Ga naar inhoud


Dyson stofzuiger met grindvloer


edbe

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, Con zei:

Heb even gekeken bij de Nederlandse consumentenbond.

De hoogste score is een Miele met 7,5.

Er zitten 3 Dysons tussen met de score 5,9  6,5  en 6,8.

De eerste Dyson (met een 6,8) staat op de 25-ste plaats.

 

Ik verbind hier verder geen conclusies aan maar wel een

test welke uiteraard in Nederland is gedaan en wellicht

relevanter.

 

Ik moet mijzelf corrigeren.

Het genoemde overzicht ging over stofzuigers (met snoer).

In 2019 is er een test gedaan speciaal voor steelstofzuigers.

En daar komt Dyson uit als de beste met een 6,9.

De slechtste uit de test was óók een Dyson met een 5,9.

 

Dus moest ff met de billen bloot, eerlijk is eerlijk.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


35 minuten geleden, Con zei:

Heb even gekeken bij de Nederlandse consumentenbond.

De hoogste score is een Miele met 7,5.

Er zitten 3 Dysons tussen met de score 5,9  6,5  en 6,8.

De eerste Dyson (met een 6,8) staat op de 25-ste plaats.

 

Ik verbind hier verder geen conclusies aan maar wel een

test welke uiteraard in Nederland is gedaan en wellicht

relevanter.

Dan praat je niet over steelstofzuigers want daarvan is ook bij de consumentenbond de Dyson de beste met voorsprong.

 

Over de nieuwste vloerapparaten durf ik weinig te zeggen, behalve dat een m'n dochters erbij zweert. Ze wil geen andere meer en vindt het draaiborstelsysteem super.

Ik kan dat beamen met m'n steelstofzuiger. Fantastisch zoals die de kattenharen van de banken en stoelen afhaalt. Heb haar nog even gevraagd hoe oud die van ons is en die had ik iets te hoog ingeschat; hij is maar een jaar of 20. De Nilfisk en z'n voorgangers hielden het duidelijk minder lang uit.

 

edit. Sorry, zie net dat je jezelf al gecorrigeerd had

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
11 uren geleden, Con zei:

Heb even gekeken bij de Nederlandse consumentenbond.

De hoogste score is een Miele met 7,5.

Er zitten 3 Dysons tussen met de score 5,9  6,5  en 6,8.

De eerste Dyson (met een 6,8) staat op de 25-ste plaats.

 

Ik verbind hier verder geen conclusies aan maar wel een

test welke uiteraard in Nederland is gedaan en wellicht

relevanter.

We hebben het hier over steelstofzuigers en bij de consumentenbond komt dan de dyson v8 absolute als beste uit de test en de Dyson V7 Motorhead als beste koop,  dus a.u.b. Geen desinformatie 🙊

aangepast door Michel
Ah, zie dat je jezelf al gecorrigeerd hebt...

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dyson V7 Motorhead,  krijgen we dan het geluid van Lemmy Kilmister uit het apparaat? Dat overstemd alles. :D

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar steelstofzuigers zijn lang niet zo goed als normale slede stofzuigers... als je Zweedse of Deense tests mag geloven. Ikzelf zou nooit een steelstofzuiger overwegen.

Best uit de test van Råd och Rön, de Zweedse consumentenbond zeg maar, is een Electrolux... 

Blijkbaar verschilt het resultaat ook weer afhankelijk van het land waarin de test uitgevoerd wordt...

 

1319712551_Electrolux-UltraOne-ZUOGREEN-with-badge-Badge-Bast-i-test.se-2019-top-right.jpg.adf48984d0d2812f1155e225a6a7c653.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk heel goede andere stofzuigers dan een Dyson.

eDBe stelde niet dat het een cordless met accu moest zijn

 

en dat eerste toont Michel zelf al door de youtube uit America van verschillende merken, alleen Michel ziet de cordless van Dyson als zijn favoriet bevestigd.

Bovendien zijn verschillende tests ook een beetje minder representatief omdat er niet gekeken wordt naar de hoeveelheid opgezogen stof / gruis in de opvangbeker of stofzak. Dus bij lege opvang is de aanzuigsterkte hoger dan bij halfvol of bijna vol. Dyson accuzuigers ging daarom slechter dan zijn concurrenten stofzuigen.

 

Maar desalniettemin, een euo9green met Europese beperking van het opgenomen vermogen, is zeker niet vergelijkbaar met die Amerikaanse stofzuigers die zoals de Hoover bijna 2000Watt vermogen gebruikt, ergo ook de zuigkracht etc.

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sverige zei:

Ikzelf zou nooit een steelstofzuiger overwegen

 

Ze zijn ongetwijfeld niet zo goed als een gewone stofzuiger maar wel verrekte handig. Effe rap de stofzuiger door de huiskamer of wat geknoeid? Dan ben ik met mijn Dyson al klaar voordat jij je gewonde stofzuiger uit de kast hebt gehaald en het snoer hebt afgerold.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 3 stofzuigers in huis, voor elke verdieping een. Bevalt prima. Indertijd hebben wij de goedkoopste gekocht (AEG, 60 euro). Na 15 jaar draaien ze nog uitstekend, in tegenstelling tot een vorige (Miele) die wij na paar jaar al bij het groot vuil konden zetten.

De standaard omklap zuigmond vind ik een onding, en gebruiken we niet. Op de markt koop je voor minder dan 20 euro een universeel mondstuk met lange haren. Voor 2 euro meer verkoopt onze marktman, wat hij noemt een amerikaans mondstuk. Aan de voorkant zijn over een breed stuk de haren wat korter gehouden. Je zuigt daarmee het vuil dus naar de spleet in je mondstuk toe. Ideaal ook voor plinten. Hoewel deze zuigmond veel meer lawaai geeft, vind ik 'm perfect. En als de haren versleten zijn, koop je gewoon een nieuw.

Wat dus dan van belang is bij de koop van een stofzuiger is of de buis een standaard diameter heeft, waarop je een universele zuigmond kan plaatsen.

Ik weet niet of de Dyson zo'n standaard maat heeft, of dat een afwijkende maat (Engels) gedwongen winkelnering gaat opleveren bij een vervanging.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis heb ik een Holland Electro Red 2000 staan ,zuigt zo hard dat zo,n los kleedje eraan blijf hangen .

Overigens doet mij dit topic over stofzuigers mij weer denken aan een vraag ,😃 wat is het verschil,/overeenkomst tussen een  stofzuiger en een Harley Davidson ?

Bij een stofzuiger zit de Zak en meestal in.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een steelstofzuiger is eentje voor erbij, voor snelle kleine dingen.

Ik heb hier 3 soorten: een waterzuiger voor  rampen, een sledestofzuiger voor het gewone werk en een steelstofzuiger voor stoelen, banken, gemorste kruimels en haarplukken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Michel zei:

We hebben het hier over steelstofzuigers en bij de consumentenbond komt dan de dyson v8 absolute als beste uit de test en de Dyson V7 Motorhead als beste koop,  dus a.u.b. Geen desinformatie 🙊

Zie mijn eerdere keutel-intrekking. Dit heb ik zelf achterhaald. (want zo ben ik)

 

Daarnaast was jouw onderzoek tussen merken die hier niet voorkomen

en ook niet genoemd in de steelstofzuigers van de consumentenbond.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kochten in de jaren 90 een van de eerste Dyson's. Op advies van een vriend. Mooie doorzichtige opvangbak. Die was dus na een week gebruik al ondoorzichtig geworden. Zonder stofzak. Dat was erg handig zei mijn vriend. Vreselijk vond mijn vrouw het om dat ding schoon te maken, er was geen handige methode om het zo te doen dat je zelf niet onder het stof zat. En tot slot was het een zeer kwetsbaar ding, de onderdelen waren zeer breekbaar en vervanging van die onderdelen was ontzettend duur. Nooit meer Dyson genomen. Gelukkig zijn we altijd wel vrienden gebleven met de vriend die ons de Dyson had aanbevolen. Zelf hebben ze later ook nooit meer Dyson gekocht 😂

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dyson is voor mensen die heilig in reclame geloven en hopen dat ze dan ook bij de hippe crowd behoren, Beetje vergelijkbaar met Apple dus.

 

Ze komen er dan wel achter dat ze gewoon rotzooi hebben gekocht en geven dit dan ook toe. Een klein gedeelte blijft volhouden dat het topspul is alsof hun hele leven ervan afhangt.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...