Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje.

ik heb Canal digitaal met deze Wavefrontier T90, is er een mogelijkheid om deze Duo Lnb's op deze schotel te plaatsen?

ik heb er nu Inverto black Ultra twin HGLN 40MM op zitten ( moet alles nog uitrichten )

of zijn er andere Astra 3 lnb's ipv die van canal digitaal.

mvg: Harry

• Moderator
Geplaatst:

Duo LNB's zijn doorgaans voor 60 cm schotels.

De onderlinge afstand is daarop berekend.

Hoe groter de schotel, des te verder de koppen uit elkaar moeten staan.

Op een T90 gebruik je losse LNB's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste pmf5k

Welkom op dit forum

Ik neem aan dat je bedoeld om met de Canal Digitaal duo-lnb de Astra 19,2 en 23,5 op een T90 kunt ontvangen.
Nee, dat kan niet. De afstand van de 2 koppen van deze duo-lnb is gebaseerd op een offset-schotel van 60cm. Een Wavefrontier T90 versterkt het signaal als een nornale schotel van 90cm maar de Wavefrontier is een hele bijzondere schotel. De hulpreflector heeft een toroidale vorm (van Torus) die de signalen uit elkaar buigt zodat er meer ruimte is om lnb's te plaatsen voor satellieten die dicht bij elkaar staan. De signaalafstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 wordt met deze schotel veel verder uit elkaar gebracht dan met een normale schotel en toch zeker bij een offsetschotel van 60cm.

Je zou de Canal Digitaal duo-lnb wel op een T90 kunnen zetten om bijvoorbeeld twee satellieten te ontvangen die slechts1,5 graad uit elkaar staan.

Torus-ring open Wavefrontier.png

Geplaatst:

Misschien een domme opmerking , maar zo leren we.

Een monoblock en daar zijn verschillende versies van, zou wel eens zeer handig kunnen zijn om 2 dicht bij elkaar gelegen satellieten toch te ontvangen op de T90

Zelfs beter dan met die smalle lnb's, zou dat bepaald kunnen worden welke monoblock geschikt zou zijn, om bijvoorbeeld 2 of 3 graden te bereiken, of gooit de plaats waar de lnb's komen te staan roet in het eten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Voor de ontvangst van dichtbij elkaar gelegen satellieten is het heel goed mogelijk de duo-lnb te nemen op een T90.
Als je nu weet dat de strepen op een T90  21,8mm uit elkaar staan, dan is 1,75° satellietafstand dus 1,75x21,8=38mm lnb-afstand, precies de afstand van een duo-lnb voor een schotel van 60cm.
Natuurlijk zijn er duo-lnb's met iets grotere afstanden van de koppen dus geschikt voor iets grotere satellietafstanden.
Het probleem met een duo-lnb is dat er al een diseqc-switch in zit en je hem dus niet zonder meer op een diseqc-switch kunt aansluiten.

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Het probleem met een duo-lnb is dat er al een diseqc-switch in zit en je hem dus niet zonder meer op een diseqc-switch kunt aansluiten.

Bij een T90 lijkt me dat niet gauw een probleem. Grote kans dat je daar sowieso minstens een 8/1 diseqc 1.1 switch aan hebt hangen.

De duo LNB aan één van de poorten is geen probleem.

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Het was gewoon uit nieuwsgierigheid, dat ik de vraag stelde, het antwoord kan ooit nog eens van pas komen (opgeslagen)

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Ja dat was de vraag van de topicstarter en ik heb ook geen idee waarom hij de Inverto Black Ultra lnb's wil vervangen voor een duo-lnb van Canal Digitaal.
Deze duo-lnb kun je in ieder geval niet op een T90 gebruiken om daar de Astra 19,2 en 23,5 mee te ontvangen hooguit om 2 satellieten te ontvangen die ongeveer 1,75° uit elkaar staan. Daarvoor kun je ook 2 smalle lnb's nemen maar ik kan me redenen bedenken waarom je liever een duo-lnb neemt.
1 - Smalle lnb's hebben toch wat meer problemen met regendruppels op de kop dan een duo-lnb.
2 - Wil je op een T90 de koppen 38mm van elkaar zetten, dan zul je de lnb-klemmen toch aardig wat aan moeten passen want die zijn 68mm breed dus dat past niet. Maar ook voor een duo-lnb moet 1 klem aangepast worden want anders krijg je hem niet tussen te twee golfpijpjes.

Misschien kan topicstarter zelf antwoord geven waarom hij een duo-lnb op een T90 wil zetten.

Geplaatst:

dat was gewoon een vraag of dit met de Duo koppen ook zou werken aangezien ik met de Triax 64 CM astra 1 en astra 3 . als ik zoek op het internet naar astra 3 lnb's ( canal digitaal ) zie ik alleen Duo Lnb's staan.

zal straks eens kijken hoever ik met de Inverto Black Ultra Twin HGLN 40MM kom.

alvast bedankt voor jullie info.

• Moderator
Geplaatst:

Hier een opstelling voor onder meer Astra 2, Astra 3, Astra 1 en Hotbird

20160512_134028.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Dat was ook de reden om dit op de foto vast te leggen.😁

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen