Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

@Tonskidutch, het is dat ik je eigenlijk stiekem een aardige vent vind en altijd wel weer een glimlach krijg wanneer ik jouw reacties lees, anders had ik graag anders willen reageren. 😀😀

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi zo, maar een viroloog ben jij niet en ik ook niet dus hoeven dergelijke stellingen niet geponeerd te worden in een hobby forum met wat antennebouwers en vintage hifi gebruikers . :grin:

verder kan ik je bijdragen ook wel waarderen hoor, geen kwaad bloed

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eensgelijks Tonksi :)

 

Ik heb een artikel gevonden die mijn verhaal en beetje kracht bij zet.

de link

 

Klein stukje uit het artikel:

Quote

Een virus dat extreem dodelijk is, dooft sneller uit

Goed, ik weet dus mensen te infecteren, die mij weer verder verspreiden. Hoe krijg ik, naast een hoge besmettelijkheid, ook nog dodelijke eigenschappen?

De kans dat een levensgevaarlijk virus ontstaat is klein, vertelt Fouchier...........

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, drz said:

😁 Man, ik wordt gillend gek van al het werk (even offtopic tussendoor) Ik ga zo de boel neergooien en maandag alles weer oppakken.

Personeel is gehalveerd en het werk verdubbeld....

 

Je wordt gillend gek van al het werk, maar je blijft wel gewoon superactief op dit forum.

Daar begrijp ik dus echt helemaal niets van.

Toen ik nog werkte had ik daar absoluut geen tijd voor.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, drz zei:

Dat is correct, maar het virus covid-19 zal nooit meer in een dodelijkere vorm muteren, dat is evolutionair gezien gewoon uitgesloten.

Zou dat wel zo zijn geweest, dan kun je op je vingers natellen dat de mens nooit meer had bestaan, want in de 3 miljoen jaar dat er mensachtigen rondlopen op deze aardkloot is er gerust meer gebeurd dan de huidige vorm van besmetting.

Waarschijnlijk was het leven op aarde uitgestorven wanneer virussen zich extreem goed konden evalueren.

 

 

 

Denk eens na over volgend scenario waarbij het virus 100% dodelijk is voor mensen en een lange incubatietijd en erg besmettelijk zoals de huidige covid variant.

Wat nu als het virus muteert en bv voor ratten niet dodelijk is maar dat zij enkel drager zijn. 

Ik garandeer je dat helemaal niemand dit gaat overleven zonder een vaccin.

 

Ik ben uiteraard ook geen expert maar speel al wel bijna een jaar af en toe het spel The Plague inc. Daar doe je ook wel de nodige ervaring mee op

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, theparasol zei:

 

Denk eens na over volgend scenario waarbij het virus 100% dodelijk is voor mensen en een lange incubatietijd en erg besmettelijk zoals de huidige covid variant.

Wat nu als het virus muteert en bv voor ratten niet dodelijk is maar dat zij enkel drager zijn. 

Ik garandeer je dat helemaal niemand dit gaat overleven zonder een vaccin.

 

Ik ben uiteraard ook geen expert maar speel al wel bijna een jaar af en toe het spel The Plague inc. Daar doe je ook wel de nodige ervaring mee op

Een standpunt aannemen vanwege het spelen van een spelletje? Is dat verstandig? Dat zou betekenen dat de programmeurs halve virologen zouden moeten zijn.

 

Er is nog een factor die meespeelt in het verhaal van aanvallende virussen en dat is het afweersysteem. Ook dat "leert" van de omstandigheden.

 

Een virus heeft maximaal effect wanneer het haar slachtoffer met velen weet te overspoelen zodat het afweersysteem geen kans maakt.

In het geval van enkele kleine virusdeeltjes kan het afweersysteem meerdere aanvallen op het virus uitvoeren tot het succesvol is en een permanent verdedigingsmechanisme heeft gevonden tegen het bewuste virus. het is slechts een kwestie van tijd.

(correct me if i'm wrong)

De host, in dit geval de mens, zal er in sommige gevallen niets van merken of hooguit verkouden of grieperig worden.

 

12 minuten geleden, johnno zei:

Je wordt gillend gek van al het werk, maar je blijft wel gewoon superactief op dit forum.

Daar begrijp ik dus echt helemaal niets van.

Toen ik nog werkte had ik daar absoluut geen tijd voor.

Dat is het voordeel van personeel hebben ;)

Ik heb alles uit handen gegeven (gewoon laten vallen) en ga zo fijn naar huis om weekend te houden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, drz zei:

Een standpunt aannemen vanwege het spelen van een spelletje? Is dat verstandig? Dat zou betekenen dat de programmeurs halve virologen zouden moeten zijn.

 

Toevallig is dit spel een simulatie gebaseerd op echte modellen. Het is min of meer ontstaan om met de scenarios van diverse modellen te spelen om te kijken wat het effect is.

Ze hebben recentelijk een fikse donatie ontvangen om een nieuwe gameplay toe te voegen waarbij het mogelijk wordt dat je de humanity role speelt ipv the ziekteverwekker.

Ik vond het wel een orginele spelgedachte en het heeft voor mij althans ook nog een educatieve toegevoegde waarde.

 

Wist ik veel dat we nog geen jaar later in een real life scenario zaten met zijn allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, theparasol zei:

 

Toevallig is dit spel een simulatie gebaseerd op echte modellen. Het is min of meer ontstaan om met de scenarios van diverse modellen te spelen om te kijken wat het effect is.

Ze hebben recentelijk een fikse donatie ontvangen om een nieuwe gameplay toe te voegen waarbij het mogelijk wordt dat je de humanity role speelt ipv the ziekteverwekker.

Ik vond het wel een orginele spelgedachte en het heeft voor mij althans ook nog een educatieve toegevoegde waarde.

 

Wist ik veel dat we nog geen jaar later in een real life scenario zaten met zijn allen!

 

Dus jij hebt het geheime recept voor een vaccin bij elkaar gespeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zeker niet, maar je hebt wel een goed beeld van de factoren die meespelen in het verspreiden van virussen en wat een virus dodelijker maakt of enkel ongemakkelijk.

Je krijgt ook een beeld bij de factoren die een rol spelen waardoor er sneller of langzamer een cure voor gevonden kan worden.

 

aangepast door theparasol
typos
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, theparasol zei:

Nee zeker niet, maar je hebt wel een goed beeld van de factoren die meespelen in het verspreiden van virussen en wat een virus dodelijker maakt of enkel ongemakkelijk.

Je krijgt ook een beeld bij de factoren die een rol spelen waardoor er sneller of langzamer een cure voor gevonden kan worden.

 

 

Een computer game is fictie. Ik had veel meer aan de docu Pandemic. Staat op Netflix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, johnno zei:

Het belangrijkste aspect in de vergelijking Duitsland-Nederland is in mijn ogen het testniveau.

In Duitsland is meer getest dan in welk ander land en zeker ook veel meer dan in Nederland.

Het aantal officiele besmettingen daar ligt daardoor veel dichter bij het werkelijke aantal dan in Nederland.

 

Ze zijn aan het onderzoeken naar een andere mogelijkheid en wel op inentingen tegen o.a mazelen.

In Duitsland zijn ze blijkbaar veel eerder begonnen met een bepaalde vorm van inenten dan hier en de meeste andere landen.

Hier zou dat pas in 1985 zijn ingevoerd met als gevolg dat een ieder van voor 1985 niet of maar gedeeltelijk is ingeënt.

Volgens onderzoekers zou het er mee te maken kunnen hebben dat daarom hier en in Italië de mensen veel vatbaarder zijn voor dit virus terwijl ze in Duitsland al veel eerder ingeënt zijn en dat daardoor het eigen lichaam veel beter het virus zelf zou kunnen bestrijden.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...