Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Penthe zei:

...dat enkel ouderen gaan is dan ook een fabeltje hier is de jongste dode 19 jaar en deze was voorheen gewoon gezond er zijn ook vele doden tussen de 25 en 35 jaar gevallen maar net onder de oudjes zit een enorm aantal doden rond de 54 en 55 jaar.

 

Als je de cijfers van België bekijkt, dan zijn er 29 corona doden onder de 45 jaar en dat op een totaal van 8 761 overledenen.

 

Dus dat relativeert toch wel enigszins wat je daar neerschrijft.

 

Dit wordt ook gestaafd door een behoorlijke ondersterfte in de leeftijdscategorie tot 45 jaar, vergeleken met andere jaren.

 

En hoe kan je nu beweren dat een 19-jarig slachtoffer "gewoon gezond" was ? Enkel de behandelende arts kan dat bepalen. En dat na autopsie, maar ik vermoed niet dat ze dit bij corona-slachtoffers doen.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites


21 minuten geleden, pollegazon zei:

 

Als je de cijfers van België bekijkt, dan zijn er 29 corona doden onder de 45 jaar en dat op een totaal van 8 761 overledenen.

 

 

Belgie en Nederland vaccineren vanaf 1975 met het BMR vaccin, dus iemand uit 1975 is nu 45 jaar. Alles daar onder heeft mogelijk om betere immuniteit tegen corona dan alles wat ouder is dan 45 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, pollegazon said:

Als je de cijfers van België bekijkt, dan zijn er 29 corona doden onder de 45 jaar en dat op een totaal van 8 761 overledenen.

 

Als er echt vrijwel alleen oudere mensen aan het virus bezwijken, hoe is dit dan te verklaren?

Lijkt me toch niet dat er onder die 20% heel veel ouderen zullen zitten.

 

Quote

America’s healthcare workers are dying. In some states, medical staff account for as many as 20% of known coronavirus cases. From doctors to hospital cleaners and from nursing home aides to paramedics, those most at risk have already helped save thousands of lives.

Bron: Guardian

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Pionewbie zei:

Situatie Nederland 12-05-2020

 

Leeftijd-en-geslacht-overledenen.png.a1bfb04cee2a465903e719e4330b62be.png

 

En ook in dit grafiekje zien we weer die magische grens bij de leeftijd van 45 jaar. Vanaf 45 jaar heeft niemand een BMR vaccin gehad.

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, johnno zei:

Als er echt vrijwel alleen oudere mensen aan het virus bezwijken, hoe is dit dan te verklaren?

Lijkt me toch niet dat er onder die 20% heel veel ouderen zullen zitten.

 

 

 

 

Simpel te verklaren. Zag gisteren nog een reportage over de situatie in Engeland. Een kwart van het personeel in ziekenhuizen moest het tot voor kort doen zonder het nodige beschermingsmateriaal (verkeerde mondmaskers etc.). Wellicht is het in Trump-land nog erger. Dan is het logisch dat dokters/verpleegsters "en masse" besmet raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, kiekiek said:

En ook in dit grafiekje zien we weer die magische grens bij de leeftijd van 45 jaar.

 

Misschien een magische, maar zeker geen betrouwbare grens.

Want hoeveel van de ongelukkigen onder de 45 jaar heeft een test ondergaan?

Zonder test blijven die mensen in de grafiek volledig onzichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, pollegazon said:

 

 

Simpel te verklaren. Zag gisteren nog een reportage over de situatie in Engeland. Een kwart van het personeel in ziekenhuizen moest het tot voor kort doen zonder het nodige beschermingsmateriaal (verkeerde mondmaskers etc.). Wellicht is het in Trump-land nog erger. Dan is het logisch dat dokters/verpleegsters "en masse" besmet raken.

 

We hadden het over het aantal doden, niet het aantal besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, johnno zei:

Misschien een magische, maar zeker geen betrouwbare grens.

Want hoeveel van de ongelukkigen onder de 45 jaar heeft een test ondergaan?

Zonder test blijven die mensen in de grafiek volledig onzichtbaar.

Dit dus!

Ik weet dat er gevallen zijn van aan corona overleden mensen beneden de 30 en zelfs van hele jonge kinderen en baby's.

Ok, deze aantallen vallen in het niet bij de ouderen die overlijden, maar ze zijn er zeker!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, johnno zei:

We hadden het over het aantal doden, niet het aantal besmettingen.

 

De kans dat je serieus ziek wordt en sterft is enorm groot als je de hele dag "onbeschermd" of "onvoldoende beschermd" zwaar zieke corona patiënten verzorgt.

 

@ drz

 

Iedere dag sterven er (in niet corona tijden) 300 mensen per dag over héél België. Ook dan zitten er wel jonge mensen en kinderen tussen.

 

Ondersterfte bewijst dat er minder doden zijn in die leeftijdsgroep, kan je gewoon checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, johnno zei:

Misschien een magische, maar zeker geen betrouwbare grens.

Want hoeveel van de ongelukkigen onder de 45 jaar heeft een test ondergaan?

Zonder test blijven die mensen in de grafiek volledig onzichtbaar.

 

Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn!

 

Het heeft niks te maken met een test, maar het gaat om de BMR vaccinatie: bof, mazelen en rode hond. Sinds 1975 word je als kind twee keer ingeeint tegen deze ziektes in Nederland en Belgie. In een engelse universiteit hebben ze nu ontdekt dat de rubella ziekte (wij kennen het als rode hond) veel overeenkomsten heeft met het corona virus. Heb je in je jeugd wel de rode hond gehad, dan heb je daar de rest van je leven immuniteit voor opgebouwd. Maar velen, zoals ik, hebben de rode hond nooit gehad, maar ook niet de BMR prik. Het vaccin biedt sowieso een milder verloop voor het geval dat je met corona besmet zou raken.

 

Er is ook nog een frappant voorbeeld: op een Amerikaanse vliegdekschip (USS Theodore Roosevelt):

 

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_on_USS_Theodore_Roosevelt

 

was/is een corona uitbraak. Van de 5000 bemanningsleden zijn 955 besmettingen, waarvan 1 in het ziekenhuis terecht is gekomen en weer genezen is. Bij het Amerikaanse ministerie van defensie is een BMR vaccin standaard, maar dan onder de naam MMR.

 

Toeval of heeft dat met die BMR te maken?

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel wijst idd. in die richting.

Het is idd. een bekend verschijnsel dat een vaccinatie tegen verwante virussen aardig beschermt tegen een nieuwe variant.

Ik heb zelf de BMR-prikken niet gehad, m'n kinderen gelukkig wel en het zou me verbazen als die niet besmet zijn geweest gezien hun werkzaamheden en bepaalde verschijnselen, maar ik heb vroeger wel de bof en mazelen gehad (rode hond dacht ik niet) dus mogelijk kan ik er ook wat beter tegen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik.

Heb de stille hoop dat die andere twee hoewel het een andere club betreft (Paramyxoviridae, maar ook enkelstrengs RNA met eiwitmantel en een lipoidenmembraan) toch genoeg overeenkomsten hebben en daardoor ook wat bescherming bieden. Maar ik reken er niet op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...