Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, Penthe zei:

Dan heb je dus wel miljoenen doden als iedereen het krijgt, en zoiets wil je niet want je kunt er dan vanuit gaan dat elke familie gehalveerd gaat worden. Als de mensen zich nu eens aan de regels hielden maar nee ik heb nog nooit zoveel egoisten bijelkaar gezien.

 

 

Niet zo somberen Penthe! Het gaat al een tijdje echt de goede kant op:

 

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands

 

Ik hou me liever vast aan de vele, al zijn het soms kleine, positieve signalen dan te blijven hangen in negativiteit.

 

En ja, de egoisten, dommerikken en jantjes- en truusjes-ongeduld haal je er nu gelijk uit, ook dat kan je positief bekijken als een stukje levenservaring wat we nu opbouwen. Laat dat soort types, ze zijn het niet waard om nog woorden over vuil te maken. Ze lopen vanzelf wel tegen een leuke boete en strafblad aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, pollegazon zei:

Nederland 42 000 cases, 5 000 doden = één op acht gaan er dood.

 

 

Sanquin kwam een maand geleden op 500.000 besmettingen. Een maand later al 1 miljoen?

 

1.000.000 delen door 5.000 dan gaat het om 1 op de 200 corona patienten die zal overlijden, oftewel 0,5 procent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de cijfers van Italie en Spanje als je over meer besmettingen gaat spreken krijg je ook vanzelf meer doden er is een ratio in beiden landen van boven de 10%. Het is dus 1 op de 10 geinfecteerden die de pijp aan maarten geven. Als je hoger kijkt 11 doden op 100 geinfecteerden deze cijfers liegen er niet om. In werkelijkheid ligt het aantal doden nog veel hoger omdat velen die dood zijn gegaan 28.000 meer in Spanje in April dan vorig jaar geen test hebben gekregen waarvan men onderliggend toch weet dat de meesten hiervan aan Corona zijn overleden. Als het zo´n licht virusje was geweest was er ook geen lockdown nodig.

 

Je moet ook niet kijken naar hoeveel mensen op 1 miljoen het krijgen je moet kijken naar hoeveel % van de geinfecteerden komt te overlijden, en daarnaast dan nog even met de families praten waarin de doden zijn gevallen, als je er dan nog zo licht over nadenkt?

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Penthe zei:

Kijk eens naar de cijfers van Italie en Spanje als je over meer besmettingen gaat spreken krijg je ook vanzelf meer doden er is een ratio in beiden landen van boven de 10%. Het is dus 1 op de 10 geinfecteerden die de pijp aan maarten geven. Als je hoger kijkt 11 doden op 100 geinfecteerden deze cijfers liegen er niet om.

 

Je moet ook niet kijken naar hoeveel mensen op 1 miljoen het krijgen je moet kijken naar hoeveel % van de geinfecteerden komt te overlijden, en daarnaast dan nog even met de families praten waarin de doden zijn gevallen, als je er dan nog zo licht over nadenkt?

 

 

Het aantal ouderen in Spanje en Italie is aanzienlijk hoger dan hier in Nederland.

 

Je tweede alinea, ik omschrijf het exakt zoals jij het omschrijft: 1 miljoen besmettingen en 5000 sterftes geeft 0.5 procent van het aantal besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is veels te veel doden voor slechts een virusje, en hier gaan niet alleen ouderen, dat enkel ouderen gaan is dan ook een fabeltje hier is de jongste dode 19 jaar en deze was voorheen gewoon gezond er zijn ook vele doden tussen de 25 en 35 jaar gevallen maar net onder de oudjes zit een enorm aantal doden rond de 54 en 55 jaar. Het treft dus duidelijk niet alleen ouderen maar ook jongere mensen. Er lag hier ook een baby van 2 op de ic met Corona maar die heeft het gelukkig net gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Con zei:

 

Volgens mij ben jij een levensgenieter. En terecht, het leven is maar kort.

Het voordeel van zelf naar de supermarkt gaan en kunnen zoeken naar de speciale/lekkere dingen.

 

Daarom ga ik ook graag naar Duitsland (zelfs nu in Corona tijd) omdat ze daar vaak van simpele dingen met de juiste bereiding en kruiden super lekkere dingen kunnen maken.

Op de forumdag van een ander forum laat ik de deelnemers 1 x per jaar meegenieten van al dat Duitse lekkers en, op de Duitse variant van zure zult na, nog nooit klachten gehad, nou ja naast dat ze de gehele nacht verplicht op de rug moesten liggen omdat ze te veel gegeten hadden.:D

 

Maar zoals ik aangaf is het aantal speciale gerechten nu in de corona tijd met tot wel 90% afgenomen en moet je steeds beter zoeken of is er gewoon niets.

Dan zeggen ze wel dat de schappen gewoon gevuld zijn, maar als lekkerbek trek je nu wel aan het kortste eind.

1 lichtpuntje, ze hadden dit weekend al wel weer vers gepelde maiskolven dus zodra het buiten wat warmer wordt dan gaat de BBQ aan, kolven goed insmeren met boter zout en peper en dan goud geel roosteren en tussendoor regelmatig weer insmeren met boter.

Maar dat zal door andere dan wel weer als illegale BBQ bestempeld worden.🙄

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast vrouw en kinderen wordt er ook echt niemand uitgenodigd hoor daar is mijn huidige elektrische BBQ te klein voor.

Ik heb ook wel een grote op gas maar dat is altijd zoveel werk om hem weer schoon te maken.

Maar met een schoonzoon en schoondochter er bij weet ik al wel wat er voor vaderdag bovenaan de lijst staat :D

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Penthe zei:

ach de regel is eigenlijk gewoon zolang je niemand anders kan infecteren is het goed.

 

Dat is dus ook waar ik zoveel mogelijk op let, vandaar dat ik de boodschappen dan ook meestal op zaterdagavond doe dan is het altijd vrij rustig in de winkels.

Voor de coronatijd altijd het uitstapje voor mijn moeder waar ze de gehele week naar uit kon kijken.

Lekkere Duitse broodjes halen met beleg voor onderweg naar huis en dan tegen koffietijd weer thuis.

Nu belt ze meestal om de bestelling door te geven met vrijwel altijd als afsluiter "als je wat anders lekkers tegen komt dan mag dat ook wel"

Vorige week hadden we haar kiphaasjes in roomsaus meegebracht. Gisteren met moederdag konden we op gepaste afstand buiten zitten en vertelde ze "dat was zo lekker, ik dacht dat ik er wel genoeg aan zou hebben voor een paar dagen maar ik heb de gehele bak (550 gram) in 1 keer leeg gegeten"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Penthe zei:

En dat is veels te veel doden voor slechts een virusje, en hier gaan niet alleen ouderen, dat enkel ouderen gaan is dan ook een fabeltje hier is de jongste dode 19 jaar en deze was voorheen gewoon gezond er zijn ook vele doden tussen de 25 en 35 jaar gevallen maar net onder de oudjes zit een enorm aantal doden rond de 54 en 55 jaar. Het treft dus duidelijk niet alleen ouderen maar ook jongere mensen. Er lag hier ook een baby van 2 op de ic met Corona maar die heeft het gelukkig net gered.

 

Het is inderdaad al erg genoeg, maar ongeveer 98 procent van de sterftes aan corona valt in de leeftijd boven de 65 jaar met een piek tussen 80 en 85 jaar volgens het RIVM.

 

Aan kanker overlijden ongeveer 900 mensen per week en die hebben vaak een jarenlange strijd achter de rug.

 

 

 

Besmettingsgetal Denemarken gedaald na heropening scholen

In Denemarken is het reproductiegetal, het aantal mensen dat een coronapatiënt gemiddeld besmet, de afgelopen weken gedaald van 0,9 naar 0,7. De daling deed zich voor ondanks de heropening van de scholen in het land, nu vier weken geleden. Gevreesd was dat de heropening zou leiden tot een stijging van het R-getal.

 

Het besmettingscijfer steeg aanvankelijk korte tijd naar 1,0, maar toen trad een gestage daling in. De Deense gezondheidsautoriteiten zijn tevreden. "Het feit dat de infectiedruk de afgelopen week zo stabiel is gebleven onder de 1, bewijst dat de eerste fase van de heropening de verspreiding van de infectie niet heeft gestimuleerd", zegt de Deense hoofdonderzoeker. "Dit komt waarschijnlijk door de enorme inspanningen van scholen om fysieke afstand te houden en een goede hygiëne te garanderen."

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, kiekiek zei:

Niet zo somberen Penthe! Het gaat al een tijdje echt de goede kant op:

moest je dit ook maar eens lezen

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/hoe-ingrijpend-een-ic-opname-kan-zijn-je-gaat-er-met-de-ene-ziekte-in-en-komt-er-met-een-extra-aandoening-uit~b19e0576/

 

ook na hun verblijf op de IC sterven de mensen nog

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lange tijd kon ik vanmorgen voor het eerst naar de kapper (in DE). Misschien wel leuk om te vertellen hoe dat hier gaat, en geen idee hoe dat in NL of BE gaat.

Mondkapje op, handen desinfecteren, persoonsgegevens opschrijven met nieuwe balpunt, daarna balpunt elders neerleggen.

Verplicht worden de haren eerst gewassen (met handschoenen).

Zonder handschoenen word je dan geknipt. In de stoel moet je mondkapje ophouden, dus het is handig de bandjes achter je oren te hebben en niet achter je hoofd.

Wenkbrauwen mogen niet geknipt worden.

Enfin, mijn Beatle haar is er weer af.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...