Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Het belangrijkste aspect in de vergelijking Duitsland-Nederland is in mijn ogen het testniveau.

In Duitsland is meer getest dan in welk ander land en zeker ook veel meer dan in Nederland.

Het aantal officiele besmettingen daar ligt daardoor veel dichter bij het werkelijke aantal dan in Nederland.

 

Dat heeft uiteraard grote invloed op het aantal doden ten opzichte van het aantal besmettingen.

Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat we het hier net zo goed doen als onze oosterburen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Zweden en Noorwegen komen bij elkaar in de buurt, en zou je met elkaar kunnen vergelijken.

 

 

Waarbij je zou kunnen concluderen dat Zweden het zoveel minder goed doet dan Noorwegen.

 

Alleen is corona natuurlijk géén race met een finish. Dus terwijl Zweden X aantal meer doden telt, bouwen ze i.t.t. dat buurland wél groepsimmuniteit op.

 

Benieuwd of bij een tweede (of derde) golf, die iedereen voorspelt, de resultaten niet net andersom gaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lach me rot om het woord groepsimmuniteit en met mij vele anderen, 250.000 geinfecteerden op bijv. 47 miljoen mensen wat groepsimmuniteit :) Alsof dat kleine groepje de rest gaat helpen daarnaast is het al aangetoont dat het virus muteert en je het gewoon weer een keer kunt krijgen zo zijn er al honderden gevallen bekend van genezen mensen die het virus weer hebben gekregen of nu nog steeds hebben. Mijn zwager en zijn vriendin hebben ook Corona maar dit al 6 weken lang en het herstellen gaat zwaar en moeizaam en als ze dan eindelijk beter zijn moet er nog even 2 weken achteraan om alsnog geen ander te besmetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een virus muteert altijd in een zwakkere vorm van wat het was, dus een tweede keer dit covid-19 krijgen zal lang niet zo ernstig verlopen.

..het zal dan covid-20 heten.. 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou deze uitspraak trek ik toch beslist in twijfel.

 

Een zwakkere vorm, er schijnt inmiddels al een nieuwe strain in Amerika ontdekt te zijn van dit beestje die aanzienlijk besmettelijker is dan zijn orgineel.

We moeten niet vergeten dat we niet enkel en alleen met covid van doen hebben. 

Als iemand bijvoorbeeld infectie met corona oploopt kan dit zijn lijf dusdanig verzwakken dat dit de deur open zet voor andere infecties die normaliter niet letaal zijn.

Maar de cocktail / optelsom is dan wel dodelijk. Helemaal als dan ook nog eens de zorg overbelast is waardoor er verminderde zorg verleent kan worden.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat doorgaans de gezonde medemensen de corona periode uiteindelijk wel doorstaan maar doordat ze het overdragen aan anderen die het niet erbij kunnen gebruiken de ware reden is dat we al deze maatregelen hebben genomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben helemaal geen ter zake kundige ofschoon ik wel veel informatie lees en hoor van ter zake kundigen.

Indien we het virus als overlevingskunstenaar zien, dan heeft het geen enkele zin om te gaan muteren in een zwakkere vorm. Daar het dan geen succes meer heeft.

 

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik ben helemaal geen ter zake kundige ofschoon ik wel veel informatie lees en hoor van ter zake kundigen.

Indien we het virus als overlevingskunstenaar zien, dan heeft het geen enkele zin om te gaan muteren in een zwakkere vorm. Daar het dan geen succes meer heeft.

 

Wat een flauwe kul, als een virus succesvol weet te evalueren en daardoor zijn host doodt, dan gaat het virus zelf ook ten onder.

Dit is gewoon een simpele kwestie van nadenken.

Je kunt het vergelijken met een zwerver die uiteindelijk een huis aangeboden krijgt en deze in brand steekt, dat schiet dus ook niet op.

 

Het gaat er om dat het virus weet te overleven, voor zover je over "leven" kunt spreken want een virus leeft niet.

 

.enne, noem het beestje gewoon bij zijn naam, held!

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, theparasol zei:

Nou deze uitspraak trek ik toch beslist in twijfel.

 

Een zwakkere vorm, er schijnt inmiddels al een nieuwe strain in Amerika ontdekt te zijn van dit beestje die aanzienlijk besmettelijker is dan zijn orgineel.

We moeten niet vergeten dat we niet enkel en alleen met covid van doen hebben. 

Als iemand bijvoorbeeld infectie met corona oploopt kan dit zijn lijf dusdanig verzwakken dat dit de deur open zet voor andere infecties die normaliter niet letaal zijn.

Maar de cocktail / optelsom is dan wel dodelijk. Helemaal als dan ook nog eens de zorg overbelast is waardoor er verminderde zorg verleent kan worden.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat doorgaans de gezonde medemensen de corona periode uiteindelijk wel doorstaan maar doordat ze het overdragen aan anderen die het niet erbij kunnen gebruiken de ware reden is dat we al deze maatregelen hebben genomen.

 

 

Dat is correct, maar het virus covid-19 zal nooit meer in een dodelijkere vorm muteren, dat is evolutionair gezien gewoon uitgesloten.

Zou dat wel zo zijn geweest, dan kun je op je vingers natellen dat de mens nooit meer had bestaan, want in de 3 miljoen jaar dat er mensachtigen rondlopen op deze aardkloot is er gerust meer gebeurd dan de huidige vorm van besmetting.

Waarschijnlijk was het leven op aarde uitgestorven wanneer virussen zich extreem goed konden evalueren.

 

 

aangepast door drz
teveel tikfouten door haast :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

haastige spoed is zelden goed

 

😁 Man, ik wordt gillend gek van al het werk (even offtopic tussendoor) Ik ga zo de boel neergooien en maandag alles weer oppakken.

Personeel is gehalveerd en het werk verdubbeld....

1 minuut geleden, wanderer zei:

volgens mij is het evolueren en geen evalueren...

klopt. excuus..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, drz zei:

Dat is correct, maar het virus covid-19 zal nooit meer in een dodelijkere vorm muteren, dat is evolutionair gezien gewoon uitgesloten.

Zou dat wel zo zijn geweest, dan kun je op je vingers natellen dat de mens nooit meer had bestaan, want in de 3 miljoen jaar dat er mensachtigen rondlopen op deze aardkloot is er gerust meer gebeurd dan de huidige vorm van besmetting.

Waarschijnlijk was het leven op aarde uitgestorven wanneer virussen zich extreem goed konden evalueren.

 

wordt het nog drukker dan het al is door onzin te schrijven toch?

 

happy_001.gif

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

 

wordt het nog drukker dan het al is door onzin te schrijven toch?

 

happy_001.gif

Als we zo gaan beginnen: Die afbranderijtjes van jou was ik toch al lang al zat.

Zoek even op wikipedia het artikel over virussen(biologisch) en lees het artikel even door.

Wanneer je het door hebt gelezen en het ook begrijpt, dan spreken we elkaar weer.. Tot over 20 jaar!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...