Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

43 minutes ago, Tonskidutch said:

Als we dan ook nog ongecontroleerd kunnen gaan reizen en vakantie vieren dan wordt het spannend.

De illegale barbecues zijn al in diverse tuinen gespot. Moederdag was geen voorbeeld van discipline.

Hier houd men zich ook niet aan de regels, lekker voetbal spelen en feesten houden en gaat zo maar door en tegelijkertijd schreeuwen dat de regels versoepeld moet worden terwijl ze zelf de grote schuldige zijn van het versrpeiden van het virus. Dit gaat goed totdat hun eigen familieleden ziek beginnen te worden en overlijden en dan valt pas het kwartje bij dit soort mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Duitsland stijgt het aantal nieuwe besmettingen, de R waarde ligt nu boven de 1.

Op 6 mei was die R-waarde nog 0,65, vandaag 1,13.

 

Wanneer dit zo verder gaat, komt spoedig de dag dat de beperkende maatregelen weer van kracht worden.

Ook dit weekeinde waren er weer grote groepen in massa demonstraties, die zich beriepen op het grondrecht zich vrij te bewegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland heeft nog wel gebieden waar het minimaal een uur of langer lopen is voordat je in de bewoonde wereld komt.

Het hele spul op pakken en daar dumpen zodat ze zich, volgens de grondwet, lekker vrij kunnen bewegen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou,

het wordt per regio / Gemeinde ( Gemeente ) bijgehouden en als er meer dan 50 /dag op 100.000 inwoners nieuwe gevallen geregistreerd worden zal de lockdown weer van kracht worden. Een rare rekenmethode want er waren al onmiddelijk twee steden dit weekend waar alle inwoners van het bejaarden tehuis en personeel besmet bleken te zijn na tests op corona.

Ergo ook zonder verschijnselen kan men besmet zijn.

bron Anne Will zondagavond

 

alsook de voetbalclub Köln

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Penthe zei:

Als het nieuws klopt is er in China weer een nieuwe uitbraak gaande. Enkomen er ook in andere landen na versoepelingen weer meer geinfecteerden. Het is gewoon te vroeg om de maatregelen die genomen zijn te stoppen.

 

 

In China (vooral ook Wuhan) was er een draconische lockdown en die is pas na twee maand gelost. Dat er nu wéér een opstoot betekent dat of je ermee gaat moeten leven of dat je definitief iedereen binnen houdt. Weet niet welke van de twee opties het meest nefast is voor mensen.

 

De kans om te sterven aan corona of de wetenschap dat je nooit meer je vrienden en familie zal zien, want constante lockdown vrees ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we weer in lockdown moeten gaan , de extreme anti's gaan volgens mij de wet aan hun achterste vegen !!

Hopelijk worden de boetes dan een pak zwaarder , want enkel dat helpt om te leren luisteren !!

Geen 250€ , maar minstens 2500€ (1ste keer) , 2de keer 3000€ , 3de keer 5000€ !!

Klinkt misschien egoïstisch , maar …. ik wil & hou van (het) leven , liefst zolang mogelijk !! 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, cookie monster zei:

Klinkt misschien egoïstisch , maar …. ik wil & hou van (het) leven , liefst zolang mogelijk !! 

 

Hoe langer we steriel blijven leven, hoe langer we met corona te maken hebben en hoe langer en hoe meer schade het zal aanrichten.

 

Het enige en juiste medicijn is er namelijk al: ons eigen immuumsysteem wat al bij talrijke ex-coronapatienten het juiste plasma heeft aangemaakt.

 

Als het mogelijk is dit te clonen, dan hebben we een vaccin. Eigenlijk klinkt het zo simpel, maar er zal wel een addertje onder het gras zitten met het clonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gerrit B zei:

Ik ga graag mee naar de supermarkt, maar dan wel hoofdzakelijk voor de lekkere dingen.

Dus laat de vrouw de standaard boodschappen maar opzoeken, ik ga wel op zoek naar de speciale dingen waarvan de vrouw ze laat liggen onder het mom van "ik weet niet of dat wel lekker is" dat stop ik wel bij in de winkelkar om in het weekend vaak samen met mijn dochter te gaan proberen.

Soms is het een regelrechte miskoop, (we hadden nu een mix van zeevruchten waarbij je het idee hebt dat je op knars zit te kauwen) maar laatst hadden we een Spaans kaasje in de vorm van een kegel en die was lekker ........ zou hem zo weer kopen. 

Maar ook lekkere broodjes (heb nu brood met mosterd gekocht) speciale droge worst, buitenlandse kaasjes, exotisch fruit, speciaal gekruid vlees enz.

Moet wel zeggen dat nu in deze tijd de verkrijgbaarheid van speciale dingen wel zeer sterk teruggelopen is.

 

Volgens mij ben jij een levensgenieter. En terecht, het leven is maar kort.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kiekiek zei:

 

Vandaar ook de naam tepelkaas ;)

 

Dat ligt eraan hoe koud het buiten is.:sick:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kiekiek zei:

ons eigen immuumsysteem

Daar ben ik het zelfs grondig mee eens , maar zoals nu loopt , loopt het sowieso verkeerd !!

Sommige trekken zich letterlijk geen moer aan van de regels , het egoïsme & geen respect !!

Ik heb hier 2 katten , die lopen geregeld tegen mij als ik in de zetel zit of bij de computer ,

Onze 1ste kat hadden we in 1975 , daarna van 1979 tot nu , en verder :)

Die ploeteren overal in , da' wilde allemaal zelfs niet weten :D

 

Mocht er een werkelijk vaccin komen , graag zelfs !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, cookie monster zei:

Daar ben ik het zelfs grondig mee eens , maar zoals nu loopt , loopt het sowieso verkeerd !!

 

 

Dat ligt er natuurlijk aan of de gezondheidszorg een mogelijke toename weer aan kan. Het uitroeien van het virus is nu niet meer mogelijk. Een vaccin of medicijn kan nog heel lang gaan duren, dus dan is de enige weg op natuurlijke manier aan die immuniteit te gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je dus wel miljoenen doden als iedereen het krijgt, en zoiets wil je niet want je kunt er dan vanuit gaan dat elke familie gehalveerd gaat worden. Als de mensen zich nu eens aan de regels hielden maar nee ik heb nog nooit zoveel egoisten bijelkaar gezien.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Penthe zei:

Dan heb je dus wel miljoenen doden als iedereen het krijgt, en zoiets wil je niet want je kunt er dan vanuit gaan dat elke familie gehalveerd gaat worden.

 

 

 

Je cijfers kloppen niet hoor.

 

Nederland 42 000 cases, 5 000 doden = één op acht gaan er dood.

 

Kijk je dan naar de statistieken van wie er dood gaat, dan zijn dat voor bijna 80 procent +80 jarigen, meestal met onderliggende aandoeningen. Dat is héél erg, maar die gaan slechts één keer dood hoor. De cijfers uit Belgische WZC's bewijzen dat ook. Véél oudere mensen dood gegaan, maar uit de jongste testen (en ze zijn voor het weekend allemaal getest) slechts 5 procent van de volledige huidige populatie besmet.

 

Dus dat half Nederland dan sterft is zwaar overdreven. Zie Zweden, daar was géén lockdown en zijn er "slechts" 3 000 doden (26 000 cases) op 10 miljoen inwoners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...