Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dat zal ik al eens proberen aan te passen

het resultaat weet ik maar eerst als ik mijn nieuwe lnb  gekregen en gemonteerd heb

groetjes

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
22 uren geleden, PATJE zei:

ik heb al de lnb s weggedaan en de astra 19,2 heb ik laten hangen waar hij altijd bevestigd is

Tja, da's dan jammer he, als je denkt dat de enig overgebleven LNB kapot is....

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:

Patje, je bent zeker dat je de lnb voor 19 hebt laten hangen en niet de verkeerde lnb hebt weggehaald?

Enkele weken geleden was er ook iemand die die vergissing maakte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik heb mijn nieuwe lnb geplaatst maar ik krijg nog steeds geen resultaat

ik mag met mijn schotel draaien zoveel ik wil er komt geen beweging op het scherm

ik zal enkele foto s laten zien misschien zien jullie wat ik verkeerd doe want ik weet het niet meer

misschien moet ik iemand laten komen om de schotel af te stellen en de ontvanger in te stellen

ik heb al verschillende transponters geprobeert op de astra 19.2 maar niets

IMG_0388.JPG

IMG_0389.JPG

Geplaatst:

hier nog 1 foto maar daar zijn jullie waarschijnlijk niets mee

ik heb ook al een andere ontvanger geprobeerd maar dat is het zelfde resultaatIMG_0390.thumb.JPG.3c2ae08e99b87089291d030a9fc10cbe.JPG

Geplaatst: (aangepast)
Op 27-4-2020 om 20:31, a33 zei:

En de 22K moet natuurlijk ook nog op AUTO, neem ik aan.

(0/12V heeft momenteel vermoedelijk geen functie, kan UIT.)

Tja, en met deze tip heb je ook nog niks gedaan?

🤢🤢🤢🤢

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Die satmeter die er tussen hangt , slaat de wijzer uit als je aan de instelknop draait ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

En al een andere ontvanger geprobeerd? De LNB lijkt op zich in de goede flens te zitten. Satfinder geeft geen lampje. Waarschijnlijk is bij het loshalen de tuner kortgesloten. Als het voor het afsluiten goed gewerkt heeft is er geen reden om aan de schotelpositionering te twijfelen.. Denk dat de ontvanger nu gewoon naar de vaantjes is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

de satmeter als ik aan de instelknop draai dan gaat de wijzer volledig naar 10 met een hevig gepiep

ik heb al een andere ontvanger geprobeerd maar die geeft juist dezelfde gegegevens aan

op de meter is er spanning te zien

Geplaatst: (aangepast)

Ben je bij het wisselen van de kabels aan de positie van de schotel geweest?

Zoals het er nu naar uitziet heb je toch signaal, de vraag is of het hier niet gaat om astra 23.5 i.p.v. de astra 19.2 , want op 11778 V zit op beide satellieten een transponder.

Test eens met ja sat meter op 10 en dan je hand voor de lnb houden, stopt die met piepen, dan is er ontvangst.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen