Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, astro iris zei:

Ok ik begin er niet meer over, maar verwacht geen medeleven als het jou ook overkomt. Einde citaat.

Nog effe iris, wat mij overkomt, komt hier helemaal niet terecht, daar is deze site niet voor bedoeld. Met medeleven krijg ik geen signaal, enkel, afstemmen mislukt. Ik probeer je uit te leggen dat je hier condoleance´s verzameld, zonder je af te vragen of men hier wel op zit te wachten. Is het niet bij je opgekomen, dat je het verlies deelt met directe naasten, die weet hebben, van dat wat je moet gaan missen? Als je in drie zinnen kunt weergeven, wie er niet meer is, dan ben ik de eerste die pleite is bij die plechtigheid.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uren geleden, pollegazon zei:

 

 

Ik heb vandaag geleerd dat anti-stoffen hebben en immuun zijn twee verschillende dingen zijn.

 

Mensen die een milde vorm van corona hebben gehad, hebben wél anti-stoffen - maar niet voldoende om hen te beschermen bij een nieuwe besmetting. Enkel als je het zwaar te pakken hebt gehad, ben je immuun.

 

Dat is voortschrijdend inzicht, dat de virologen en andere experten stilaan door hebben. Dus groepsimmuniteit is inderdaad een fabel.

Het ligt nog wat complexer:

Antistoffen hebben betekent dat je een infectie hebt of hebt gehad. Als de infectie voorbij is zullen na enige tijd de antistoffen afgebroken worden. Gelukkig maar, want anders was je bloed na een aantal jaren zo dik als appelstroop. Maar van de witte bloedcellen die de antistoffen geproduceerd hebben en die voor het merendeel ook afgebroken worden blijven een aantal achter in je lymfeklieren. Dit zijn zgn. geheugencellen die snel dezelfde indringer herkennen, gaan cloneren en met z'n allen de juiste antistoffen maken.

Heb je genoeg van die geheugencellen dan ben je immuun.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja dat is wat we weten.

dus ook bij praten / ademen komen die druppeltjes vrij

Anders ruik je die sigaret van de rokers ook niet die naast de ingang van de Supermarkt staan en de als zogenaamd koude rook gekenmerkte deeltjes door de lucht transporteren door ademen tot ze jouw neusgaten bereiken.

 

Het gaat om de concentratie van virussen in een besloten ruimte en de toevalstreffers die jou treffen. Dat neemt al naar gelang de afstand af.

Als ik diep uitadem ruik je ook de knoflook van gisteren verder dan die 1,5 meter, wat denk je dat een minuscuul druppeltje met een virus erop doet als ik uitadem?

Volgens mij (1) heeft virus een drager nodig.

Volgens mij (2) is reuk geen drager.

Volgens mij (3) zijn aerosolen een drager.

Dit is uiteraard niet wetenschappelijk onderbouwd

maar wat jij zegt ook niet.

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

neen hoor ook oude mannen doen mee

je was overigens een s vergeten

 

Ik vind vrouwelijk gelacht wel toepasselijk

als het over blondjes gaat. Want daar hebben 

we het over, toch?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, waterpas zei:

Nog effe iris, wat mij overkomt, komt hier helemaal niet terecht, daar is deze site niet voor bedoeld. Met medeleven krijg ik geen signaal, enkel, afstemmen mislukt. Ik probeer je uit te leggen dat je hier condoleance´s verzameld, zonder je af te vragen of men hier wel op zit te wachten. Is het niet bij je opgekomen, dat je het verlies deelt met directe naasten, die weet hebben, van dat wat je moet gaan missen? Als je in drie zinnen kunt weergeven, wie er niet meer is, dan ben ik de eerste die pleite is bij die plechtigheid.

 

Ik kan mij voorstellen als iemand dierbaren verliest, dat hij/zij

dat kwijt wil. Op een forum? Waarom niet?

En wij, Sat4all, zijn er toch ook voor elkaar te helpen maar

ook te ondersteunen? Hoe geweldig zou het zijn als iemand

hier kan spreken van een "social board".

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit topic alleen over de strikt wetenschappelijke en droge feiten had mogen gaan waren we met 5 of hooguit 10 pagina's wel klaar geweest, inclusief m'n discussie met Michel en een paar anderen over mondkapjes.

Waarom zou je hier niet je verdriet over het verlies van geliefden mogen plaatsen? Dat is toch een gigantisch onderdeel van het covid-probleem?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar is niets op tegen, wanneer je het verdriet deelt, en daar heeft ook niemand bezwaar tegen gemaakt.

Maar het ging hier erom dat aangeven dat veel mensen hun baan verliezen door het virus, oneerbiedig zou zijn tegenover hen die hun leven verloren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, even gemist blijkbaar.  Beide zijn triest. Behalve dat doodgaan definitief is.

Met het eerste heb ik ervaringen, met het 2e zelf nog niet want dan kon ik dit niet typen maar wel met vrienden en familieleden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Con zei:

Dit is uiteraard niet wetenschappelijk onderbouwd

maar wat jij zegt ook niet.

dat had ik al meerdere keren in dit Topic geschreven, ook dat je informatie van officiële zijde moet nemen en niet van een satelliethobbyist.

2 reuk zelf is een van onze sensoren die één of meerdere stoffen opnemen welke in de lucht verspreidt zijn geworden

 

en analoog aan dat ruiken komen kleine stoffen dus weldegelijk van verre tot bij jou

men zegt overigens wel vaker dat dieren de ziekte van iemand kunnen ruiken ook de rovers die er bewust op selecteren

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

dat had ik al meerdere keren in dit Topic geschreven, ook dat je informatie van officiële zijde moet nemen en niet van een satelliethobbyist.

2 reuk zelf is een van onze sensoren die één of meerdere stoffen opnemen welke in de lucht verspreidt zijn geworden

 

en analoog aan dat ruiken komen kleine stoffen dus weldegelijk van verre tot bij jou

men zegt overigens wel vaker dat dieren de ziekte van iemand kunnen ruiken ook de rovers die er bewust op selecteren

 

Laat ik duidelijk zijn in mijn expertise...???

 

Ik woon zéér landelijk alwaar ze regelmatig gieren.

Dat ruik ik op 500 meter afstand met gemak.

Denk jij nu echt dat de lucht van gier iets anders

kan overdragen dan alleen de "aroma"?

 

Doet me wel denken aan een oude reclame van

Supra koffie; "Zodra je Supra opendoet komt de

aroma je tegemoet"... (voor de historici onder ons).

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Con zei:

Ik woon zéér landelijk alwaar ze regelmatig gieren.

Dat ruik ik op 500 meter afstand met gemak.

 

 

Laat ik dat dan aanvullen met ; en als jij het ruikt tijdens het eten betekend het nog niet dat er ook koeienstront op je bord ligt. (als het geen mest van kippen, varkens, geiten of wat dan ook is)

 

Uit de onderzoeken die er nu zijn geweest concludeer ik (als niet wetenschapper op dit gebied) dat als je 1 virus deeltje binnen hebt gekregen dat dit nog niet zorgwekkend is, pas als je over een langere tijd telkens maar weer virusdeeltjes binnen krijgt dan kunnen die samen wel voor een besmetting zorgen.

Maar of dat zo is zullen we af moeten wachten.

 

5 minuten geleden, Con zei:

Doet me wel denken aan een oude reclame van

Supra koffie; "Zodra je Supra opendoet komt de

aroma je tegemoet"... (voor de historici onder ons).

 

"dat is van ............"

denk dat het eerder moet zijn voor de (bijna) bejaarden onder ons. :D

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Laat ik dat dan aanvullen met ; en als jij het ruikt tijdens het eten betekend het nog niet dat er ook koeienstront op je bord ligt. (als het geen mest van kippen, varkens, geiten of wat dan ook is)

 

Uit de onderzoeken die er nu zijn geweest concludeer ik (als niet wetenschapper op dit gebied) dat als je 1 virus deeltje binnen hebt gekregen dat dit nog niet zorgwekkend is, pas als je over een langere tijd telkens maar weer virusdeeltjes binnen krijgt dan kunnen die samen wel voor een besmetting zorgen.

Maar of dat zo is zullen we af moeten wachten.

 

 

"dat is van ............"

denk dat het eerder moet zijn voor de (bijna) bejaarden onder ons. :D

 

 

 

Nou, nou, nou, zo wil jij  mij toch niet betitelen?

Je kent me toch? :grin: Maar leuke reactie!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...