Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Was 50 jaar geleden ook al bekend, maar men benoemt graag onderzoekscommisies en aanverwanten als er weer iets is en men zich in moet dekken.🙂

Dat snel de supermarkt uit zonder langer dan een minuut  kletsen is altijd al m'n favoriet geweest.

Als vrouwlief meewinkelt hang ik een beetje op de kar als timefordrive want je moet toch wat in dat half uur extra....

  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik die gewoon altijd zelf de boodschappen, ben altijd heel vroeg, als vrouw mee moet ben ik voor 11.00 nog niet weg.....

aangepast door D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mag ik momenteel enkel in mijn eentje boodschappen doen dus het is naar binnen de spullen letterlijk in de kar dumpen naar de kassa en weer naar huis, en in de supermarkt met een grote boog om de anderen heen, kan ik niet direct bij een produkt ga ik naar de volgende en kom later terug om het alsnog te pakken. Tot op heden werkt dit goed ook de tijd dat ik gaat namelijk etens tijd lekker rustig in de buurtsuper.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga graag mee naar de supermarkt, maar dan wel hoofdzakelijk voor de lekkere dingen.

Dus laat de vrouw de standaard boodschappen maar opzoeken, ik ga wel op zoek naar de speciale dingen waarvan de vrouw ze laat liggen onder het mom van "ik weet niet of dat wel lekker is" dat stop ik wel bij in de winkelkar om in het weekend vaak samen met mijn dochter te gaan proberen.

Soms is het een regelrechte miskoop, (we hadden nu een mix van zeevruchten waarbij je het idee hebt dat je op knars zit te kauwen) maar laatst hadden we een Spaans kaasje in de vorm van een kegel en die was lekker ........ zou hem zo weer kopen. 

Maar ook lekkere broodjes (heb nu brood met mosterd gekocht) speciale droge worst, buitenlandse kaasjes, exotisch fruit, speciaal gekruid vlees enz.

Moet wel zeggen dat nu in deze tijd de verkrijgbaarheid van speciale dingen wel zeer sterk teruggelopen is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al vermelde hier mag je niet met 2 de supermarkt in, je kunt dus zolang de noodtoestand van kracht is enkel alleen boodschappen doen. Mijn vrouw is gewoon thuis en houd de honden gezelschap, ze wil niet eens boodschappen doen tussen al die nerveuze mensen. Je moet hier ook naar supermarkt gaan die het dichste bij is gelegen en men raad aan enkel basis produkten te kopen zodat je zo snel mogelijk weer buiten bent liefst met een boodschappenlijstje naar binnen dus.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als we kijken wie de griepprik gaan halen, dan zijn dit:

– 60/65 plussers in de zogenaamde risicogroep (vaak met een aantal andere aandoeningen)
– geestelijk- en lichamelijk gehandicapten
– medewerkers in de zorg
– mensen die in een zorgcentrum wonen
– zwangere vrouwen
– een jonger iemand met een bepaalde aandoening/kwetsbaarheid
– en enkele anderen die zichzelf wil beschermen omdat zij met kwetsbare mensen samenwonen.

Zie daar de groep ziektegevallen van Corona. Is dat toeval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belgisch Limburg gouverneur vergist zich en staat bezoek van families over en weer aan de grens in Nederland toe. Burgemeester van Maaseik staat ook familiebezoek toe van Nederland zuid Limburg naar Belgisch Limburg. Politie overrompelt door lokale overheden inzake de maatregelen.

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

 laatst hadden we een Spaans kaasje in de vorm van een kegel en die was lekker ........ zou hem zo weer kopen. 

 

 Ah Tetilla kaas, vertaling tepel kaas, vandaar dat je hem lekker vond....

  • Haha 1

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo goed is mijn Spaans niet om dat te weten :D

Maar toen ik hem uit het schap haalde voelde hij vreemd zacht aan.

Thuis bleek dat er een hardere korst omheen zat en was hij vrij zacht van binnen, niet zo zacht dat hij aan het mes bleef plakken maar toch te zacht voor de kaasschaaf.

Dit op een broodje warm uit de airfryer smaakte bijzonder goed.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tonskidutch said:

Belgisch Limburg gouverneur vergist zich en staat bezoek van families over en weer aan de grens in Nederland toe. Burgemeester van Maaseik staat ook familiebezoek toe van Nederland zuid Limburg naar Belgisch Limburg. Politie overrompelt door lokale overheden inzake de maatregelen.

Als het nieuws klopt is er in China weer een nieuwe uitbraak gaande. Enkomen er ook in andere landen na versoepelingen weer meer geinfecteerden. Het is gewoon te vroeg om de maatregelen die genomen zijn te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, D.Quijote zei:

Dit kaasje dus:

Nee zag er anders uit, maar dat kan ook door de manier van verpakken komen.

De onderkant was gewoon een cilinder, de bovenkant had wel zo'n punt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...