze werken merk je ook als je ze draagt want net als de professionele kapjes beginnen deze na een half uurtje dragen aan de binnenkant nat/vochtig te worden en dat alleen maar met je adem zonder te hoesten of niezen. Zou er alles doorheen gaan dan worden ze ook niet nat/vochtig.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2020 om 16:23, kiekiek zei:

 

Ik zie er geen stripje op zitten erwinnaar. Op dat honeywell kapje is het het groene stripje. Een minuutje in de magnetron is misschien ook voldoende om van alles en nog wat te killen ;)

 

 

nog even een stukje leesvoer voor die geinteresseerd zijn

https://medicalsciences.stackexchange.com/questions/21502/does-microwave-kill-coronavirus

er staan er meer over het thema

 

en alleen als de nood aan de man is gezien de bevoorrading

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om iets te verwarmen in een magnetron is er water/vet oid. nodig wat kan gaan trillen om warmte op te wekken.

Zet er een plastic magnetron beker in of een bord zonder iets er op en deze wordt totaal niet warm of hooguit handwarm.

Dus zit ergens geen vocht oid. in dan zal een magnetron geen enkele functie hebben. (zit er een metalen stripje oid. op je kapje dan kan die er wel voor zorgen dat e.e.a in brand vliegt)

 

Gebruik je waterstof peroxide (gewoon overal te koop) en verdun je dat volgens de instructies dan desinfecteer je alles snel en eenvoudig.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Actuele cijfers COVID-19: 3 mei 2020

Positief geteste personen

40.571* (+335)
Ziekenhuisopnames 10.995

(+44)

Overleden personen

5.056** (+69)

*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.  

 

Bron: RIVM

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Off topic bijdragen over Trump verwijderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...