Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Vorige week Zondag mochten in Spanje de kinderen weer de straat op nu 9 dagen later een verdubbeling aan geinfecteerden. Ik verwacht dat de stijging gaat doorzetten morgen en de dagen erna en over een week of 2 zijn we weer terug bij af.

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden, Penthe zei:

Vorige week Zondag mochten in Spanje de kinderen weer de straat op nu 9 dagen later een verdubbeling aan geinfecteerden. Ik verwacht dat de stijging gaat doorzetten morgen en de dagen erna en over een week of 2 zijn we weer terug bij af.

 

gaat goed dan, ben bang dat het hier ook gaat gebeuren als we weer wat meer mogen en geen pmb hoefen te dragen

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De cijfers op het world corona overzicht laten nog steeds een daling zien in Spanje.

Voor wat het waard is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Penthe zei:

Vorige week Zondag mochten in Spanje de kinderen weer de straat op nu 9 dagen later een verdubbeling aan geinfecteerden. Ik verwacht dat de stijging gaat doorzetten morgen en de dagen erna en over een week of 2 zijn we weer terug bij af.

 

Even in dubio welke, maar in Denemarken of Duitsland is de R waarde ook gestegen van 0,6 naar 0,9 nadat de scholen weer open zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-5-2020 om 22:51, gerrit B zei:

Uiteraard gedaan voordat we de maskers hebben gemaakt.

Bij gebrek aan beter hiervoor testgas gebruikt welke ook voor rookmelders wordt gebruikt (mijn vakgebied), met dus zeer kleine deeltjes in een spuitbus met flinke druk.

Resultaat dunne/ lichte stoffen laten dit gewoon door, maar sla je die 2 of 3 x dubbel dan gaat er al niets meer doorheen.

Ook als je simpel keukenpapier gebruikt gaat er totaal niets doorheen.

Neem je wat dikkere stoffen dan laat een enkele laag al niets meer door, sla je die (zoals in bovenstaand ontwerp) een keer dubbel dan kun je zelf (als je dat nodig vindt) nog extra filtermateriaal toevoegen en gaat er ook alleen maar lucht doorheen.

Resultaat een kapje wat veel beter aansluit dan die simpele chirurgische kapjes met elastiekjes achter de oren en ook een kapje die niet wijkt als je toch een keer moet hoesten of niezen.

Als het morgen redelijk weer is en ik een goede locatie kan vinden om e.e.a goed zichtbaar te maken dan zal ik een soortgelijk filmpje maken als hierboven en aantonen dat je met zelf gemaakte kapjes ook eenvoudig een resultaat kunt behalen wat menigeen niet zal verwachten.

 

Als beloofd even een video gemaakt.

Niet geheel duidelijk omdat de rook er te snel omheen gaat maar je kunt toch duidelijk zien dat ook een zelf gemaakt kapje prima kan werken.

test mondkapjes

Voor wie wil weten welk gas er gebruikt is dan gaat het om testgas welke wij gebruiken om optische rookmelders te testen, waarbij zeer kleine op rook lijkende deeltjes met kracht de melder in worden geblazen om zo in de detector kamer te komen en de rookmelder in alarm te laten komen. De spuitbussen worden omschreven als Solo Detector tester en geproduceerd door No Climb in de UK.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, kiekiek zei:

 

OK interessant en bedankt voor het delen gerrit B!

 

 

 

Hoewel dit best wel boeiende informatie is wil ik wel 2 dingen opmerken.

 

Hoesten kan gepaard gaan met 100 km/h, niezen zelfs met 160 km/h.

Dus bij hoesten en niezen zal het kapje wijken maar de lucht/vochtstroom

zal niet richting een persoon gaan die tegenover je staat.

Daarnaast lijkt mij dat aerosolen (lees vochtige lucht) nog beter worden

afgevangen dan droge rook (uit het rookpatroon).

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Con zei:

 

Hoewel dit best wel boeiende informatie is wil ik wel 2 dingen opmerken.

 

Hoesten kan gepaard gaan met 100 km/h, niezen zelfs met 160 km/h.

Dus bij hoesten en niezen zal het kapje wijken maar de lucht/vochtstroom

zal niet richting een persoon gaan die tegenover je staat.

Daarnaast lijkt mij dat aerosolen (lees vochtige lucht) nog beter worden

afgevangen dan droge rook (uit het rookpatroon).

 

Als dit zo is dan lijkt het mij dat wanneer een monddoekje vochtig is na een tijd gedragen te hebben, dat je met 160km/pu het vocht door het doekje de ruimte in blaast met alle ziekteverwekkers er bij.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, drz zei:

Als dit zo is dan lijkt het mij dat wanneer een monddoekje vochtig is na een tijd gedragen te hebben, dat je met 160km/pu het vocht door het doekje de ruimte in blaast met alle ziekteverwekkers er bij.

 

Je zal dan wat wapening aan moeten brengen rondom je oren.

Maar de meeste mensen hebben slechts een "rokers"kuchje en

die wandelt rustig naar buiten... of hoesten helemaal niet.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het monddoekje zal toch wel iets van lucht doorlaten, of kun je net zo goed een half stuk pvc-pijp voor je gezicht hangen?

Ik heb geen ervaring met mondkapjes, behalve die van de bouwmarkt wanneer er een stuk geschuurd moet worden.

 

Overigens, ik heb het na 5 minuten al vreselijk benauwd met een dergelijk mondkapje, hoe zit het dan met zwaardere astma patiënten? ..of mensen met bronchitis?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoesten & niezen , dan draai je je toch even weg. Oftewel ben je in trance, tov een dikke baas of autoriteit. 

Er zijn tekeningen genoeg dat je je elleboog moet gebruiken zonder masker. Weer éne die geen enkele gebruiksaanwijzing leest(slim genoeg).

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Con zei:

Hoesten kan gepaard gaan met 100 km/h, niezen zelfs met 160 km/h.

Dus bij hoesten en niezen zal het kapje wijken maar de lucht/vochtstroom

zal niet richting een persoon gaan die tegenover je staat.

 

Je ziet aan het eind met het zwarte kapje ook duidelijk dat deze opgeblazen wordt door het gas uit de spuitbus omdat deze al zo dicht is dat er nog maar weinig doorgaat.

Dit kapje is overigens gemaakt van dikkere pyjama stof met als voordeel dat het 2 kanten op wil rekken en zo ook perfect aansluit.

Wat betreft het wijken, is dat ook de reden dat wij de elastiekjes achter de oren hebben vervangen door elastiek om het hoofd.

Wij zagen in de supermarkt dat menigeen zat te prutsen om die elastiekjes achter de oren te krijgen en ook regelmatig dat men in de winkel zelf het kapje weer goed moest aanbrengen omdat deze losgeschoten was.

Met elastiek om het hoofd is het kapje snel en simpel aan te brengen en kun je hoesten en niezen wat je wilt maar dat kapje blijft zitten.

 

Wat betreft het dragen van het kapje worden deze na een half uurtje dragen gewoon vochtig aan de binnenkant door je adem  (net als dat kapje uit de bouwmarkt)

Voor een persoon met normale gezondheid is het dragen geen enkel probleem mits je geen zware inspanningen verricht. Normaal ben je zo'n half uur in de winkel en buiten kan hij weer af en drogen voordat je naar de volgende winkel gaat (in Duitsland is het dragen van een masker in de auto trouwens verboden omdat men dan bij een controle niet kan zien wie er in de auto zit)

Ga je echter zwaar werk verrichten als veel trappen lopen dan kom je, net als met het kapje uit de bouwmarkt , adem te kort en sta je bovenaan te hijgen.

 

Na het dragen gaan ze hier gewoon de wasmachine in zodat ze de volgende keer weer schoon zijn.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...