Ga naar inhoud


Monddoekjes, ervaring gevraagd


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden, Michel zei:

Toch is die informatie absoluut correct, Dit soort masters helpen de drager NIET tegen het besmet raken, hooguit als je ZELF besmet bent tegen het niet besmetten van anderen als afstand houden niet mogelijk is.

 

De vezeldichtheid is simpelweg niet goed genoeg om de microdruppels (bijna damp) tegen te houden, het voorkomt bij de dragen echter wel het verspreiden van grotere druppels door hoesten op niezen, die eenmaal in de lucht in damp veranderen.

 

En daar zit je volledig fout, Michel. Elk filter houdt microdruppels tegen; hoe fijner de mazen hoe meer het tegenhoudt.

Voer de volgende test even uit :

Adem vanaf 5 cm tegen een koude ruit. Je ziet de ruit beslaan.

Houd een zakdoek tussen je mond en de ruit en doe het opnieuw. De ruit beslaat niet.

 

De bekende zakdoek voor je mond om rookdeeltjes tegen te houden bij een brand.

 

Of als je smoker bent een diepe lurk je longen in nemen en dan door een witte zakdoek uitblazen en verbaas je over de enorm bruine vlek.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


42 minuten geleden, Michel zei:

Toch is die informatie absoluut correct, Dit soort masters helpen de drager NIET tegen het besmet raken, hooguit als je ZELF besmet bent tegen het niet besmetten van anderen als afstand houden niet mogelijk is.

 

De vezeldichtheid is simpelweg niet goed genoeg om de microdruppels (bijna damp) tegen te houden, het voorkomt bij de dragen echter wel het verspreiden van grotere druppels door hoesten op niezen, die eenmaal in de lucht in damp veranderen.

 

Hoe dan ook, ik doe mijn best om geen virus...mocht ik het hebben...te verspreiden.

Ik heb het niet, tot nu toe althans, omdat mijn werkgever uiterst streng controleert. Bij de ingang en uitgang op temperatuur en tijdens het werk met random checks. Ik ben nu al inmiddels 3x gecontroleerd met een test en 3 x negatief.

Ik geef het voorbeeld aan mijn mensen.

We nemen het allemaal uiterst serieus.

Wil ik ´s avonds niet naar huis blijf ik op mijn werk waar ik ook goed overnachten kan.

Meer kan ik niet doen om zelf bij te dragen en hoop dat mijn normale leven weer snel kan beginnen.

 

Ik heb nu zo´n 20 van die genaaide doekje meegenomen voor de mensen die ze willen gebruiken.

Baat het niet...schaden doet het ook niet.

We hebben natuurlijk ook weggooi kapjes.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, als ieder zich op die manier zou inzetten, en als afstand houden niet de hele tijd mogelijk is, zijn die zelfgemaakte mondkapjes nog altijd stukken beter dan helemaal niets.

Daarom zijn ze ook verplicht in een aantal landen... en dat zullen er met de versoepeling van de beperkingen alleen maar meer worden. Zoals er al een paar keer gezegd is, is het om een ander te beschermen als jij eventueel besmet mocht zijn... en dat doe je dus met z'n allen... Desondanks zijn er mensen die dit niet willen inzien, maar de verantwoordelijken gaan wel allemaal die kant uit gelukkig.

Het probleem met de bril is inderdaad een goede... datzelfde heb je 's winters ook als je bij -30 gaat wandelen met bril en een sjaal voor je mond... dan bevriest de damp ook nog eens op je glazen, en dat krijg je er niet af onderweg...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sverige zei:

 

Daarom zijn ze ook verplicht in een aantal landen... en dat zullen er met de versoepeling van de beperkingen alleen maar meer worden. Zoals er al een paar keer gezegd is, is het om een ander te beschermen als jij eventueel besmet mocht zijn... en dat doe je dus met z'n allen... Desondanks zijn er mensen die dit niet willen inzien, maar de verantwoordelijken gaan wel allemaal die kant uit gelukkig.

 

 

Ik denk dat het nog weken/maanden gaat duren dat we hier ook een verplichting tot het dragen van mondkapjes gaan krijgen op bepaalde plekken. Draag je geen mondkapje dan krijg je al snel het verwijt ´asociaal´ en krijg je verwijtende blikken van omstanders. Plus weer gedoe met boetes en handhaving.

 

Dit is op Schiphol, voor de weinige vluchten die nog gaan en komen:

 

8cf9d9f4-7b11-11ea-b588-02d2fb1aa1d7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Ik denk dat het nog weken/maanden gaat duren dat we hier ook een verplichting tot het dragen van mondkapjes gaan krijgen op bepaalde plekken.

 

 

Dat kan wel snel gaan natuurlijk, eens de voorraad voldoende is voor iedereen.

 

En als ze verplicht zouden worden, dan heb je geen keus natuurlijk. Tenzij je graag boetes betaalt.

 

Las ik trouwens niet deze week dat in Nederland één kwart van de met corona besmette mensen behoren tot het verzorgend personeel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, pollegazon zei:

 

Las ik trouwens niet deze week dat in Nederland één kwart van de met corona besmette mensen behoren tot het verzorgend personeel ?

 

Dat is sowieso in verpleeg en verzorgingstehuizen het geval.

 

Ik kwam nog wat leuks tegen, de designer mondkapjes. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan een leuk mondkapje kopen of zelf iets laten ontwerpen. Ik denk alleen dat de kwaliteit niet echt te vergelijken is met de gebruikelijke mondkapjes.

 

il_fullxfull.2259377736_93l6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Bron?

 

Als ik nu nog met bronnen moet komen heb jij de afgelopen weken niet goed opgelet. Michel had het goede antwoord en gaat door voor de koelkast 😷

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Michel zei:

Toch is die informatie absoluut correct, Dit soort maskers helpen de drager NIET tegen het besmet raken, hooguit als je ZELF besmet bent tegen het niet besmetten van anderen als afstand houden niet mogelijk is.

 

De vezeldichtheid is simpelweg niet goed genoeg om de microdruppels (bijna damp) tegen te houden, het voorkomt bij de drager echter wel het verspreiden van grotere druppels door hoesten of niezen, die eenmaal in de lucht in damp veranderen in damp.

 

Michel, dit topic gaat er niet om of het zin heeft of niet.

TS loopt tegen problemen aan met betrekking tot zijn

bril. Daar gaat het hier om en er wordt gevraagd om

een oplossing daarvoor.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is dus geen mondkapjes tenzij je corona hebt en toch naar buiten gaat.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Psychosammie zei:

De oplossing is dus geen mondkapjes tenzij je corona hebt en toch naar buiten gaat.

 

 

Of graag zelf besmet raakt als je naar buiten gaat in een gebied met veel besmettingen. Top voor anti-vaxxers, lekker natuurlijk immuun raken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Psychosammie zei:

De oplossing is dus geen mondkapjes tenzij je corona hebt en toch naar buiten gaat.

 

 

 

Ik ga een uitspraak van Van Ranst (Viroloog in  België) gebruiken:  De chirurgische mondmasker verminderen het verspreiden van het virus indien ze gebruikt worden door besmette personen,  Vermits je besmet kunt zijn zonder symptomen kun je onbewust het virus verspreiden.  Het zou daarom niet slecht zijn als ieder als beleefdheid tegenover de anderen een maskertje zou opzetten als ie de social distancing niet kan handhaven.

 

Het gaat er dus niet om dat we geen masker willen dragen, maar om het feit dat velen het om de verkeerde redenen doen, en daarbij fouten maken vanuit hun verkeerde interpretatie.  (Ik draag een chirurgisch mondmasker, dus ik ben veilig)
Wat eigenlijk niet uitmaakt ze doen het zichzelf aan.  Maar ik erger mij aan fake news, foute informatie.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Kabeltje87 zei:

Vermits je besmet kunt zijn zonder symptomen kun je onbewust het virus verspreiden.  Het zou daarom niet slecht zijn als ieder als beleefdheid tegenover de anderen een maskertje zou opzetten als ie de social distancing niet kan handhaven.

Kijk, dat is wat ik al zo lang zeg... je doet het voor anderen..... en de anderen doen het voor jou.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Kabeltje87 zei:

De chirurgische mondmasker verminderen het verspreiden van het virus

 

En dan heb je dus over een masker met een beschermingsklasse. De zelf in elkaar geflanste lapjes bieden 0 bescherming.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

och wat heb je ook aan een waterdicht masker?

 

denk dat het waterafstotend zal moeten wezen, maar ik kan me voorstellen dat die eigen productie, welke het WHO op haar website uitlegt, tot 1,45 meter gebruikt kan worden........

Welke beschermingsgraad er vooropgesteld wordt staat niet op de WHO website. Er staat "a certain protection" can be aspected.

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

En dan heb je dus over een masker met een beschermingsklasse. De zelf in elkaar geflanste lapjes bieden 0 bescherming.

Iemand opperde al dat een dergelijk in elkaar geflanst vochtig gaat worden bij een wat langer gebruik en het is inmiddels bekend dat Covid-19 vocht erg prettig vindt.

Het zal gerust wel iets doen, maar op langere termijn eerder schade toebrengt, tenzij het materiaal zorgvuldig is gekozen.

 

Het zal vast helpen om even de supermarkt in te duiken, maar na een uur zal het eerder kwaad dan goed doen.. imho..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...