Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


4 uren geleden, waterpas zei:

want, de cijfers worden al maanden niet bekend gemaakt,

 

Goed lezen of is dat moeilijk in Ultima Thule, where ever that is?

 

Dat is namelijk wat ik al zei, dus niet papegaaien graag ;)

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:
 

Deze pandemie grijpt diep in de samenleving zoals wij die kenden, sterven is een gevolg, maar mogen de andere gevolgen dan niet benoemd worden?

 

 

Nee dat mag niet ceesv. De andere gevolgen (die veel meer mensen treft) mogen niet besproken worden. Vaak wordt het afgedaan met: 'wat zou jij ervan vinden als jou dierbaren of jijzelf op de IC belanden?' De zielige kaart spelen heet dat en ondertussen vallen bedrijven met bosjes om, raken miljoenen mensen hun baan kwijt, maar ach dat is maar bijzaak ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, kiekiek zei:

 

Waarom zou dit een broodje aap verhaal zijn? Waarschijnlijk hebben ze daar wel de juiste aanpak. Zeker in een grote stad met niet al te veel beperkende maatregelen gaat het virus zich vanzelf veel sneller verspeiden dan in andere gebieden. Deden ze het maar zo in ons land, maar wel min of meer op een gecontroleerde manier.

Omdat het zo niet werkt.

Als de hele bevolking razendsnel besmet was geraakt dan had je daar enorm veel doden gehad en dat is niet het geval; dus ik ga ervan uit dat er een verkeerde bron is gebruikt voor dit bericht van de NOS. Groepsimmuniteit kost heel veel meer tijd. Anders hadden de zwarte kousen gemeentes ook nooit maar een enkel probleem en dat is toch echt anders.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Goed lezen of is dat moeilijk in Ultima Thule, where ever that is?

 

Dat is namelijk wat ik al zei, dus niet papegaaien graag ;)

Je begint met het vermoeden, of de vrees, uit te spreken dat het hier niet anders is, en dat baseer je op wat er niet bekend wordt gemaakt. Waar is die vrees of dat vermoeden dan op gebaseerd, dit is toch  kletskoek!

51 minuten geleden, astro iris zei:

ik wens het niemand toe en we moeten inderdaad verder met ons leven.

Ja astro iris, jij zou je ook kunnen afvragen of het wel zo discreet is om hier telkens met een bidprentje aan te komen. Ik heb voldoende inlevingsvermogen, maar jouw verlies blijft voor mij abstract. Het overlijden van die beminden van jouw, denk je dat die instemmen met het hier wereldkundig maken van hun heengaan, we gaan er toch geen rouwcentrum van maken?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, waterpas zei:

Je begint met het vermoeden, of de vrees, uit te spreken dat het hier niet anders is, en dat baseer je op wat er niet bekend wordt gemaakt. Waar is die vrees of dat vermoeden dan op gebaseerd, dit is toch  kletskoek!

Ja astro iris, jij zou je ook kunnen afvragen of het wel zo discreet is om hier telkens met een bidprentje aan te komen. Ik heb voldoende inlevingsvermogen, maar jouw verlies blijft voor mij abstract. Het overlijden van die beminden van jouw, denk je dat die instemmen met het hier wereldkundig maken van hun heengaan, we gaan er toch geen rouwcentrum van maken?

Ok ik begin er niet meer over, maar verwacht geen medeleven als het jou ook overkomt. Einde citaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Voordat men mij dingen in de schoenen schuift, die ik niet gezegd heb.

 

Er was een opmerking dat in Amerika de werkeloosheid explosief gestegen is, en ik quote:

 

Ik kijk er totaal niet vreemd van op. Zo werkt het systeem toch immers in Amerika?

Laten we blij en dankbaar zijn dat hier in Europa een ander systeem hebben geadopteerd met zijn allen.

 

Daarop heb ik aangegeven, dat het in Europa niet anders is, en dat door de pandemie ook hier veel mensen hun baan verliezen.

 

Dat staat totaal niet in verbinding met het feit dat naast  banenverlies ook mensen hun leven verliezen, als gevolg van de pandemie.

 

Waarom zou ik hiermee mensen (willen) kwetsen die hun dierbaren verloren hebben?

Ik heb geen enkele kwalificatie daarover gegeven, noch de indruk gewekt dat ik het overlijden van mensen niet erg zou vinden.

 

Ook heb in niet aangegeven dat ik de maatregelen die de oorzaak van die werkeloosheid veroorzaakt zou willen afschaffen.

Ook ik kan getroffen worden door deze ziekte en het leven erbij laten.

 

Deze pandemie grijpt diep in de samenleving zoals wij die kenden, sterven is een gevolg, maar mogen de andere gevolgen dan niet benoemd worden?

 

 

 

Een echt lid hier weet toch dat jij (imo) altijd serieus bent en

niet raaskalt. Kritiek op jouw schrijven lijkt mij dan ook per

definitie ongegrond. Tuurlijk, verschil van mening kan altijd.

 

How dare they...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

 

Als de hele bevolking razendsnel besmet was geraakt dan had je daar enorm veel doden gehad en dat is niet het geval.

 

 

Ik heb vandaag geleerd dat anti-stoffen hebben en immuun zijn twee verschillende dingen zijn.

 

Mensen die een milde vorm van corona hebben gehad, hebben wél anti-stoffen - maar niet voldoende om hen te beschermen bij een nieuwe besmetting. Enkel als je het zwaar te pakken hebt gehad, ben je immuun.

 

Dat is voortschrijdend inzicht, dat de virologen en andere experten stilaan door hebben. Dus groepsimmuniteit is inderdaad een fabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, pollegazon said:

 

 

Ik heb vandaag geleerd dat anti-stoffen hebben en immuun zijn twee verschillende dingen zijn.

 

Mensen die een milde vorm van corona hebben gehad, hebben wél anti-stoffen - maar niet voldoende om hen te beschermen bij een nieuwe besmetting. Enkel als je het zwaar te pakken hebt gehad, ben je immuun.

 

Dat is voortschrijdend inzicht, dat de virologen en andere experten stilaan door hebben. Dus groepsimmuniteit is inderdaad een fabel.

En daar ligt het verschil, de meeste doden waren langdurig in kontakt met geinfecteerden hier terwijl mensen die maar even in kontakt kwamen met een geinfecteerde lichte klachten hadden, en deze mensen hebben nu anti stoffen maar die zijn nooit genoeg om de zwaardere vorm van de infectie aan te kunnen. Punt met dit virus is dat als je het echt zwaar te pakken hebt je het gewoon niet overleefd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, pollegazon said:

Dat is voortschrijdend inzicht,

Dat is al een tijdje bekend m.b.t. Covid-19 .... Maar "het grote publiek" heeft te weinig kennis / inzicht in deze materie, maar heeft jammer genoeg wel een (sterke) mening hierover...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Big fellow said:

Dat is al een tijdje bekend m.b.t. Covid-19 .... Maar "het grote publiek" heeft te weinig kennis / inzicht in deze materie, maar heeft jammer genoeg wel een (sterke) mening hierover...

Zelfs de experts die de regering van informatie voorzien zijn niet zeker. Maar er zijn ondertussen wel wat feiten en 1 ervan is hoe langer je bij geinfecteerden in de buurt bent hoe heviger de infectie. De hoeveelheid bacterien of wat het ook moge zijn bepalen dus het verloop van de infectie. Zo is er ook sinds vandaag een kat dood in Spanje door toedoen van het Corona virus. De eigenaar van de kat was al overleden de kat nu dus ook. Kennis? Nee kennis is er nog lange niet maar er zijn wel een aantal feiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageerde op de stelling dat het "nieuw" is dat antistoffen niet immuniteit betekent.... Dat is iets wat al langer bekend is. Google maar eens: https://www.google.com/search?q=does+having+antibodies+mean+you+are+immune+to+covid-19 . Ja, in het Engels, want dat is de taal van de wetenschap in dit geval...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland groeit het verzet tegen de door de overheid opgelegde coronamaatregelen. Vandaag worden in Stuttgart bij de zevende 'Wake voor de grondwet' opnieuw duizenden mensen verwacht. Ook in Berlijn en andere steden wordt gedemonstreerd.

Op steeds meer plekken worden demonstraties of acties aangemeld, ook het aantal deelnemers neemt toe.

 

1280x720a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gerrit B zei:

Ik was van de week bij een makelaar aan het werk,

dus je had niks te doen...?

:grin:

ik denk dat de stress er goed in zit, de ene helft van de bevolking is angstig tot panisch en de andere helft van de bevolking doet alsof er niets aan de hand is

de Supermarkt wordt weer overstroomd door die andere helft

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

de Supermarkt wordt weer overstroomd door die andere helft

 

Juist! En vooral met oude vrouwtjes die maar niet willen snappen dat ze afstand moeten houden. Ze snappen het echt wel, maar ze zijn te beroerd om even te wachten of een metertje om te lopen. Zijn vast dezelfde oude besjes die voordringen bij de bakker en de slager. Gaan ze ook voordringen op de IC afdeling? Ik merk in ieder geval bij mezelf dat ik op mijn hoede ben als ik zo'n strompelend grijs vrouwtje ergens zie en loop er met een enorme boog omheen alsof ze melaats is.

 

Laat de reacties maar weer komen ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...