Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


De stijgende lijn van het aantal besmettingen en doden stageert gelukkig.

.. maar het is nog lang niet voorbij.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, drz zei:

maar het is nog lang niet voorbij.

Inderdaad , ik ben benieuwd wie zich aan de regels gaat houden , ondanks versoepelingen !!

Ik heb geen zin in een totale lockdown , want dan gaan er heel wat gefrustreerde mensen

die de regels aan hunย achterwerk afvegen !! Nou , en daar staan we dan !!

Een totale lockdown ,ย als het echt niet anders kan โ€ฆ. , ik wil graag blijven leven !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

ย 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

ย 

breedbandwurger 1967

ย 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er zijn nu al mensen die er hun gat aan vegen.

ย 

In de buurt waar ik woon (Belgie) wonen nogal wat Nederlanders.ย  En net nog geconstateerd.ย  Voor een aantal van die huizen staan 3 auto's op de oprit en nog 2 langs de straat geparkeerd.

(En ik weet dat degene die daar woont maar 1 auto heeft).ย  Hierbij een aantal auto's met Nederlandse nummerplaat.

ย 

ย 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /ย  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, cookie monster zei:

โ€ฆ. , ik wil graag blijven leven !!

Ik denk dat de meeste mensen willen leven.

ย 

Een paar dagen terug dacht ik dat ik aan de beurt zou zijn met mijn lichte astma en bronchitis , ย maar had blijkbaar een gewone verkoudheid.

Nachts wakker geworden, veel slijmproductie, benauwd en duizelingen.. toch maar gaan slapen en de volgende dag vrij genomen.

Loopneus, veel hoesten maar geen koorts.

De hele dag geslapen, in de avond goed gegeten, veel fruit en nog meer slapen.. Na een dag of twee voeltย het weerย geweldig.

ย 

Afstand houden is zo belangrijk en alle maatregelen zijn er niet voor niets.ย 

ย 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, kiekiek zei:

ย 

Probeer dit testje dan maar eens:

ย 

ย 

Gerrit heeft al perfect antwoord gegeven, het is bij kapjes hoe beter het kapje hoe minder ze doorlaten, zoals ik ook al vaak hier aangaf ondanks veel weerstand van forumleden.

Je ziet bij het filmpje dat ook slechte kapjes al een hoeveelheid tegenhouden, waarbij wat in het kapje blijft zitten niet zichtbaar is. Ze houden dus meer tegen dan je ziet.

ย 

Ik wil nog wel even wijzen op de eindconclusie van deze "wetenschappers". Ze zeggen dat de goeie prima werken tegen het anderen besmetten maar niet tegen het zelf besmet worden.

Hoe dom kun je zijn; ene kant op wel, andere kant op niet. (Dat is ook mijn probleem met wat officieel verkondigd is tot nu in Nederland, waarbij ik het volledig begrijp dat ze het zeggen vanwege het volslagen klungelige verkoop- en aankoopgedrag van hogerhand met gigantische tekorten tot gevolg, terwijl de verzorging ze ook gebruikt om niet besmet te raken).

Zelfs mijn katten snappen dat hun luikje beide kanten op even goed werkt.

Volkomen debiele "wetenschappers" dus, die geld willen verdienen via dit soort filmpjes. Wie weet verdienen ze er een ton mee en zijn ze dus qua poen scheppen niet debiel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, drz zei:

De hele dag geslapen, in de avond goed gegeten, veel fruit en nog meer slapen.. Na een dag of twee voeltย het weerย geweldig.

ย 

ย 

ย 

Bij mij ook van dat, mijn huisgenoten kunnen dat maar niet snappen dat ik soms 24 tot 48 uur slaap en alleen wakker wordt om wat te eten en dan terug onder de wol en meestal is het dan voorbij. Mijn huisdokter zei dan, ' je overslaapt je ziekte, goed zo'.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klotenvirus.

Wat dat betreft, veel forumleden zijn redelijk oud, dus als het virus gigantisch zou toeslaan, einde forum...?

Ik hoop dat iedereen hier (en waar niet) het probleemloos en indien toch besmet zonder na-effecten overleeft.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, minplus zei:

Ze zeggen dat de goeie prima werken tegen het anderen besmetten maar niet tegen het zelf besmet worden.
ย 

ย 

Ze zeggen dat bewust hoor, omdat er nu eenmaal veel mensen denken dat hen door dat mondkapje niks meer kan overkomen. En zo is het natuurlijk niet, het is een extra bescherming, maar ook maar รฉรฉntje. Je moet nog altijd afstand houden, je handen ontsmetten en dergelijke meer.

ย 

1 uur geleden, drz zei:

Na een dag of twee voeltย het weerย geweldig.

ย 

ย 

ย 

Niet dat ik jou of iemand anders bang wil maken. Maar het "ziekteverloop" is vaak dat je je eerst slecht voelt en dan een paar dagen beter, waarna (als je รฉcht corona zou hebben en natuurlijk niet als het een banaal griepje is) het eens zo hevig toeslaat. Dan is het hรฉt moment om hulp te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, pollegazon zei:

ย 

Ze zeggen dat bewust hoor, omdat er nu eenmaal veel mensen denken dat hen door dat mondkapje niks meer kan overkomen. En zo is het natuurlijk niet, het is een extra bescherming, maar ook maar รฉรฉntje. Je moet nog altijd afstand houden, je handen ontsmetten en dergelijke meer.

ย 

ย 

Ik heb geen seconde het idee dat deze figuren in hun geldjacht het bewust zeggen, die praten m.i. alleen maar anderen na en willen zich indekken.

En ik heb daarentegen wel het idee dat mensen met een IQ boven de 60 inmiddels wel doorhebben dat je met alleen een kapje er nog niet bent.

ย 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

jonge jonge jonge kun jij slecht vertalen zeg

gebruik DeepL Translator als je samenvattingen gaat geven

ย 

Het gebruik van Nederlands is naar mijn mening hier niet aan de orde...

We hebben het hier over Corona en de dramatische gevolgen, toch?

ย 

Daarnaast heeftย niet iedereen de zelfdeย vocabulaire als jij hebt.

Groet, Con.ย Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, pollegazon zei:

Niet dat ik jou of iemand anders bang wil maken. Maar het "ziekteverloop" is vaak dat je je eerst slecht voelt en dan een paar dagen beter, waarna (als je รฉcht corona zou hebben en natuurlijk niet als het een banaal griepje is) het eens zo hevig toeslaat. Dan is het hรฉt moment om hulp te zoeken.

Hmm... ik houd dit in gedachten.ย 
Erย zijn inderdaad meer van dit soort verhalen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, minplus said:

Klotenvirus.

Wat dat betreft, veel forumleden zijn redelijk oud, dus als het virus gigantisch zou toeslaan, einde forum...?

Ik hoop dat iedereen hier (en waar niet) het probleemloos en indien toch besmet zonder na-effecten overleeft.

ย 

Ik denk ook dat het in dat geval wel eens heel erg stil zou kunnen worden hier.

ย 

Maar jouw bijdrage roept bij mij niettemin toch ook een andere vraag op.

Stel dat die ouderen te horen krijgen dat ze nog twee jaar of meer in gevangenschap moeten leven.

Dat is niet iets waar ik op hoop, maar in mijn ogen toch ook niet ondenkbaar.

Zouden die ouderen het dan allemaal nog wel willen overleven?

ย 

Sombere vraag misschien, maar we leven nou eenmaal in een sombere tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
ร—
ร—
  • Nieuwe aanmaken...