Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Lopen die oudjes en kinderen dat telkens te hoesten en proesten?

Zou met alleen in- en uitademen het virus ook 1,5m rond om ons verspreid worden?

Denk dat met alleen gewoon ademen er weinig tot niets aan de hand is, pas als we gaan praten, hoesten, niezen enz. dan kan een ieder een bron van besmetting zijn en lijkt me het raadzaam de voorgeschreven afstand of meer aan te gaan houden.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, kiekiek said:

Juist! En vooral met oude vrouwtjes die maar niet willen snappen dat ze afstand moeten houden. Ze snappen het echt wel, maar ze zijn te beroerd om even te wachten of een metertje om te lopen. Zijn vast dezelfde oude besjes die voordringen bij de bakker en de slager. Gaan ze ook voordringen op de IC afdeling? Ik merk in ieder geval bij mezelf dat ik op mijn hoede ben als ik zo'n strompelend grijs vrouwtje ergens zie en loop er met een enorme boog omheen alsof ze melaats is.

 

Wat wordt je volgende stap?

Huidskleur?

Seksuele geaardheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mensen die gewoon rondlopen om maar iets te doen te hebben. Zo ook mensen die uit hun isolement proberen te geraken en gaan winkelen voor de gezelligheid. Doe dat uit je isolement komen elders maar niet waar anderen gecompromitteerd kunnen worden.

Ja de zwetsers aan de kassa hebben een kleur die is grijs. Denk je dat die om 7 uur gaan? Natuurlijk niet want dan zijn te weinig zwetsers in de Supermarkt.

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

dus je had niks te doen...?

:grin:

 

Hij had nu eindelijk een keer tijd om zelf overdag thuis aanwezig te zijn om mee te gaan zoeken waar zijn tuinman alle lassen in de tuinverlichting in daarvoor niet geschikte lasdoosjes in het zand of tussen de bosjes had gegooid.

Ik kon met de test apparatuur aantonen waar een kabel door de grond liep en dan kon hij aangeven of daar ooit een lamp heeft gestaan die afgekoppeld was oid.

Zo wat slechte lassen gevonden die vol water liepen als hij zijn tuin aan het sproeien was en nu netjes met een gietmof afgewerkt.

Ja ik weet het, zeer hoog intelligent werk wat je vooral een dure beveiligingsmonteur op laat lossen, maar na een handvol elektriciens die de puinhoop alleen nog maar groter hadden gemaakt  heeft hij nu eindelijk tuinverlichting zonder dat de aardlek er elke avond wel een keer uit klapt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tonskidutch zei:

daar ging het al weken over

als je dat nog niet hebt begrepen moet je vooral vragen stellen bij de experts van het RIVM

 

 

Nou nee dat heb ik dus nog niet begrepen.

Het RIVM gaat er in een bericht van 20 april nog vanuit dat het virus zich alleen maar verspreid via kleine druppeltjes die vrijkomen bij praten, hoesten en niezen.

Bij praten komen er maar een beperkte hoeveelheid kleine druppeltjes vrij met een relatief klein bereik en is de kans volgens het RIVM al vrij gering om besmet te raken.

Bij ademen komen er zgn. aerosolen vrij en ondanks dat er in kamers met corona patiënten een verhoogde concentratie van het virus in de lucht is gemeten heeft men nog geen bewijs kunnen vinden dat dit ook een bron van besmetting kan zijn.

Als er iemand meer of betere informatie heeft dan lees ik dat uiteraard graag.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gerrit B zei:

dat het virus zich alleen maar verspreid via kleine druppeltjes die vrijkomen bij praten, hoesten en niezen.

ja dat is wat we weten.

dus ook bij praten / ademen komen die druppeltjes vrij

Anders ruik je die sigaret van de rokers ook niet die naast de ingang van de Supermarkt staan en de als zogenaamd koude rook gekenmerkte deeltjes door de lucht transporteren door ademen tot ze jouw neusgaten bereiken.

 

Het gaat om de concentratie van virussen in een besloten ruimte en de toevalstreffers die jou treffen. Dat neemt al naar gelang de afstand af.

Als ik diep uitadem ruik je ook de knoflook van gisteren verder dan die 1,5 meter, wat denk je dat een minuscuul druppeltje met een virus erop doet als ik uitadem?

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen zijn dat het coronavirus er toe leidt dat mensen dingen gaan zien die er niet zijn? Sinds het begin van de coronacrisis zie ik in de supermarkt vrijwel alleen nog mensen die zwijgend hun inkopen doen. Anderen zien daar echter ook een hoop mensen die daar alleen maar komen om wat rond te lopen. Het lijkt erop dat dit dezelfde mensen zijn die voortdurend aan het zwetsen zijn, en ze hebben allemaal dezelfde kleur........grijs. Er zijn er hier zelfs die ontdekt hebben dat deze onrustzaaiers vrijwel altijd tot het vrouwelijk gelacht behoren.

 

Discriminatie kan het natuurlijk niet zijn, want daar doen wij niet aan in Nederland. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

ah oké, dacht dat je als makelaar sowieso niets doet

Dat denk ik bij zo veel beroepen.

Ik was laatst bij een sporthal aan het werk, komt er iemand met een echt dikke Audi voorrijden en staat even later bij mij aan de deur.

Dus ik dacht nog "wat zou die hier moeten?" bleek het iemand die op legionella kwam controleren.

Tijdens een gesprekje bleek dat hij dag in dag uit watermonsters nam door geheel Nederland.

Van wat ik heb gezien was dit kraan even open draaien, flesje vullen, sticker maken met daarop de plek waar hij het monster genomen had, temperatuur meten van het monster en in een kratje zetten.

Toen ik hem vroeg of een bestelauto niet wat handiger was kwam het antwoordt dat een bestelauto niet bij zijn functie paste, hij had nl. een HBO opleiding.

Met de vraag of hij zich niet bezwaard voelde om als HBO-er de gehele dag alleen maar flesjes water te vullen die hij zelf nog niet eens ging testen (hij vertelde dat collega's het echte onderzoek in een lab deden)  was hij blijkbaar op zijn pik getrapt want hij ging er vandoor zonder antwoord te geven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

dus ook bij praten / ademen komen die druppeltjes vrij

Dat klopt dus niet, bij praten komen druppeltjes vrij alleen dan in veel mindere mate en worden die minder ver verspreid als bij hoesten en niezen.

Bij ademen komen er geen druppeltjes vrij maar aerosolen en aerosolen zijn in feite ook wel druppeltjes maar zo klein (0,2 tot 200 micrometer) dat het geen druppeltjes meer genoemd worden.

En ja er is ook een besmetting mogelijk via aerosolen maar op dit moment is dat alleen aangetoond bij medische procedures.

 

Ik weet verder dat er een onderzoek is geweest met fretten/marters waarbij is aangetoond dat als een besmet dier en een gezond dier op een afstand van 10 cm van elkaar gehouden worden dat het virus dan overdraagbaar is maar dat het dan wel enkele dagen duurt (vraag me wel af hoe ze dan bepalen of zo'n besmet beest niet een keer gehoest of geniest heeft) voordat er ook echt een besmetting is terwijl via een druppeltje de besmetting vrijwel direct heeft plaats gevonden.

Op basis van deze gegevens is men nu met vervolg onderzoeken bezig en voor zover ik weet zijn daar nog geen uitslagen van bekend.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...