Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Net Rutte aangehoord.

Mondkapjes helpen nu dus opeens prima mits goed gebruikt.

Sluwe jongen. Waarbij ik denk aan het oude Chinese spreekwoord.

Wel slimmer dan Trump, zullen we maar zeggen, meer een politicus.

Maar blijkbaar is de eigenmaak goed op gang gekomen.

Je moet ze wel zelf regelen en niet komen aan de erg goeie voor de gezondheidszorg, zoals we 2 maanden geleden al wisten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou hier ook veel duidelijkheid brengen.

Simpel stellen dat als buiten de woning/auto de 1,5m niet gewaarborgd kan worden dat er dan een mondkapje gedragen moet worden.

Dus ook gewoon in de winkel enz. dan is het meteen duidelijk en heeft ook iedereen zo'n ding bij zich.

Nu krijg je dat iemand die nooit met het OV gaat ook niet aangespoord wordt om een kapje te gaan kopen/maken.

en oké in het begin voelt het even vreemd aan maar als iedereen zo'n ding draagt dan is het ook al snel heel normaal.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus: jij bent hier de sluwe vos want jij citeert selectief en ook nog eens onjuist!

 

Het wetenschappelijk bewijs dat mondkapjes ook maar enig positief effect sorteren is flinterdun.

Wat we niet moeten willen is denken dat de mondkapjes een goede bescherming bieden in het geval dat die 1.5 meter onmogelijk is.

Dat soort situaties moet je gewoon zelf zien te minimaliseren / uit de weg gaan.

 

Ik heb persoonlijk de overtuiging dat die kapjes gebruikt door de massa niet helpen.

Zal iedereen ze wel correct weten te gebruiken? (correct aanbrengen/verwijderen/tijdig vervangen).

 

Gewoon nog ff indien mogelijk opgehokt blijven en de storm uitzitten. Niet voor jezelf maar voor je dierbare zwakkere medemensen.

Wat een ander doet moet die maar zelf weten maar ik zal hier in elk geval de visite niet meer als Sinterklaas binnenhalen.

 

 

 

 

 

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, jij leest dus bepaalde andere bronnen en bent ervan overtuigd dat de (wetenschappers in) andere landen volledig mataglap zijn en je hebt alle testjes zelf uitgevoerd om te kijken of ze iets zouden kunnen doen en bent tot de overtuiging gekomen dat ze zinloos zijn, ook al vindt de rest van Europa iets anders.

Rutte heeft je goed weten te bereiken, ook al ben je het nu niet meer met hem eens sinds hij een ander verhaal vertelt.

 

Met je laatste alinea ben ik het helemaal eens.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jij mij hier probeert weg te zetten als ongeloofwaardig, iemand die het ook niet weet, is een bekende strategie.

Dat maakt nog niet dat jij het wel weet. Immers hetzelfde is op jou van toepassing: heb jij dan wel wetenschappelijk bewijs dat de experts die onze regering adviseren blijkbaar ontberen?

Waarom ben jij dan eigenlijk (nog) niet benaderd om te adviseren aangezien jij volgens je eigen idee wel de goede inzichten hebt?

Waarom probeer je dan hier op dit sat forum de lokale expert uit te hangen?

 

Daarnaast ben ik het  ondanks wat je suggereert nog steeds met de regeringsbesluiten eens.

Toen al en nu nog steeds: Domweg omdat helemaal niemand waar ook ter wereld de juiste antwoorden heeft.

Laten we ons aub op de feiten en de realiteit baseren en niet met elke wind meewaaien.

Achteraf is het makkelijker om het juiste verhaal te gaan kakelen.

Maar eerlijk gezegd boeit dat verhaal dan totaal niet meer want er is no way dat we dit met zijn allen gaan overleven zonder enige damage.

En die realiteit is er zullen mensen en dierbaren voortijdig komen te overlijden voordat er een vaccin of voldoende groepsimmuniteit opgebouwd is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén enkel vraagje, of eigenlijk 2: Heb je de rapporten uit het buitenland gelezen en heb je zelf testjes gedaan omdat je zeker wou zijn dat je geen verkeerde info kreeg van evt. vage bronnen?

Waaraan ik een 3e vraag kan toevoegen aangezien je vindt dat ik de lokale expert uithang: Heb je zelf kennis van zaken waar het virussen betreft?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat ze gedraaid zijn van anti-mondkapjes naar 'het is toch wel verstandig om ze in het OV te gaan gebruiken' als het OV opgeschaald is naar 40 procent. Rutte kletst uit zijn nek als hij het in diezelfde toespraak over flinterdun heeft. Rutte waait mee met de wind die 'beschikbaar hebben van mondkapjes' heet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, D.Quijote said:

@penthe

 

Toch draagt hier een merendeel op straat of in supermarkt een mondkapje.

Naar de supermarkt waar ik momenteel ga dragen ze ook mondkapjes als ze gaan winkelen doet ik zelf ook trouwens maar het is niet verplicht, ik draag het mondkapje ook niet voor mezelf maar eerder om een ander te beschermen. Buiten op straat draag ik niets en houd ik gewoon genoeg afstand net zoals vele anderen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Nederland" heeft onvoorstelbaar geklooid met de mondkapjes. Het RIVM wist echt wel dat die dingen helpen maar kon niets anders dan adviseren om ze niet te gebruiken omdat de medische sector ze dringend nodig en een gigantisch tekort had door het wanbeleid.

En Rutte heeft dat prima naar buiten gebracht, weliswaar niet de waarheid, maar het heeft een beetje geholpen dat de waanzinnigen die 50 pakken van 12 rollen wc-papier in sloegen niet ook volledig geschift massaal mondkapjes gingen inslaan, al dan niet om ze voor het tienvoudige van de prijs weer te verkopen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eens beginnen met waarom ik rapporten en zelf testjes moet doen en je zelfs suggereert dat ik verkeerde info verkrijg uit vage bronnen.

Of denk jij werkelijk dat we hier een of ander ontwikkelingsland zijn zonder enige lokale experts met jarenlange kennis en ervaring.

Als de mondkapjes significant effect hebben dan waren ze vanaf het begin al verplicht gesteld in binnen en buitenland.

 

En daarbij niets houdt ons tegen om een mondkapje op te zetten. Als jij je daardoor veiliger voelt: why not. Maar het is slechts gevoel en niet iets wat berust op gestaafde feiten.

 

Dus hou aub 1.5 meter afstand met of zonder mondkapje. Dat kapje is immers geen vrijwaring of alternatief om maar geen 1.5m afstand te hoeven houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 11-4-2020 om 15:03, ceesv zei:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/

 

Daarin wordt Prof. Dr. Marianne van de Sande als een van de auteurs genoemd.

Dit was haar Functie.

Head Epidemiology and Surveillance Infectious Diseases

RIVM

8 jaar 11 maanden

RIVM/Centre Infectious Disease Control

In 2008 was het al bekend bij het RIVM dat mondkapjes invloed hebben op verspreiding van een virus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, kiekiek zei:

Feit is dat ze gedraaid zijn van anti-mondkapjes naar 'het is toch wel verstandig om ze in het OV te gaan gebruiken' als het OV opgeschaald is naar 40 procent. Rutte kletst uit zijn nek als hij het in diezelfde toespraak over flinterdun heeft. Rutte waait mee met de wind die 'beschikbaar hebben van mondkapjes' heet ;)

 

Laten we iedereen een preventief een verplicht mondkapje opzetten dat scheelt enorm veel besmettingen en dan kan de lockdown zo gauw mogelijk opgeheven worden en de economie weer vollop draaien!

 

Waar kan ik aandelen mondkapjes kopen? Beter nog ik ga morgen die dingen produceren en reken maar dat ik de hoofdprijs ga vragen men betaald het toch wel.

Nu nog ff wat onderzoek financieren die mijn kapjes aanwijzen als de kapjes met de hoogste beschermingsfactor tegen virussen 😷

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Spanje zijn ze wel eerlijk gelukkig daar zeggen ze toch dat het mondkapje het virus niet tegenhoud maar het gebruik ervan de verspreiding wel verminderd. Dus als iedereen er in gesloten ruimtes 1 draagt er minder besmettingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...