Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Penthe zei:

 

Ook dat is een broodje aap verhaal maarja NOS he daar hoef je niet veel geloofwaardigs van te verwachten.

 

Waarom zou dit een broodje aap verhaal zijn? Waarschijnlijk hebben ze daar wel de juiste aanpak. Zeker in een grote stad met niet al te veel beperkende maatregelen gaat het virus zich vanzelf veel sneller verspeiden dan in andere gebieden. Deden ze het maar zo in ons land, maar wel min of meer op een gecontroleerde manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, kiekiek zei:

Een computer game is fictie. Ik had veel meer aan de docu Pandemic. Staat op Netflix.

 

De game is idd virtueel maar het gedrag van het spel ontwikkelt zich op basis van echte modellen waar de gespeelde ziekteverwekker zich ook aan conformeerd.

Daarnaast kan elk land zijn eigen maatregelen treffen (wat je als ziekteverwekker niet in de hand hebt) en dat heeft ook weer invloed.

 Zelfs gedrag van de mensen zelf is gemodelleerd. Zo kun je spelen met instellingen waar mensen smetvrees hebben en met ieder kuchje de dokter platlopen of dat ze totaal niet wassen en en medici wantrouwen (antivaccers zijn aan de macht).

Er worden ook tal van vaak grappige newflashes getoont die verrassend actueel zijn maar een enorme impact blijken te hebben op gedrag van mensen en verspreiding van de ziekte.

 

Ben benieuwd wanneer ze de nieuwe spel element toevoegen zodat je het uit de rol van de mensheid tegen de ziekteverwekker kunt spelen ipv nu enkel uit de rol van diverse ziekteverwekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkloosheid VS historisch hoog

De werkloosheid in de Verenigde Staten is als gevolg van de coronacrisis in april gestegen naar 14,7 procent, het hoogste niveau sinds de crisis van de jaren 30. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Arbeid.

In maart stond de werkloosheid nog op 4,4 procent. Het ministerie maakte verder bekend dat in april 20,5 miljoen arbeidsplaatsen verloren zijn gegaan. Ook dat cijfer was sinds de Grote Depressie niet zo hoog.

Door de crisis zijn veel bedrijven in de VS gesloten en wordt personeel massaal op straat gezet. De afgelopen weken hebben meer dan 30 miljoen Amerikanen een uitkering aangevraagd.

Het is de verwachting dat de cijfers explosief verder zullen stijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, theparasol zei:

Ik kijk er totaal niet vreemd van op. Zo werkt het systeem toch immers in Amerika?

Laten we blij en dankbaar zijn dat hier in Europa een ander systeem hebben geadopteerd met zijn allen.

 

Ik vrees dat het hier niet veel anders is theparasol, alleen worden de cijfers al maanden niet meer bekend gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Ik vrees dat het hier niet veel anders is theparasol, alleen worden de cijfers al maanden niet meer bekend gemaakt.

Kiekiek, koekoek, of kijkijk, ik ben bang dat je er geen ruk van begrijpt wat theparasol hier bedoeld. Maar ja Rottumeroog, moet je niet eens naar de oogarts? Rottumeroog, is dat een staat van ontbinding van het zicht? Vrees, dat is bij jouw een complot theorie, want, de cijfers worden al maanden niet bekend gemaakt, Dan zijn ze er niet, of jij hebt weet van cijfers die nog nooit bekend zijn gemaakt. Ik doe mijn uiterste best de uitbraak van deze pandemie te betreuren, maar de kul die in dit topic wordt gespuid werkt op mijn lachspieren.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Europa is het niet veel anders, wereldwijd verliezen mensen hun baan door het pandemonium

 

De werkeloosheid is in Duitsland in de afgelopen 2 maanden gestegen van 3,8 naar 10,4%, en het einde is nog niet in zicht.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van de week bij een makelaar aan het werk, deze gaf aan dat hij nu al goed kon merken dat de markt stil komt te staan.

Verder gaf hij aan dat hij eind van het jaar of anders begin volgend jaar de grote klap verwachte en dat menig huiseigenaar die zijn huis nu nog heeft gekocht plots 100.000 euro of meer aan waarde zal zien verdampen.

Maar ook dat een ieder die nu nog een zo maximaal mogelijke  hypotheek heeft, volgend jaar zijn huis onder water zal zien verdwijnen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua werkloosheid doen we het hier misschien niet veel beter dan de VS, maar de gevolgen van die ww zijn wel totaal anders.

Om te beginen moeten mensen die daar werkloos worden maanden lang wachten voor dat de eerste cheque in de bus ligt.

Deze mensen hebben meestal heel weinig geld achter de hand en moeten ondertussen maar zien die tijd te overleven.

Werkloosheid leidt er daarnaast meestal toe dat de mensen niet langer voor de zorg verzekerd zijn.

Ben je dus niet alleen werkloos maar ook nog ziek, dan ligt er een gepeperde rekening van het ziekenhuis op de mat.

 

Kortom, ik denk dat we hier heel veel beter af zijn dan in 'the best nation in the world'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ceesv zei:

In Europa is het niet veel anders, wereldwijd verliezen mensen hun baan door het pandemonium

 

De werkeloosheid is in Duitsland in de afgelopen 2 maanden gestegen van 3,8 naar 10,4%, en het einde is nog niet in zicht.

 

 

En weer gaat het over baan verlies, wat dacht je van verlies van beminden, mag je zelf invullen. Ik ga het niet mooier maken dan het is, maar werkeloos zijn in Nederland is altijd nog beter dan werkeloos zijn in de US. En dat ondanks de afbraak die door R1 in gang is gezet. Sinds 2010 ging men de trap "Nederland" van bovenaf aan eens flink schoonvegen. Beneden aangekomen blijkt dat er godbetert ook van de "trap" niet veel meer over is. Rutte is onze verlosser maar, als het echt zo is, dat wij van de geschiedenis enkel hebben geleerd, dat we er niets van hebben geleerd, moeten we ons lot dus nooit in handen geven van een historicus, of in elk geval met héééééél veel reserve, (Rutte).

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

In Europa is het niet veel anders, wereldwijd verliezen mensen hun baan door het pandemonium

 

De werkeloosheid is in Duitsland in de afgelopen 2 maanden gestegen van 3,8 naar 10,4%, en het einde is nog niet in zicht.

 

 

Dit is een heel jammerlijke uitspraak tegenover mensen hier die hun dierbaren verloren hebben door corona .😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voordat men mij dingen in de schoenen schuift, die ik niet gezegd heb.

 

Er was een opmerking dat in Amerika de werkeloosheid explosief gestegen is, en ik quote:

 

Ik kijk er totaal niet vreemd van op. Zo werkt het systeem toch immers in Amerika?

Laten we blij en dankbaar zijn dat hier in Europa een ander systeem hebben geadopteerd met zijn allen.

 

Daarop heb ik aangegeven, dat het in Europa niet anders is, en dat door de pandemie ook hier veel mensen hun baan verliezen.

 

Dat staat totaal niet in verbinding met het feit dat naast  banenverlies ook mensen hun leven verliezen, als gevolg van de pandemie.

 

Waarom zou ik hiermee mensen (willen) kwetsen die hun dierbaren verloren hebben?

Ik heb geen enkele kwalificatie daarover gegeven, noch de indruk gewekt dat ik het overlijden van mensen niet erg zou vinden.

 

Ook heb in niet aangegeven dat ik de maatregelen die de oorzaak van die werkeloosheid veroorzaakt zou willen afschaffen.

Ook ik kan getroffen worden door deze ziekte en het leven erbij laten.

 

Deze pandemie grijpt diep in de samenleving zoals wij die kenden, sterven is een gevolg, maar mogen de andere gevolgen dan niet benoemd worden?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In jouw omgeving ben je geconfronteerd met het ernstigste aspect van deze epidemie, het definitief afscheid nemen van dierbaren.

Ik mag alleen maar hopen dat dit lot mij niet treft.

 

Maar mijn opmerking over de andere gevolgen van de epidemie, zonder in dezelfde zin de doden te memoreren,  betekent niet dat het verlies van levens mij om het even zou zijn.

 

En dat wordt nu wel gesuggereerd.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...